دانلود و خرید کتاب کودک کامل - مغز دانیل جی. سیگل ترجمه مهرناز شهرآرای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کودک کامل - مغز اثر دانیل جی. سیگل

کتاب کودک کامل - مغز

معرفی کتاب کودک کامل - مغز

کتاب کودک کامل - مغز نوشته دانیل جی. سیگل و تینا پین برایسون است که با ترجمه مهرناز شهرآرای در نشر آسیم منتشر شده است. این کتاب ۱۲ راهکار شگفت‌انگیز برای پرورش ذهن در حال رشد فرزندتان ارائه می‌کند. 

درباره کتاب کودک کامل - مغز

کتاب پنج نوع یک‌پارچگی، یک‌پارچگی مغز راست و مغز چپ، یک‌پارچگی مغز پایین و بالا، یک‌پارچگی حافظه، یک‌پارچگی قسمت‌های مختلف خود و یک‌پارچگی خود و دیگری را در شش فصل به شرح زیر مورد بحث قرار می‌دهد.

فصل اول، مفهوم فرزندپروری را با در نظر گرفتن مغز مطرح می‌کند. فصل دوم، بر کمک به کودک برای استفاده یکپارچه مغز راست و مغز چپ (یک‌پارچگی افقی) متمرکز است، درحالی‌که فصل سوم بر اهمیت و شیوه پیوند مغز پایین و مغز بالا (یک‌پارچگی عمودی) تأکید می‌ورزد. فصل چهارم، تحت عنوان یک‌پارچگی حافظه، توضیح می‌دهد که شما چگونه می‌توانید به فرزند خود کمک کنید تا با درک لحظات دشوار گذشته، با آنها به شیوه‌ای ملایم و هشیارانه روبه‌رو شود. فصل پنجم، شما را قادر می‌سازد تا به فرزندان خود توانایی مکث و تأمل کردن بر حالتهای ذهنشان را آموزش دهید تا آنها قسمت‌های مختلف خود را یکپارچه سازند. در فصل ششم، که شامل شیوه‌هایی درباره خوشحالی و احساس رضایتمندی است، شما می‌توانید به فرزندان خود یک‌پارچگی بین خود و دیگران را آموزش دهید.

در پایان هر فصل، دو قسمت برای کمک به بهره‌گیری از دانش جدید شما ارائه شده است. اولین قسمت تحت عنوان «کودکانِ کامل ـمغز» به منظور کمک به یادگیری مطالب اولیه مطرح شده در هر فصل برای فرزندانتان است. در قسمت دیگر با عنوان «یکپارچه کردن خودمان»، مطالب به شما کمک خواهد کرد تا این مفاهیم را در زندگی و روابط خود به کار گیرید 

خواندن کتاب کودک کامل - مغز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدینی که نگران آینده فرزندشان هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کودک کامل - مغز

ما در طول سالهای زیاد با هزاران پدر و مادر در ارتباط بودیم. وقتی از آنها می‌پرسیم که چه چیزی بیشترین اهمیت را برای آنها دارد، گونه‌هایی از این دو هدف همیشه در بالای فهرست آنهاست. آنها می‌خواهند در لحظات بسیار دشوار فرزندپروری، زنده بمانند و مایلند فرزندان و خانواده آنها در جهت صحیح رشد کنند و موفق شوند. ما به عنوان پدر و مادر، همین اهداف را برای خانواده‌های خود داریم. در لحظات آرام‌تر، منطقی‌تر و سالم‌تر خود، ما در مورد پرورش ذهنهای فرزندانمان، افزایش احساس کنجکاوی آنها، و کمک به رسیدن آنها به تمام توانایی‌های بالقوه‌شان درتمامی جنبه‌های زندگی بسیار مراقب و دقیق هستیم. ولی در لحظات پرهیاهو، شتاب‌زده و پرتنش زندگی این چنین نیست، گاه تنها امید ما این است که از عصبانی شدن و کوره در رفتن، داد و فریاد کردن و شنیدن صدای فرزندمان که با گریه می‌گوید «تو خیلی بدجنسی» خودداری کنیم.

یک دقیقه فکر کنید و از خود بپرسید: شما برای فرزندان خود واقعآ چه چیزی می‌خواهید؟ چه خصوصیاتی را امیدوارید در آنها رشد دهید، که بتوانند وارد زندگی بزرگسالی خود کنند؟ بیشترین احتمال آن است که می‌خواهید آنها خوشحال و راضی، مستقل و موفق باشند. شما می‌خواهید که آنها از روابط رضایت‌بخش لذت ببرند و زندگی توأم با هدف و معنی را سپری کنند. اکنون در مورد درصدی از وقتتان که به طور هدفمند صرف رشد و توسعه این خصوصیات در فرزندانتان می‌کنید، فکر کنید. اگر شما مانند اغلب پدر و مادرها هستید، ممکن است نگران شوید که در طول روز وقت زیادی را فقط صرف گذراندن زمان می‌کنید و زمان کافی صرف ایجاد تجربه‌های خلاق، که به رشد کردن و موفق شدن فرزندانتان هم برای امروز و هم برای آینده کمک می‌کند، نمی‌کنید.

شما حتی ممکن است خود را با پدر و مادرهایی که کامل تلقی می‌شوند و هیچ‌وقت سعی در بقا (زنده ماندن) ندارند، مقایسه و ارزیابی کنید؛ پدر و مادرهایی که به نظر می‌رسد هر لحظه خود را صرف کمک به رشد کردن و موفق شدن فرزندان خود می‌کنند و در پرورش آنها به عنوان اَبَرپدر یا اَبَرمادر کاملا موفق‌اند. هیچ‌یک از ما نمی‌توانیم چنین پدر یا مادر تخیلی باشیم. به‌خصوص هنگامی که احساس می‌کنیم میزان قابل توجهی از روز ما به شیوه زنده ماندن می‌گذرد، جایی در آخر یک مهمانی با چشمانی گشاد و صورتی سرخ شده از عصبانیت ناشی از بگو و مگو و دعوای فرزندانمان با تمام وجود و با صدایی فریادگونه نعره سر می‌دهیم: «اگر این بگو و مگوها ادامه پیدا کند، هیچ‌کدام از شما هدیه‌ای دریافت نمی‌کنید!»


نظرات کاربران

بهار قربانی
۱۴۰۱/۰۹/۰۹

راهکاری‌هایی که کتاب ارائه داده کاربردیه ، تنها چیزی که منو کمی اذیت کرد ترجمه کتاب بود، ترجمه روانی نداشت

فرزانه ملکپور
۱۴۰۲/۰۹/۱۱

سلام میشه تعدادکتابهای صوتی رو بیشترکنید بخصوص کتابهای تربیتی وروانشناسی رو قدردانتون هستیم واقعا بینظبرین

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان