دانلود و خرید کتاب در جست‌و‌جوی میس ریکاردو دازا ترجمه علیرضا شلویری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در جست‌و‌جوی میس اثر ریکاردو دازا

کتاب در جست‌و‌جوی میس

انتشارات:نشر مشکی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب در جست‌و‌جوی میس

کتاب در جست و جوی میس نوشتۀ ریکاردو دازا است. این کتاب را انتشارات مشکی منتشر کرده است. در این کتاب سعی بر شناخت شخصیت و آثار میس فن است.

درباره کتاب در جست و جوی میس

ریکاردو دازا در کتاب در جست و جوی میس، با کندوکاو در جزئیات عکس معروفی که بیل انگدال در سال ۱۹۶۵ از میس فن در روهه گرفته است، پرسش‌های تازه‌ای را مطرح می‌کند و با جست‌وجو در اسناد، منابع تصویری و زندگی‌نامۀ معمار پاسخ‌های دقیقی به این پرسش‌ها می‌دهد؛ جست‌وجویی موشکافانه، با روایتی جذاب که راه را برای کشف لایه‌های پنهان شخصیت و آثار میس فن در روهه باز می‌کند.

از لودویگ میس ون در روهه، در کنار والتر گروپیوس و لو کوربوزیه به عنوان یکی از استادان پیشرو معماری مدرن یاد می‌شود. میس مانند بسیاری از معاصران خود به دنبال بنا نهادن یک سبک معماری بود که نمایانگر عصری جدید باشد درست مانند کاری که سبک‌های معماری کلاسیک و معماری گوتیک برای زمان خود انجام دادند. او یک سبک معماری قرن بیستمی تأثیرگذار را خلق کرد که دارای صراحت فراوان و سادگی بود. در ساختمان‌های کامل ساخته شده، او از مصالح جدیدی مانند فولاد صنعتی و صفحات شیشه‌ای برای تعریف فضاهای داخلی استفاده کرده‌است. او تلاش کرد که به سمت نوعی از معماری برود که دارای حداقل چارچوب ساختمانی باشد و دارای یک تعادل در مقابل آزادی ضمنی جریان آزاد فضاهای باز باشد.

او ساختمان‌های خود را معماری «پوست و استخوان‌ها» می‌نامید. او در جستجوی یک روش منطقی بود که باعث هدایت فرایند خلاق طراحی معماری شود. او بخاطر استفاده از کلمات کوتاه «کمتر بیشتر است و «خداوند در جزییات است شهرت دارد.

خواندن کتاب در جست و جوی میس را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

کتاب در جست و جوی میس برای افراد علاقه‌مند به معماری و هنر کتابی مفید و خواندنی است.

درباره ریکاردو دازا

ریکاردو دازا متولد ۲۶ آگوست ۱۹۶۵ ، نویسندة اهل کلمبیا می‌باشد.

بخش‌هایی از کتاب در جست و جوی میس

به‌احتمال زیاد این عکس یا عکسی شبیه به این را قبلاً هم دیده‌اید. میس فن در روهه روی کف‌پوش سنگی یکی از ساختمان‌های آمریکایی‌اش ایستاده، به سیگار برگ پک می‌زند، دستش توی جیب شلوارش است و به نقطه‌ای در دوردست خیره شده. پشت سرش دیواری شیشه‌ای قرار دارد. دیوار را کافی فلزی که صفحات شیشه‌ای مات را نگه‌داشته، و وادارهای کرکره به چند بخش تقسیم کرده‌اند. ترکیب عکس با نواری از سقف در بالا و شاخه‌های محو یک درخت در سمت چپ کامل می‌شود. من این عکس را در مجله آرکیتکچرال فوروم (شماره ۸، ۱۹۵۶) پیدا کردم. صحنه بدون حضور میس چندان قابل‌توجه نبود. اما حضور استاد ترکیب عکس را برهم می‌زند و باعث می‌شود آدم بی‌اختیار از خودش بپرسد که میس، آن روزی که بیل انگدال، یکی از عکاسان شرکت هدریچ - بلسینگ، عکسش را می‌گرفت، دقیقاً کجا را برای ایستادن انتخاب کرده بود؟

به بی شک او توی یکی از ساختمان‌های خودش ایستاده است. هم حضورش این ادعا را تأیید می‌کند، هم ترکیب‌بندی فلز و شیشه مات دیوار غشای پشت سرش. با این که عکس فقط داخل ساختمان را نشان می‌دهد، به‌خاطر شیشه‌ای بودن دیوار می‌شود فرض کرد که بیرونی ساختمان هم همین‌طور است. اگر یک‌لحظه در ذهنمان مرور کنیم که میس کدام یک از ساختمان‌هایش را با این نوع اسکلت فلزی ساخته، فوری به این نتیجه می‌رسیم که: ساختمان موردنظر بی‌شک کرون هال است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان