دانلود و خرید کتاب روش تحقیق برای معماری ری لوکاس ترجمه مرضیه آزاد ارمکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روش تحقیق برای معماری اثر ری لوکاس

کتاب روش تحقیق برای معماری

نویسنده:ری لوکاس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روش تحقیق برای معماری

کتاب روش تحقیق برای معماری، کتابی از ری لوکاس است که با ترجمه مرضیه آزاد ارمکی و آناهیتا خوبی می‌خوانید. این اثر که راهنمایی جامع برای دانشجویان رشته معماری است، به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند با روش‌های تحقیقی در رشته معماری آشنا شوند و برای وسعت بخشیدن به دانش تئوری و عملی خود از آن استفاده کنند. 

درباره کتاب روش تحقیق برای معماری

روش تحقیق به طور کلی به مجموعه‌ای از فعالیت‌های عملی و کاربردی اطلاق می‌شود که به پژوهشگران اجازه می‌دهد سوال‌هایی در رابطه با چرایی یک موضوع بیان کنند و در ادامه بتوانند دلایلی قابل قبول و پرسش‌های منطقی برای پاسخ‌های خود بیابند. بنابراین برای توسعه معماری، لازم است تا طرحی به عنوان روش تحقیق داشته باشیم. یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها، بررسی تاریخ معماری است. به این ترتیب با فرصت‌ها و راه‌هایی آشنا می‌شویم که درک ما را از موضوع بالا می‌برند. 

ری لوکاس در کتاب روش تحقیق برای معماری، از ایده تولید ابزار معماری استفاده کرده است. او این ایده را به عنوان وسیله‌ای برای توصیف، ساختن تئوری‌ها و توضیح دادن استفاده کرده است. علاوه بر این، امکاناتی مانند نقاشی، نمودارسازی، نشانه‌گذاری، کارتوگرافی و سایر نمایش‌های گرافیکی وجود دارند که در فرایند تحقیق مورد بررسی قرار می‌گیرند و کمک می‌کنند تا نتایج تحقیق به فرایند طراحی نزدیک‌تر شود. 

ری لوکاس این کتاب را راهنمایی برای دانشجویان معماری در نظر گرفته است. مخاطب وی آموزش‌دهندگان تحقیقات معماری نیز هست تا آنها با دیدن نمونه‌های این کتاب بتوانند گستره و روش‌های تحقیق در معماری را وسعت بخشند.

کتاب روش تحقیق برای معماری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

روش تحقیق برای معماری، کتاب راهنمایی برای تمام دانشجویان رشته معماری است. علاوه بر این، دست‌اندرکاران آموزش تحقیقات معماری نیز می‌توانند از این کتاب استفاده کنند تا با نمونه‌های گسترده‌تری از روش تحقیق معماری آشنا شوند و خودشان نیز به توسعه آن کمک کنند. 

بخشی از کتاب روش تحقیق برای معماری

تز: پاد تز، سنتز

اغلب پایه‌های بیان تفکر منطقی که توسط تز، پادتز و سنتز انجام می‌شود از مطالعات هگل گرفته شده است و گاهی شامل فرضیه به عنوان نقطه‌ی شروع است

واژه تز اغلب به معنی یک نوشته طولانی یا بخش مهمی از یک مقاله بوده که تولید یک بحث تئوری می‌کند، اما ریشه‌ی این کلمه به فعالیت‌های اساسی‌تر روی بحث و استدلال برمی‌گردد. ایده‌ی مباحثه به قلب یک پژوهش خوب برمی‌گردد، جایی که نظریات طوری بیان شوند که متفاوت، مکمل و یا در تضاد با نظر خود نویسنده باشد. آن وقت است که پژوهش باید نقطه‌نظر را اثبات کرده برای آنها دلیل بیاورد. باید دقت شود که زمانی که یک نظریه به عمد احمقانه، بی‌معنی و یا غیرقابل دفاع انتخاب می‌شود استدلال‌های نادرست به کار نبریم؛ چراکه منجر به یک بحث بی فایده می‌شود که تفاوت‌های جزئی آن قابل بحث نبوده و سنتز نتیجه‌ای از پیش تعیین شده خواهد داشت.

تفکر منطقی یک فرایند است که در آن ابتدا یک تز ارائه شده، سپس روی آنتی تز آن (که یک تز مربوط به تز قبلی ولی متفاوت در اصل است» مورد بحث قرار می‌گیرد. یک سنتز (ترکیب) از این دو موقعیت نتیجه گرفته و بیان می‌شود. این یک روش دقیق برای کاوش‌های تئوری بوده که به بیش از یک موقعیت توجه کرده و نسبت به تفاوت‌ها صادق است و می‌تواند یک نتیجه‌گیری درست ارائه کند.

نظرات کاربران

Af Ka
۱۴۰۱/۱۰/۰۵

کتاب خوبی است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

حجم

۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان