دانلود و خرید کتاب سواد رسانه ای ملیسا هارت ترجمه سیده فاطمه معین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سواد رسانه ای اثر ملیسا هارت

کتاب سواد رسانه ای

معرفی کتاب سواد رسانه ای

کتاب سواد رسانه ای روش‌هایی برای باسواد شدن در زمینه رسانه، آشنایی با قالب‌های مختلف رسانه‌ای، تفسیر پیام‌های منتشر شده در رسانه به قلم ملیسا هارت است که با ترجمه سیده فاطمه معین و مریم جعفریان در انتشارات همشهری به چاپ رسیده است. کتاب حاضـر به دانش‌آمـوزان کمک می‌کند تا در برابر هزاران پیام رسانه‌ای که هر روز با آن‌ها از طریق آثار هنری، موسیقی، بازی‌های رایانـه‌ای، رادیـو، تلویزیـون، وبسـایت‌هـا، روزنامـه‌هـا، مـجلات، تبلیغـات و بسته‌بنـدی‌ها مواجه می‌شوند، رویکـردی نقادانه داشته باشند. فعالیت‌های واجد استاندارد این کتاب، دانش‌آموزان را به تجزیه و تحلیل، بحث و خلق پیام‌های رسانه‌ای وا می‌دارد طـوری‌کـه همـزمان با پیشـرفت در زمینه‌ سـواد رسانـه‌ای، بیاموزند تصمیماتی آگاهانه و فکرشده بگیرند. 

درباره کتاب سواد رسانه ای

این کتاب ترجمه ای است از کتاب «ســــــــــــواد رســــــــــانه ای» نوشته ملیسا هارت در ایالات متحده و توسط انتشارات «منابع آموزشیِ معلم نویس» منتشر شده است. یک انتشارات آموزشی است که توسط مری دپوی اسمیت تاسیس شد (خوداین خانم، زمانی معلم مدرسه بوده). این انتشارات، منابعی دست اول برای تدریس در اختیار معلمان قرار می دهد؛ منابعی که تماما توسط معلمان تالیف می شوند و مناسب معلمان و والدین هستند تا در امر تدریس مورد استفاده قرار گیرند. ما در موسسه کابینا این کتاب را به جهت رویکرد آموزشی مناسب و شیوه های مفید آن در انتقال مطالب آموزشی، برای ترجمه انتخاب کردیم

کتاب سواد رسانه ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای همه به‌ویژه نوجوانان مفید است. چرا که امروز همهٔ ما مدام با رسانه‌ها سر و کار داریم و بهتر است شیوهٔ تعامل درست با آن‌ها را بدانیم.

بخشی از کتاب سواد رسانه ای

شما به صورت روزانه، رسانه را می بینید و می شنوید. شاید با رادیو بیدار می شوید که خود یکی از انواع رسانه است. بسته بندی های غذا، رسانه است. تلویزیون، رسانه است. فیلم، نشریه و کتاب، همه رسانه هستند. هر صبح شاید کمی به رادیو گوش دهید یا اندکی تلویزیون تماشا کنید. شاید نگاهی به روزنامه بیندازید یا مجله ای را ورق بزنید. یا حتی ممکن است چندین دقیقه یک بازی رایانه ای انجام دهید یا در اینترنت گشت بزنید. بیرون از خانه، ممکن است از مقابل بیلبوردها عبور کنید یا سوار اتوبوسی شوید که به صندلی های آن تبلیغات چسبانده شده است. ممکن است تصمیم بگیرید به دیدن یک فیلم بروید یا به یک گروه موسیقی خوب گوش دهید. ممکن است یک متن هنری را بخوانید یا کالای محبوب خود را بخرید. هر روز شما هزاران شکل از رسانه ها را می بینید یا می شنوید.

شیوه ای که مردم به وسیله ی آن به هم وصل می شوند. واژه ی رسانه توصیف کننده ی تمام راه های متنوعی است که افراد به کمک آن ارتباط برقرار می کنند. هرکدام از مثال های ارائه شده، یکی از انواع رسانه ها را طرح می کند. «باسواد رسانه ای» درباره ی موضوعات این حوزه، بسیار می داند. سواد شما با نوشتن یا ارائه ی گزارش نمایان می شود.

 رسـانه: دانستن درباره ی موضوعی خاص. واژه ی سواد به معنی آموزش دیده است. کسی که باسواد رسانه ای است، متوجه می شود که مردم چگونه رسانه ها را تولید می کنند و چگونه این رسانه ها بر زندگی دیگران تاثیر می گذارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۱۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۵۴,۶۰۰
تومان