دانلود و خرید کتاب سبک های یادگیری، تسلط ربع های مغزی سیدمحمدرضا ناظمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سبک های یادگیری، تسلط ربع های مغزی اثر سیدمحمدرضا ناظمی

کتاب سبک های یادگیری، تسلط ربع های مغزی

معرفی کتاب سبک های یادگیری، تسلط ربع های مغزی

کتاب سبک‌های یادگیری، تسلط ربع‌های مغزی نوشتهٔ سیدمحمدرضا ناظمی و حسن توزنده جانی در انتشارات گیوا چاپ شده است. با توجه به تاثیرات کیفیت یادگیری دانش‌آموزان بر جنبه‌های مختلف زندگی تحصیلی و شغلی آن‌ها، شناسایی عوامل تاثیرگذار بر این پدیده از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین، درکتاب حاضر رابطه سبک‌های یادگیری و تسلط ربع‌های مغزی دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی بررسی شده است.

مقوله تسلط ربع‌های مغزی برای نخستین بار توسط هرمن به صورت علمی مطرح شد. در سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰، هرمن ابزار جدید را برای شناخت مهارت‌های عصبی منتشر کرد که هدف آن بهبود فرایندهای حل مسأله و تصمیم گیری بود. در کنار این ابزار هرمان الگوی چهار ربعی مغز را معرفی کرد. هدف این الگو توصیف الگوهای متفاوت تفکر افراد در فرایند حل مسأله است. چهار ربع مغزی هرمن شامل ربع A نیمکره چپ؛ نظریه‌پرداز، ربع B لیمبیک چپ؛ سازمان دهنده، ربع C لیمبیک راست؛ انسان‌گرا و ربع D نیمکره راست؛ نوآور است. تسلط مغزی همانند اندام برتری است. در نتیجه، افراد کارهای مورد علاقه خود را با صرف وقت و انرژی کمتر و با کیفیت بهتر انجام می‌دهند.

درباره کتاب سبک‌های یادگیری، تسلط ربع‌های مغزی

یادگیری دانش‌آموزان و عوامل مرتبط با آن از دیرباز برای معلمان، دانش آموزان، والدین، نظریه پردازان، و محققان تربیتی موضوعی حایز اهمیت بوده است. در دهه‌های اخیر با توجه به اهمیت آن در ارزیابی نظام‌های آموزشی، از سوی پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت مورد توجه خاص قرار گرفته است. کیفیت یادگیری دانش‌آموزان تعیین کننده پیشرفت تحصیلی آن‌ها است. از سوی دیگر، پیشرفت مناسب دانش‌آموزان در طول تحصیل و در نهایت دستیابی به سطوح بالای تحصیلی نه تنها باعث تأمین منافع برای فرد و خانواده وی می‌شود، بلکه از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز می‌تواند فواید زیادی را برای یک کشور به همراه داشته باشد.

امروزه کیفیت یادگیری و درنتیجه پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین ملاک‌های ارزیابی عملکرد معلمان محسوب می‌شود. برای دانش‌آموزان و دانشجویان نیز آموخته‌های آن‌ها در طول تحصیل معرف توانایی‌های علمی آنان برای ورود به دنیای کار واشتغال و مقاطع تحصیلی بالاتر است. بنابراین، پژوهشگران به شیوه‌های مختلف سعی در شناسایی عوامل تاثیرگذار بر شیوه‌های یادگیری دانش‌آموزان دارند. از جمله عوامل موثر در کیفیت یادگیری دانش آموزان می‌توان به چگونگی تسلط ربع‌های مغزی اشاره کرد.

کتاب سبک های یادگیری، تسلط ربع های مغزی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به معلمین، مربیان و همهٔ افرادی که نیاز است با سبک‌های یادگیری مختلف افراد آشنا باشند، پیشنهاد می‌شود.

 بخشی از کتاب سبک های یادگیری، تسلط ربع های مغزی

رشد و توسعه اقتصادی کشورها به میزان قابل توجهی از رشد و توسعه آموزش و پیشرفت یادگیری تأثیر می‌پذیرد. کشورهایی که به اهمیت آموزش و نقش آن در اقتصاد آینده پی برده‌اند و همزمان دغدغه توسعه یافتگی نیز دارند، کیفیت بخشی به نظام آموزش را محور رسالت‌های بنیادین و اولویت‌های خود می‌دانند. بهسازی کیفیت یادگیری در مدارس در قرن ۲۱ از جمله اهداف نظام آموزشی بوده و نتایج پژوهش¬های متعدد نشان می‌دهند که عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان می‌تواند درصد قابل توجهی از پیشرفت آینده‌شان را تبیین نماید. بنابراین،، پرداختن به فرآیند یاددهی- یادگیری که در ارتباط نزدیکی با پیشرفت تحصیلی است، امری قابل بررسی در مدارس بوده و پژوهش‌های انجام شده در خصوص فرآیند یاددهی- یادگیری دانش آموزان نشان داده‌اند که کیفیت این فرایند نه تنها بر یادگیری دانش‌آموزان، بلکه بر وضعیت اشتغال آنان در آینده نیز مؤثر است.

در این راستا، یکی از نظریه‌هایی که اغلب به بهبود اثربخشی یادگیری کمک می‌کند، نظریه سبک‌های یادگیری است. تورندک (۲۰۰۱) اشاره می‌کند که تفاوت‌های فردی در تفکر و یادگیری می‌تواند بوسیله تفاوت‌های فرهنگی، زیستی و هیجانی بین یادگیرنده‌ها توضیح داده شود. بنابراین، می‌توان گفت که سبک یادگیری مفهومی است که به تفاوت‌های فردی بین یادگیرنده‌ها اشاره می‌کند. از طرف دیگر، سبک یادگیری دلالت براین دارد که شخص می‌تواند روش مناسبی را برای پاسخگویی به محرک در زمینه یادگیری ارایه دهد. این پاسخ‌ به محرک‌ها می‌تواند به صورت رفتار باشند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۲۲۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۱۶,۹۰۰
تومان