دانلود و خرید کتاب فرصت های راهبردی در روابط اقتصادی ایران و بحرین محمد جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرصت های راهبردی در روابط اقتصادی ایران و بحرین اثر محمد جعفری

کتاب فرصت های راهبردی در روابط اقتصادی ایران و بحرین

نویسنده:محمد جعفری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فرصت های راهبردی در روابط اقتصادی ایران و بحرین

کتاب فرصت های راهبردی در روابط اقتصادی ایران و بحرین نوشته محمد جعفری است. این کتاب را انتشارات تدبیر اقتصاد منتشر کرده است.

درباره کتاب فرصت های راهبردی در روابط اقتصادی ایران و بحرین

در دنیای امروز یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های حائز اهمیت در روند توسعه اقتصادی کشورها، وجود روابط گسترده بین‌المللی است، بر هیچ کس پوشیده نیست. ازاین‌رو، شناسایی فرصت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه در مناسبات و همکاری‌های اقتصادی با دیگر کشورها، امری حیاتی است، این موضوع از طریق بهره‌برداری از وجوه مشترک و کاهش تضاد منافع بین کشور‌ها و در نتیجه، گسترش روابط بین‌المللی بین کشور‌ها تحقق می‌یابد. همچنین، با غالب بودن اهداف اقتصادی بر اهداف سیاسی، تعاملات برون‌مرزی کشورها پيوند عمیقی بین جوامع ایجاد می‌کند که علاوه بر به ایجاد منافع قابل توجه اقتصادی، تنش‌ها را در سطح بین‌الملل تقلیل می‌دهد. این مهم از ابعاد مختلف امکان تسهیل و تسریع روند رشد اقتصادی، حفظ ثبات و تقویت امنیت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را فراهم می‌کند.

یکی از کشورهایی که می‌تواند برای ایران فرصت توسعه تعاملات برون‌مرزی با جهان خارج را فراهم کند، بحرین است. فاصله جغرافیایی اندک و داشتن دین مشترک از جمله مهم‌ترین امتیازات برجسته در توسعه روابط بین ایران و بحرین هستند. بی‌شک فاصله جغرافیایی یکی از مؤلفه‌های مؤثر در افزایش هزینه تعاملات اقتصادی است و این موضوع در حالی است که ساکنان دو کشور ایران و بحرین به راحتی امکان تبادلات تجاری را با یکدیگر دارند. همچنین، با داشتن دین مشترک، بسیاری از محدودیت‌های تجاری (مانند تأمین گوشت حلال) در بین آنها تقلیل می‌یابد. 

مؤسسه تحقیقاتی تدبیر اقتصاد در راستای رسالت علمی و پژوهشی خود مطالعات بین‌المللی و شناسایی فرصت‌های همکاری‌های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها را در دستور کار قرار داده است. در گزارش حاضر، به موضوع «فرصت‌های راهبردی در روابط اقتصادی ایران و بحرین» پرداخته می‌شود. در این گزارش، با مطالعه بخش‌های برگزیده و مهم اقتصادی بحرین، وجوه مشترک ایران با این کشور مورد توجه قرار گرفته و در نهایت، ظرفیت‌های بالقوه همکاری‌های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با بحرین با تأکید بر امنیت اقتصادی کشور شناسایی شده و در نهایت راهکارهایی برای توسعه روابط بین دو کشور، ارائه شده است.

خواندن کتاب فرصت های راهبردی در روابط اقتصادی ایران و بحرین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به اقتصاد بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب فرصت های راهبردی در روابط اقتصادی ایران و بحرین

در عصر جهاني شدن، تعاملات برون‌مرزی کشورها پيوند عمیقی بین جوامع ایجاد کرده که علاوه بر به ارمغان آوردن منافع عظیم اقتصادی، تنش‌ها را در سطح بین‌الملل تقلیل داده است. اكنون همكاري‌هاي دو یا چندسویه بين‌المللي به‌عنوان يكي از رويكردهاي نوين كشورها در صحنه بين‌المللي مهم است. کشورها می‌توانند با بهره‌گیری از وجوه مشترک بین خود، انگیزه‌های متنوعی برای داشتن روابط همکاری و دوستانه دوجانبه داشته باشند که این موضوع در پی خود، منافع قابل توجهی را برای دو سوی این رابطه به دنبال دارد. ایران از این موضوع مستثنا نیست و با استفاده از مدیریت مدبرانه، می‌تواند با برجسته کردن وجوه مشترک خود با دیگر کشورها (به‌ویژه کشورهای همسایه)، از ایجاد و گسترش روابط همکاری دوسویه منافع قابل توجهی ببرد.

هرچند بحرین هم از نظر جمعیت و هم از نظر وسعت جغرافیایی کشوری کوچک محسوب می‌شود، اما از بُعد جغرافیایی -فاصله اندک بین دو کشور- و از بعد مذهبی، فرصت‌های خوبی برای همکاری وجود دارد. این دو مؤلفه (فاصله جغرافیایی اندک و داشتن دین مشترک) فرصت‌های بسیاری در توسعه تعاملات اقتصادی دو کشور فراهم می‌کنند. با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی ایران، لازم است مسؤولان کشور با تقویت ویژگی‌های مشترک بین دو کشور یا به حداقل رساندن تفاوت‌ها و موارد اختلاف بین دو کشور، روابط خود را با بحرین تقویت کنند که لازمه این موضوع، بررسی و شناسایی جامعه مقابل هم به لحاظ اقتصادی و هم از نظر غیراقتصادی است تا از این طریق وجوه مشترک دو کشور پررنگ و چالش‌های این موضوع مرتفع شوند یا به حداقل برسند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۴,۰۰۰
تومان