دانلود و خرید کتاب تا ابد جوان ماری لوئیز فون فرانتس ترجمه مهدی سررشته‌داری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تا ابد جوان اثر ماری لوئیز فون فرانتس

کتاب تا ابد جوان

معرفی کتاب تا ابد جوان

کتاب تا ابد جوان نوشته ماری لوئیز فون فرانتس و ترجمه مهدی سررشته‌داری است که در انتشارات مهراندیش به چاپ رسیده است. این اثر پژوهشی روان‌شناختی با تکیه بر کتاب شازده کوچولوی اگزوپری درباره کشمکش‌ بزرگ‌سالان برای رهایی از بهشت کودکی‌شان است.

درباره کتاب تا ابد جوان

 این کتاب درباره جوان درون ما سخ می‌گوید که در برابر متعهد بودن در کار و در رابطه مقاومت نشان می‌دهد و قادر نیست که از رؤیاها و فانتزی‌های دوران جوانی دست بردارد. ماری‌- لوئیز فُن فرانتس در این کتاب با تحلیل روان‌شناختی داستان شازده کوچولو، اثر آنتوان دو سنت اگزوپری، به کندوکاو در امکانات بالقوه منفیِ تا ابد جوان‌ و رابطۀ آن با عقدۀ مادری، دُن ژوانیسم و هم‌جنس‌طلبی می‌پردازد. 

کتاب حاضر، علاو بر این، به مردان و زنان کمک می‌کند تا به این جنبه و به قیدوبندها و محدودیت‌های آن بپردازند و انرژی‌های آن را به‌طور بارآوری به کار بگیرند.

 خواندن کتاب  تا ابد جوان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به تحلیلی‌های روان‌شناختی مخاطبان این کتاب‌اند.

 درباره ماری لوئیز فُن فرانتس

 ماری لوئیز فُن فرانتس (۱۹۹۵-۱۹۱۵) نویسنده، محقق و روان شناس سوئیسی و بزرگ‌ترین شاگرد و همکار کارل گوستاو یونگ است و از برجسته‌ترین پیروان مکتب یونگ در تحلیل روانی، قصه‌های پریان و نسخه‌های کیمیاگری به شمار می‌آید. فُن فرانتس از پدری اتریشی که افسر ارتش بود، در شهر مونیخ به دنیا آمد. پس از جنگ جهانی اول به همراه خانواده به سوئیس رفت. در سال ۱۹۳۳ و در سن ۱۸ سالگی در زوریخ برای اولین بار موفق به ملاقات با یونگ شد و در همان سال در دانشگاه زوریخ مطالعه در زبان‌شناسی کلاسیک و زبان‌های کلاسیک را به‌عنوان موضوعات پایه‌ای در ادبیات و تاریخ باستان شروع کرد. بعدها مطالعات یونگی‌اش را وسعت بخشید و به‌طور منظم در سخنرانی‌های یونگ شرکت کرد. فُن فرانتس با یادگیری زبان عربی شروع به همکاری‌های مشترک با یونگ کرد و این همکاری تا زمان مرگ یونگ در سال ۱۹۶۱ ادامه داشت.

 درباره مهدی سررشته‌داری

مهدی سررشته‌داری، متولد سال ۱۳۲۷، تهران، تحصیلات دانشگاهی خود را، من‌جمله در دانشگاه پهلوی شیراز (پزشکی)، دانشگاه ملی (علوم سیاسی) و مدرسۀ عالی شهر کلن (روان‌شناسی تعلیم و تربیت) گذراند.

برخی کتاب‌های منتشره سررشته‌داری به شرح زیر است:

«طریق صوفیانه عشق»، «آفرینش، وجود و زمان»، «اِنیگرام، تیپ‌شناسی نُه‌گانه»، «شور عشق، رنج هجران »، «تعبیر قصه‌های پریان»، «و عشق آسان نمود اول»، «چهار مقالۀ یونگی»، «آمور و سایکی»، «فرهنگ یونگ» و ... نام برد.

کتاب‌های صوتیِ «تختِ پولاد»، «بوف کور»، «سگ ولگرد»، «هشت کتاب» و «چرند و پرند» با صدای مهدی سررشته‌داری در آمریکا منتشر شده است.

مهدی سررشته‌داری از سال ۱۳۶۴ مقیم آمریکاست و به‌جز فعالیت حرفه‌ای در امر پژوهش، تألیف و ترجمۀ به تدریس در موضوعات مربوطه نیز اشتغال دارد.

بخشی از کتاب تا ابد جوان‌

شخصی به‌طور خصوصی در مورد مسئلهٔ گوسفندِ درون جعبه از من سؤال کرده است. نظر او این بود که من به سنت اگزوپری که در زندگی‌اش شجاعت زیادی به خرج داده و کارهای اساسی کرده است، بیش‌ازحد سخت گرفته‌ام و نباید او را متهم کرد که سعی می‌کرد تا از واقعیت فرار کند یا حداقل به این صورت از واقعیت بگریزد. فکر می‌کنم که این نشان می‌دهد که من حرف‌هایم را با وضوح کامل نزده‌ام.

گذاشتن گوسفند داخل جعبه نشانهٔ فرار کردن نیست؛ بلکه ناشی از چیزی است که می‌شود آن را نوعی قدرت حیاتی برای تاب آوردن در مقابل یک ستیز و کشمکش نامید. اگزوپری می‌خواهد به کار تعمیر موتور هواپیمایش برگردد. شازده ستاره به‌جای اینکه بگذارد او به کارش برسد، از او می‌خواهد که فوراً برایش گوسفندی ترسیم کند و می‌گوید این نقاشی و آن طرح و آن‌یکی طرح درست نیستند و ازاین‌رو اگزوپری بین تعمیر موتور و ترسیم گوسفند برای کودک ستاره‌ای، که اگزوپری اهمیت او را کاملاً درک می‌کند و او به شیوهٔ نمونهٔ کار بچه‌ها نمی‌گذارد که اگزوپری به کار تعمیر موتور برسد، دو پاره شده است. اگزوپری مطمئن است که اگر یک گوسفند دیگر هم ترسیم کند، بازهم موردپسند نخواهد بود و یا پرسش‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت و درواقع باید فوراً به کار تعمیر موتور هواپیمایش برسد. اگر به‌طور نمادین به این‌ها نگاه کنید، به‌معنای ستیز و کشمکش بین تقاضاهای زندگی درونی و زندگی بیرونی است که تنش فوق‌العاده زیادی ایجاد می‌کند. چطور می‌توانید به‌طور هم‌زمان از پسِ الزامات واقعیت بیرونی، که عقل به شما می‌گوید که خوب و درست هستند، و آنچه زندگی درونی از شما می‌طلبد، برآیید؟ مشکل این است که برآوردن آنچه زندگی درونی از شما می‌خواهد، زمان می‌طلبد. نمی‌شود پنج دقیقه به خیال فعال پرداخت و بعد به سراغ کارهای دیگر رفت. مثلاً اگر به روان‌کاوی می‌رویم، باید رؤیاهایمان را ثبت کنیم

نظرات کاربران

Hamed Eghrari
۱۴۰۰/۱۱/۲۸

کسانی که تو سن ۱۸ تا ۳۰ سالگی هستن و به نحوی که زندگی خودشون رو رها کردن یا کسانی که زیادی روانشناسی زرد خوندن و تخیلی به زندگی نگاه میکنند بخوانند به نوعی به واقعیت زندگی شمارو نزدیک تر

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
فُن فرانتس: تا ابد جوان‌باید یاد بگیرد که کاری را که دوست ندارد، انجام بدهد نه آن کاری که شوق انجام دادنش او را از خود بی‌خود می‌کند و همه هم می‌توانند انجام بدهند.
Hamed Eghrari
زیرا تا ابد جوان‌از قبول واقعیت آن‌چنان‌که هست، سرباز می‌زند و زندگی پشت در می‌ماند. زندگی درونی خودش را سد می‌کند. در واقعیت، مثلاً، ساعت ده و نیم صبح از خواب بلند می‌شود، تا وقت ناهار با سیگاری بین دو لب وقت می‌گذارند و عواطف و فانتزی‌های خود را به جریان می‌اندازد. بعدازظهر قصدش این است که مقداری کار کند، ولی اول با دوستانش بیرون می‌رود و بعد با دختری ملاقات می‌کند و غروب را هم به بحثی طولانی در مورد معنای زندگی می‌گذارند. بعد ساعت یک صبح می‌رود که بخوابد و روز بعد هم همین کارهای روز گذشته‌اش را تکرار می‌کند.
Hamed Eghrari

حجم

۶۳۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۲۸ صفحه

حجم

۶۳۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۲۸ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان