دانلود و خرید کتاب پرسه در حوالی فلسفه فرشید قلی‌‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرسه در حوالی فلسفه اثر فرشید قلی‌‌پور

کتاب پرسه در حوالی فلسفه

امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پرسه در حوالی فلسفه

کتاب پرسه در حوالی فلسفه نوشتهٔ فرشید قلی‌پور دربارهٔ فیلسوفان سرآمد، بحث‌های فلسفی، سینما و تئاتر از نگاه فلسفه است که در نشر بوی کاغذ به چاپ رسیده است.

درباره کتاب پرسه در حوالی فلسفه

جهانِ ما مملو از اشاراتی است که برای به اندیشه واداشتن ذهنِ خردمند کافی است. فرصت حیات محدود است و خوشا آنان که دم را غنیمت دانستند و خود آموختند و دیگران را به اندیشیدن واداشتند. آگاهی و یافتن رموزِ پیدا و پنهان هستی و ادراک بر آفرینش و زیستن در جهان، برای انسانِ مشتاق و جوینده، شوری دارد و شوقی بسیار که دانستن را معنایی بدیع می بخشد.

بهره گرفتن از توانِ ذهن برای دقت در هستی و یافتن پاسخِ پرسش هایش، مهم ترین جهشِ انسان در طول دوران عمرش است. فرصتی که نباید از دست برود. هرگز، هرگز.

کتاب پرسه در حوالی فلسفه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوست‌داران فلسفه و کسانی که تمایل دارند دیدی کلی به فلسفه در موضوعات گوناگون پیدا کنند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب پرسه در حوالی فلسفه

نخستین فیلسوفان تاریخ فلسفه جهان به چند نام محدود خلاصه می‌شوند. فلسفه در حقیقت نگاهی جاری در زندگی مردمان بود، اما عدم آگاهی به آن کمتر باعث ماندگاری‌اش در تاریخ شده است. در یونان که مهد فلسفه است تا پیش از سقراط نام‌های مهم چندانی به چشم نمی‌خورد و طبیعتا نظریات متنوعی نیز موجود نیست. فلسفه مکتب میلتوس تنها فلسفه باقی‌مانده از دوران پیش از سقراط است. میلتوس که پایتخت یونان باستان بود نامش بر گروه طرفداران محدودی از فیلسوفان باقی ماند که در این شهر به فلسفه مشغول بودند. از میان چهره‌های اندک فلسفه پیش از سقراط یا همان فیلسوفان مکتب میلتوس میتوان به طالس (۶۴۴ ق.م- ۵۴۶ ق.م) آناکسیماندر (۶۱۰ ق.م - ۵۴۵ ق.م) و آناکسیمنس (۵۸۵ ق.م - ۵۲۸ ق.م) اشاره کرد. همان‌گونه که بیان شد دلیل نامگذاری فلسفه این فیلسوفان، شهر محل اقامتشان بود که مکتب آنان را مشخص می‌کرد. این چهره‌های فلسفه عموما درباره ماده بحث داشتند و نظریات خود را ارائه می‌دادند؛ ماده‌ای که جوهره اصلی جهان را تشکیل داده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

قیمت:
۲۷,۵۰۰
تومان