دانلود و خرید کتاب وسوسه های خاکستری علیرضا حدیثی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وسوسه های خاکستری اثر علیرضا حدیثی

کتاب وسوسه های خاکستری

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب وسوسه های خاکستری

کتاب وسوسه های خاکستری با نگاهی بر کنترل فکر و وابستگی به مواد در افراد معتاد نوشتهٔ علیرضا حدیثی و ویدا شمس نصرتی در انتشارات رازنهان به چاپ رسیده است. هم اکنون اختلالات مصرف مواد و عواقب وخیم و ناخوشایند ناشی از آن یکی از مهم‌ترین مشکلات سلامت عمومی در سراسر دنیا است این اختلالات با بسیاری از مشکلات جدی پزشکی، روان پزشکی، خانوادگی، شغلی، قانونی، مالی، معنوی و اخلاقی رابطه دارند اختلالات مصر مواد نه تنها باعث درد و رنج فرد مصرف کننده می‌شوند بلکه بار و آسیب فراوانی را نیز به خانواده و جامعه تحمیل می‌کنند. بر اساس گزارش مؤسسه ملی مصرف مواد ایالات متحده آمریکا کلیه سطوح سنی در معرض خطر جدی وابستگی به مواد قرار دارد طبق این گزارش شیرخوارگانی که در رحم در معرض و داروهای قانونی و غیرقانونی قرار گرفته‌اند ممکن است به‌طور نارس و کم وزن متولد شده باشند این در معرض قرار گرفتن می‌تواند به آهستگی بر رشد عقلانی کودک و رفتار بعدی آن‌ها در زندگی‌شان تأثیر بگذارد. نوجوانانی که سومصرف مواد دارند اغلب دچار اختلالات رفتاری هستند افت تحصیلی دارند و از مدرسه اخراج می‌شوند این افراد در معرض خطر حاملگی ناخواسته خشونت و بیماری های عفونی قرار می گیرند. بزرگانی که سومصرف مواد دارند، اغلب به‌طور واضح اختلالات تفکر، یادآوری و توجه دارند به طور عمده رفتارهای ضداجتماعی خفیف دارند که در نتیجه سو مصرف مواد بوده و از عملکرد شخصی و روابط شخصی رنج می‌برند. والدینی که سومصرف مواد دارند اغلب آشفته و بی‌نظم هستند محیط خانه آنان پر استرس و کودکان آن‌‌ها مورد سواستفاده و غفلت واقع می‌شوند چنین شرایطی برای بهزیستی و رشد کودکان مضر بوده و در این خانه‌ها ممکن است موجبات شکل‌گیری مراحل سومصرف مواد در نسل آینده فراهم آید.

درباره وسوسه های خاکستری

اعتیاد به مواد مخدر، یک مشکل فراگیر جهانی است که منبع نگرانی بسیاری از جوامع بشری شده و شیوع آن با سرعت در جهان و ایران در حال افزایش است. اعتیاد به‌عنوان یکی از مشکلات بهداشتی، روانی و اجتماعی قرن حاضر، ابعاد جسمی، عاطفی و اجتماعی برای جامعه و همچنین خانواده‌های آنان نیز شده است. رشد اعتیاد در کشور سالانه حدود هشت درصد است. درحالی‌که جمعیت سالانه حدود 6/2 درصد رشد می‌کند. بنابراین، تعداد سالانه بیش از 3 برابر جمعیت رشد می‌کند. دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در گزارش سال 2016 خود اعلام کرد که در سال 2014 در جهان 247 میلیون نفر در جهان اقدام به استفاده از مواد مخدر کرده اند که 29 میلیون نفر از آن‌ها وضعیتی وخیم دارند. امروزه سوءمصرف مواد با کاهش کیفیت زندگی، افزایش میزان مرگ و میر، تقلیل در ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی و افزایش رفتارهای مجرمانه، یکی از مهم‌ترین موضوعات مرتبط با سلامت قرار گرفته است. اختلالات روانپزشکی همراه با اعتیاد، تأثیرات مخربی را بر سلامت جسمانی، روان‌شناختی، اجتماعی، خانوادگی و مسائل مربوط به ارتباطات اجتماعی به همراه داشته است و پیامدهای این بیماری هزینه‌های بسیار گزافی را برای دولت‌ها بر جای خواهد گذاشت. افسردگی اساسی، اضطراب، اختلالات شخصیت مرزی و اختلال شخصیت ضد اجتماعی جزو رایج‌ترین تشخیص‌های روانپزشکی در میان افراد معتاد است.

کتاب وسوسه های خاکستری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب وسوسه‌های خاکستری به افرادی که در زمینهٔ معضلات اعتیاد پژوهش یا فعالیت می‌کنند و یا کسانی که از نزدیک با این مشکل دست به گریبان هستند، توصیه می‌شود.

بخشی از کتاب وسوسه های خاکستری

واژه‌ی «اعتیاد» را هم معنی با عادت کردن و احساس نیاز داشتن می‌دانند. اعتیاد را در قالب‌های مختلف علوم پزشکی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی در نظر می‌گیرند و تاکنون تعریف‌های مختلفی از آن ارائه داده‌اند. ما در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم و همچنین سیر تغییرات و تحولات آن را ذکر می‌کنیم.

اعتیاد به مواد مخدر به معناي وابستگی بیمارگونه به مصرف یک یا چند نوع ماده مخدر است که سبب بروز رفتارهاي موادجویانه شده و در صورت عدم مصرف مواد مورد نظر، موجب بروز علائم محرومیت در فرد معتاد می‌شود. اعتیاد یک بیماری روانی، اجتماعی و اقتصادی است که از مصرف غیرطبیعی و غیرمجاز برخی مواد مانند الکل، تریاک، حشیش و ... ناشی می‌شود و باعث وابستگی روانی یا فیزیولوژیک فرد مبتلا (سوءمصرف‌کننده) به این مواد می‌شود و در عملکرد جسمی، روانی و اجتماعی وی تأثیرات نامطلوب بر جای می‌گذارد.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اصطلاح وابستگی دارویی یا وابستگی به دارو را به جای واژه اعتیاد پیشنهاد نموده‌است، اما اصطلاح اعتیاد هنوز هم رایج و توسط افراد به کار برده می‌شود. مطابق با حوزه آسیب‌شناسی روانی، اختلال وابستگی به مواد منجر به خطر افتادن بهزیستی روان‌شناختی و متغیرهای مرتبط با آن در فرد وابسته به مواد می‌گردد. از سال‌ها پیش بشر از داروها جهت تسکین دردهای خود استفاده می‌کرده است به طوری در آن زمان‌ها هم سوءمصرف وجود داشته است. می¬توان گفت که مواد مخدر همراه با اثرات زیان بار آن یکی از بیماری¬های خانمان سوز افراد و آسیب بزرگ اجتماعی بشر است به طوری که در طول تاریخ زندگی بشر هیچ‌گونه ماده‌ای به مانند مواد مخدر برای افراد مصیبت بار و زیان بخش نبوده است. همچنین می‌توان گفت که علاوه بر جنبه‌های بهداشتی و پزشکی، از لحاظ اخلاق اجتماعی هم اثرات قابل توجهی دارد؛ چرا که افزایش مصرف مواد مخدر همبستگی معنادارتری با افزایش جنایات، سرقت‌ها، انحرافات اخلاقی و سرمایه‌های انسانی دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان