دانلود و خرید کتاب روانشناسی مثبت، فضایل و توانمندی های شخصیت؛ کتاب راهنما و طبقه‌بندی (جلد اول) کریستوفر پیترسون ترجمه کورش نامداری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی مثبت، فضایل و توانمندی های شخصیت؛ کتاب راهنما و طبقه‌بندی (جلد اول) اثر کریستوفر پیترسون

کتاب روانشناسی مثبت، فضایل و توانمندی های شخصیت؛ کتاب راهنما و طبقه‌بندی (جلد اول)

معرفی کتاب روانشناسی مثبت، فضایل و توانمندی های شخصیت؛ کتاب راهنما و طبقه‌بندی (جلد اول)

روانشناسی مثبت، فضایل و توانمندی های شخصیت؛ کتاب راهنما و طبقه‌بندی (جلد اول) نوشته کریستوفر پیترسون و مارتین سلیگمن است که در انتشارات یار مانا به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب روانشناسی مثبت، فضایل و توانمندی های شخصیت؛ کتاب راهنما و طبقه‌بندی (جلد اول) 

کتابی که ترجمه‌ی آن پیش روی شماست، حاصل سلسله تلاش‌ها و فعالیت‌های ‌توان‌فرسای تعداد زیادی از پژوهشگران، متخصصان و صاحب‌نظرانی است که دغدغه‌ی تحقق رسالت روان‌شناسی را به‌طور کامل داشتند. در واقع می‌توان گفت این کتاب در زمینه‌ی روان‌شناسی مثبت همان نقش و جایگاهی را دارد که راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM) در زمینه‌ی روان‌شناسی مبتنی بر الگوی پزشکی (یعنی تمرکز بر درمان بیماری‌های روانی) داشته است.

کتاب فضایل و توانمندی‌های شخصیت یا CSV، کتاب راهنمایی است برای پژوهشگرانی که تمایل دارند حرکت جدید یعنی جنبش روان‌شناسی مثبت را پیگیری کنند.

 این کتاب، همچنان که ملاحظه خواهید کرد، علاوه بر مطالعه‌ی دقیق زمینه‌های تاریخی، دیدگاهها و نظریات مربوط به انسان از منظر افراد و نحله‌های فکری متفاوت از دیرباز تاکنون، به‌گونه‌ای موشکافانه و نقادانه این دیدگاه‌ها را بررسی می‌کند و زمینه را برای تأمل و تفکر در دانشجویان و سایر صاحب‌نظران از جمله استادان به‌وجود می‌آورد. همچنین در ادامه‌ مباحث خود، فضایل انسانیِ مطرح در طول تاریخ بشری را بررسی و توانمندی‌های شخصیتی مربوط به هر یک از این فضایل را شناسایی و معرفی می‌کند، تا بدین ترتیب، تصویر واقع‌بینانه‌ای از انسان را آن‌گونه که هست، ارائه نماید. 

تصویری که شاید سال‌های سال، پژوهشگران و صاحب‌نظران به دنبال آن بودند؛ به عبارت دیگر گمشده‌ای که اینک کم‌کم پیدا می‌شود. تصویری که سلیگمن و پیترسون و همکارانشان از انسان ارائه می‌دهند، تصویری پذیرفتنی و منطقی و متناسب با واقعیت‌هایی است که ما به لحاظ اعتقادی از منظر اسلام به آنها معقتدیم و قبول داشته‌ایم، اما شاید هرگز در راستای تدوین نظریه‌ای که حاوی این ویژگی‌ها و زمینه‌ها برای رشد و تعالی و تحقق خویشتن باشد، اقدام منسجم و پیگیرانه‌ای انجام نداده‌ایم. امید واثق است که این حرکت به ایجاد شور و شوق و اشتیاقی منجر شود که صاحب‌نظران مسلمان، معتقد و با انگیزه و کسانی که دغدغه‌ی واقعی در راستای تبیین «انسان بما هو انسان» دارند، حرکتی را هم‌راستا با سیر این کتاب آغاز کنند و با توجه به غنای مفهومی در اعتقادات اسلامی، زمینه را برای رشد و تعالی انسان و تحقق رسالت روان‌شناسی فراهم نمایند. نگاهی اجمالی به مطالب مطرح‌شده در کتاب شاید تا حدی این ذهنیت را روشن نماید.

در بخش اول کتاب عنوان‌هایی مثل مقدمه‌ای بر راهنمای سلامت روان، فضایل جهانی، درس‌هایی از تاریخ و طبقه‌بندی‌های قبلی توانمندی‌های شخصیت مورد بحث قرار گرفته‌اند.

در بخش دوم کتاب، فضایل ششگانه‌ی خرد و دانش، شجاعت، انسانیت، عدالت، اعتدال و میانه‌روی و تعالی و همچنین توانمندی‌های شخصیتی مربوط به هر یک از این فضایل از جمله: خلاقیت، کنجکاوی، آزاداندیشی، عشق به یادگیری، ژرف‌نگری، شهامت، پشتکار، یکپارچگی، سرزندگی، عشق و محبت، مهربانی، هوش اجتماعی، شهروندی (مسؤولیت اجتماعی)، عدل و انصاف، پیشگامی و رهبری، بخشش و گذشت، تواضع و فروتنی، دوراندیشی، خودتنظیمی، ستایش زیبایی و حُسن، قدرشناسی، امید و خوش‌بینی، شوخ‌طبعی و معنویت مورد بحث قرار گرفته‌اند. در این بخش در هر فصل یک توانمندیِ شخصیتی مطرح شده است و در زمینه‌ی تعریف توافقی، سنت‌های نظری، ابزارهای اندازه‌گیری، همبسته‌ها و پیامدها، رشد و تحول، عوامل توانمندساز و بازدارنده، جنسیت و جنبه‌های بین‌فرهنگی و بین‌ملیتی، مداخلات برنامه‌ریزی شده و آ‌نچه نمی‌دانیم بررسی شده است.

کتاب روانشناسی مثبت، فضایل و توانمندی های شخصیت؛ کتاب راهنما و طبقه‌بندی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه روان‌شناسان و روان‌درمانگران جوان و علاقه‌مندان به این حوزه

روان درمانی پویشی کوتاه مدت
حبیب دوانلو
روان شناسی سلامت (جلد دوم)
جین اگدن
مدیریت استعداد با رویکرد توسعه فردی مدیران آینده
حسن عسلی
بررسی فقهی و حقوقی عدم نفع
نوشین اکبری دوبرجی
ویلیام در گذر ایام؛ شکسپیر چگونه شکسپیر شد
استیون گرین‌بلت
معجزه ارتباط و ان. ال. پی.
جری ریچاردسون
آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری زبان تخصصی طراحی و برنامه ریزی شهری
گروه مولفان سنجش امیرکبیر
برادرم سمی خارق العاده‌س
بکی ادواردز
آخرین خنیاگر
او هنری
رخت زندگی بر تن من
نگار کلامی
تاثیر در اولین برخورد
آن دمارایس
حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت خارجی
ایرج زینال‌زاده
داستان حیوانات
فرزانه تاجی
ناخودآگاه
آنتونی ایستوپ
کتابی درباره اختلال وسواسی - عملی (OCD) (برای نوجوانان)
هالی داهیگ
راهنمای جامع CBT برای پیشگیری از خودکشی
راشل بنسون
تحلیل رویا
کارل گوستاو یونگ
جراحی زنان برای تکنولوژیست جراحی
سپیده غلامی
Paradoxes of Wahhabism
سیدحسن طاهری خرم آبادی
ایمان و اراده
جولیا کامرون

نظرات کاربران

کاربر ۲۸۴۹۱۸۰
۱۴۰۱/۰۷/۲۶

قیمت نسخه چاپی اصلا ۱۲۰ تومن نیست بلکه قیمت روی جلد آخرین چاپ کتاب ۳۰ تومان است. قیمتی که برای نسخه دیجیتال گفتید واقعاً غیر منصفانه است.

مریم عبداللهی
۱۴۰۰/۱۱/۰۹

کاش مثل کتابهای دیگه طاقچه بود خط ریز ونسخه چاپی کتاب برای این قیمت خیلی زیاد است

حاج رضا
۱۴۰۱/۰۹/۱۴

این کتاب یک ترجمه دیگه هم داره با عنوان «طبقه بندی توانمندی های منش...» انتشارات رشد منتشر کرده، خیلی ترجمه قوی تری هست نسبت به این و هم تمدجلدی منتشر شده و کامل که متاسفانه در طاقچه نیست. توصیه میکنم برای مطالعه

- بیشتر
کاربر ۳۰۵۴۸۲۸
۱۴۰۱/۰۱/۲۶

بقیه جلدها چرا نیس! فقط جلد اول ! 😳

کاربر ۸۹۹۴۰۶
۱۴۰۱/۰۹/۰۳

کاشکی طاقچه بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان