دانلود و خرید کتاب وارن بافت به روایت خودش وارن بافت ترجمه مریم دریانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وارن بافت به روایت خودش اثر وارن بافت

کتاب وارن بافت به روایت خودش

ویراستار:زهره زاهدی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب وارن بافت به روایت خودش

کتاب وارن بافت به روایت خودش کتابی از وارن بافت و دیوید اندروز است که با ترجمه مریم دریانی و زهره زاهدی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب وارن بافت به روایت خودش

 این کتاب شامل توصیه‌های وارن بافت، سرمایه‌گذار، اقتصاددان، مدیر اجرایی و نیکوکار آمریکایی سالخورده برای جوانانی است که می خواهند قدم در راه رشد و پیشرفت بگذارند.

اگرچه بافت متواضعانه درباره‌ خود سخن می‌گوید، ولی از شهرت و معروفیت باکی ندارد. او خیلی دوست دارد تا نظراتش را درباره‌ اصول سرمایه‌گذاری، وقایع اخیر، سیاست مالیات، یا داشتن یک زندگی ارزشمند توضیح دهد. او ساعت‌ها در شبکه‌ سی. ان. بی. سی. درباره‌ی سرمایه‌گذاری صحبت می‌کند، در نیویورک تایمز سرمقاله می‌نویسد و در گزارش سالانه‌اش برای سهامداران برکشایر هاتاوی داستان‌های خودمانی می‌نویسد. (منتخبی از تمام این منابع در صفحه‌های پیش رو آمده است).

بافت در سرمایه‌گذاری چند قانون دارد. به دنبال تجارت‌هایی با «امتیاز رقابت پایدار» باشید، آنهایی که می‌توانند فردا افزایش قیمت دهند و مشتر‌ی‌های خود را هم از دست ندهند. وقتی یکی از این تجارت‌ها را پیدا کردید، اگر قیمت سهام مناسب بود بخرید و بعد نفروشید. او می‌گوید یکی از بزرگترین اشتباهاتی که سرمایه‌گذاران انجام می‌دهند این است که دائما خرید و فروش می‌کنند و بابت هر معامله به کارگزاری کارمزد می‌دهند. این یکی از دلایلی است (علاوه بر حس وفاداری شخصی) که برکشایر هاتاوی به ندرت سهام‌هایی که می‌خرد را می‌فروشد, حتی وقتی که آن تجارت‌ها خوب کار نمی‌کنند.

توصیه‌ی وارن بافت درباره‌ زندگی نیز ساده است. کاری را که دوست دارید، انتخاب کنید، با فرد مناسبی ازدواج کنید و خانواده‌تان را بی قید و شرط دوست بدارید. خودتان را باور کنید وخیلی به دیگران گوش نکنید.

این‌ها توصیه‌هایی هستند که بافت بیش از هشتاد سال با آنها زندگی کرده و برای او نه تنها ثروتی کلان، بلکه مهمتر از آن یک زندگی شاد و دوست داشتنی را به همراه داشته است.

 خواندن کتاب وارن بافت به روایت خودش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه علاقه‌مندان به کتاب‌های موفقیت مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب وارن بافت به روایت خودش

اموال شخصی

اموال

من هر چه که بخواهم، دارم. دوستان بسیاری دارم که مال و ثروتشان از من بیشتر است. اما بعضی وقت‌ها، احساس می‌کنم به‌جای اینکه آنها مالک ثروتشان باشند، ثروتشان مالک آنهاست.

سی‌. بی. اس. نیوز، ۸ فوریه، ۲۰۱۲

آزادی ثروت

من دوست دارم خلاق باشم. می‌خواهم بتوانم کاری را که هر روز دلم می‌خواهد انجام دهم. و پول این امکان را فراهم می‌کند.

سی‌. بی. اس. نیوز، ۲۰ ژانویه، ۲۰۱۳

قدرت بزرگ‌نمایی پول

پول شما را بزرگ‌تر می‌کند. هر آدمی که باشید با تمایلات خوب و بد، هر دو را دوچندان می‌کند. سن هم، وقتی مردم پیرتر می‌شوند، همین کار را می‌کند. اگر یک آدم تنبل و بی‌عار باشید پول این امکان را برایتان فراهم می‌کند که بی‌عارتر شوید، تنبلی باشید اساسی. از طرف دیگر اگر تمایل به انجام کارهای خوب داشته باشید، برایتان امکان انجام کارهای بسیار بسیار خوب را فراهم می‌کند.

مجله‌ی‌فارغ‌التحصیلان فناوری جورجیا، زمستان ۲۰۰۳

ثروت و رضایت

اینجا، وقتی مردم ثروتمند می‌شوند، تازه چشمشان به اطراف می‌افتد و دیگر راضی نمی‌شوند. گاهی نا‌راضی‌تر هم می‌شوند. این اتفاق در ایالات متحده افتاده است. سرانه‌ی تولید ناخالص داخلی بر اساس نرخ واقعی، از زمان تولد من تا به حال شش برابر شده است. حالا من نمی‌دانم که آیا مردم اکنون شادتر یا ناراضی‌تر از سال ۱۹۳۰ هستند. اما مردم خیلی سریع خودشان را با بهبود اوضاع وفق می‌دهند و بعد با هر تغییر نزولی کوچکی، سریع ناراحت می‌شوند.

سی. ان. بی. سی.، ۱۴ نوامبر، ۲۰۱۱

منبع ثروت بافت

ثروت من حاصل ترکیبی از زندگی در آمریکا، ژن‌های خوش‌شانس و بهره‌ی مرکب است.

پیمان اهداف بشر‌دوستانه

منبع ثروت بافت

وقتی در سال ۱۹۵۲ ازدواج کردم، به سوزی گفتم قصد دارم ثروتمند شوم. نه به واسطه‌ی قابلیت‌های خاص خودم یا سخت‌کوشی، بلکه تنها به این دلیل که با مهارت‌های مناسب، در زمان و مکان مناسب، به دنیا آمده بودم.

فورچیون، ۲۵، ژوئن ۲۰۰۶

ارث

اگر کودکی در این کشور از رحم درستی متولد شود، برای بقیه‌ی عمرش کوپن غذا خواهد داشت. فقط اسمشان سهام و اوراق است. و مسئول رفاه و سلامت آنها، مسئول سپرده‌ی آنهاست.

ارث

یک آدم ثروتمند باید برای فرزندانش آن‌قدر ارث بگذارد که بتوانند هر کاری انجام بدهند، اما نه آن‌قدر که اصلا‌ً کاری انجام ندهند.

فورچیون، ۲۵، ژوئن ۲۰۰۶

ارث

نه سوزی و نه من هرگز فکر نکردیم که باید پول بسیار زیادی به فرزندانمان بدهیم. فرزندان ما عالی هستند. اما بحث من این است که وقتی بچه‌ها تمام امتیازات را از نظر چگونگی بزرگ شدن و فرصت‌های تحصیلی و چیزهایی که در خانه یاد می‌گیرند دارند، من می‌گویم غرق کردن آنها در پول، نه درست است، نه منطقی.

در حقیقت، آنها در جامعه‌ای که خواهان شایسته‌سالاری است، یک امتیاز بزرگ دارند. ثروت عظیمِ پادشاهی، زمین‌ِ بازی را کج می‌کند و در عوض باید تلاش کنیم هموارش کنیم.

فورچیون، ۲۵ ژوئن ۲۰۰۶

ارث

مال و ثروت، رسیدِ فعالیت‌های دیگران در آینده است. می‌توانید در هر کاری که می‌خواهید، از آن استفاده کنید. می‌توانید آن را نقد کنید، یا ببخشید. اما فکر رساندن میراث از نسلی به نسل دیگر، به‌طوری که صدها نفر از نوادگانتان بتوانند امکانات مالی دیگران را در اختیار داشته باشند فقط به این دلیل که از رحم درستی متولد شده‌اند، مخالف یک جامعه‌ی شایسته‌سالار است.

فورچیون، ۲۵، ژوئن، ۲۰۰۶

نظرات کاربران

Mojtaba Dehghan
۱۴۰۲/۰۷/۲۷

ترجمه بسیار بد.. آخه کی این کتاب رو ترجمه یا ویرایش کرده؟

علی
۱۴۰۲/۱۰/۱۹

این کتاب شامل نامه های کوتاه و نکات کلیدی از زبان بافت هست، متن روان و گیرا نیست و بریده بریده نوشته شده است ولی نکاتی که گفته برای سرمایه گذاری مناسبه.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
اگر احیاناً خود را در قایقی یافتید که شدیداً سوراخ است، انرژی گذاشتن برای عوض کردن شناور، بهتر از انرژی گذاشتن برای تعمیر سوراخ‌هاست.
علی
وقتی به سن من برسید، موفقیت در زندگی را با تعداد افرادی که می‌خواهید دوست‌تان داشته باشند و واقعاً دوست‌تان دارند اندازه می‌گیرید. من انسان‌های بسیاری را می‌شناسم که پول زیادی دارند و ضیافت‌های تقدیر می‌گیرند و اسمشان را روی بخش‌های بیمارستانی می‌گذارند و همه کار می‌کنند. و حقیقت این است که هیچ‌کسی در دنیا آنها را دوست ندارد. اگر به سن من رسیدید و هیچ‌کس حس خوبی نسبت به شما نداشت، اصلاً مهم نیست که حساب بانکی‌تان چقدر پر است، این فاجعه است.
علی
یک قانون ساده‌، خرید مرا تعیین می‌کند: وقتی دیگران حریصند، بترس. و وقتی دیگران می‌ترسند، حریص باش.
Amir
اگر فکر می‌کنید ارزش چیزی یک دلار است، ۹۹ سنت بابت آن ندهید. با ۶۰ سنت آن را بخرید، تا حاشیه‌ی امن هم وجود داشته باشد. با یک کامیون ۹ هزار و ۹۰۰ پوندی روی پلی که می‌گوید ظرفیتش ۱۰ هزار پوند است نروید. پائین‌تر بروید و پلی با ظرفیت ۲۰ هزار پوند پیدا کنید.
علی
کلاً برای سرمایه‌گذاران وقتی حرکت افزایش می‌یابد، سود کاهش می‌یابد.
علی

حجم

۱۱۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

حجم

۱۱۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان