دانلود و خرید کتاب یک ساتوشی محمد آذرنیوار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یک ساتوشی اثر محمد آذرنیوار

کتاب یک ساتوشی

معرفی کتاب یک ساتوشی

کتاب یک ساتوشی اثر محمد آذرنیوار و نیما ملک‌پور، راهنمای ورود به دنیای بیت کوین، اتریوم و ارزهای دیجیتال برای مبتدی‌ها است.

درباره کتاب یک ساتوشی

بیت کوین، رمز ارز، بلاکچین و .... همگی از جمله کلمات و اصطلاحاتی هستند که امروزه به شدت به کار می‌روند. افراد به سرمایه‌گذاری‌ در دنیای مجازی رو آورندند و تعداد رمز ارزهایی که بعد از بیت کوین سر برآوردند، روز به روز بیشتر می‌شود. اما این فناوری چگونه کار می‌کند؟ چطور می‌توان به دنیای بیت کوین و اتریوم وارد شد و کار با فناوری رمز ارز و ارز دیجیتال را فراگرفت؟

محمد آذرنیوار و نیما ملک‌پور در کتاب یک ساتوشی، هر آنچه را که لازم است درباره این دنیای جذاب و بدیع بدانید، به شما می‌گویند. در حقیقت می‌توان این کتاب را راهنمایی دانست که به ما کمک می‌کند به دنیای بیت کوین، اتریوم و ارزهای دیجیتال وارد شویم. درباره این اصطلاحات بدانیم و طرز کار این فناوری را به خوبی یاد بگیریم.  

کتاب یک ساتوشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

یک ساتوشی برای تمام کسانی است که دوست دارند درباره دنیای رمزارزها بدانند و به این دنیای جذاب و آینده‌دار، وارد شوند. 

بخشی از کتاب یک ساتوشی

بلاکچین چیست و چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که در صفحات قبل هم اشاره شد، به‌طور کلی، بلاکچین یک نوع سیستم ثبت اطلاعات و گزارش است. تفاوت آن با سیستم‌های دیگر این است که اطلاعات ذخیره‌شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود و با توجه به تکنیک‌های رمزنگاری، امکان حذف و دست‌کاری اطلاعات ثبت‌شده روی بلاکچین عمومی تقریباً غیرممکن است. مفهوم بلاکچین اولین‌بار با پیدایش بیت‌کوین به وجود آمد و پادشاه ارزهای دیجیتال از این راهکار برای ذخیره اطلاعات مربوط به دارایی کاربران بهره برد. برای درک بهتر بلاکچین به مثال زیر توجه کنید:

در یک جمع یکصد نفری، برگه‌ای حاوی یکسری اطلاعات را بالا می‌گیریم و همه با تلفن همراه‌شان از آن برگه عکس می‌گیرند. حالا اگر آن اطلاعات را نابود کنیم یا تغییری در آن بدهیم، دیگر برای آن جمع قابل‌پذیرش نیست، چون آنها یک کپی از نسخه اصلی را دارند، مگر اینکه موبایل همه را بگیریم و آن عکس را حذف کنیم. این جمعی که از آن صحبت کردیم، می‌تواند چندین هزار نفر باشد که در بیت‌کوین، اتریوم و سایر ارزهای بلاکچینی شاهد آن هستیم، یا به‌صورت خصوصی در یک گروه خاص مورد استفاده قرار بگیرد.

علاوهبر بلاکچین‌های عمومی مانند بیت‌کوین و اتریوم، بلاکچین‌ها می‌توانند به‌صورت خصوصی و برای اهداف خاص در یک نهاد یا سازمان هم مورد استفاده قرار بگیرند که به آن «بلاکچین سازمانی» می‌گویند. البته بهعقیده بسیاری از صاحب‌نظران، بلاکچین‌های سازمانی نمی‌توانند هدف اصلی این فناوری، یعنی تمرکززدایی را محقق کنند.

بنابراین، بلاکچین به‌طور کلی نوعی پایگاهداده(دیتابیس) است که برای ثبت داده بدون امکان دست‌کاری یا تغییر، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، بلاکچین یکی از بهترین راهکارهای موجود برای پیاده‌سازی «دفتر کل توزیع‌شده» است. قبل از پرداختن به جزئیات بیشتر، باید بدانید یک دفتر کل توزیع‌شده چیست.

در علم حسابداری، دفتر کل به محلی گفته می‌شود که در آن اطلاعات مالی از قبیل حساب‌ها، بدهی‌ها، اعتبارات و... مکتوب می‌شوند تا در زمان مشخص بتوان از آنها برای رسیدگی به امور استفاده کرد. در میان مردم به دفتر کل، دفتر حساب‌وکتاب هم گفته می‌شود. انسان‌ها هزاران هزار سال است که از دفتر کل‌ها به شکل‌های مختلف استفاده می‌کنند و مفهوم دفتر کل قدمتی به اندازه خود تاریخ دارد. خوب است بدانید یکی از دلایل اساسی اختراع خط، نوشتن حساب‌های مالی و معاملات افراد روی لوح‌های سنگی بود که نقش دفتر کل را ایفا می‌کردند. با توجه به حافظه نامناسب انسان‌ها در به‌یادسپاری طولانی‌مدت داده‌ها، دفتر کل‌ها به جزء جدایی‌ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده‌اند. دولت‌ها، بانک‌ها، مراکز اداری و هر جا که فکرش را بکنید، به‌نوعی از دفتر کل‌ها استفاده می‌کنند.

پس از هزاران سال استفاده از لوح‌های گلی، پاپیروس و به‌خصوص کاغذ، در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی با ظهور اینترنت و توسعه کامپیوترها، سندهای دیجیتال به‌تدریج به‌عنوان جایگزینی عالی برای پرونده‌های کاغذی مطرح شدند. در ابتدا پایگاه‌های داده اولیه، فهرست‌بندی و حسابداری دنیای کاغذی را تقلید می‌کردند و می‌توان گفت که دیجیتالی‌کردن آنها نیاز به وقت و انرژی بیشتری نسبت به نمونه‌های کاغذی داشت، اما با گسترش زیرساخت‌ها، دیگر استفاده از دفتر کل‌های کاغذی خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد، اگرچه عناصر کاغذی ستون‌فقرات جامعه ما هستند؛ پول، مهر و موم، امضای کتبی، صورت‌حساب، گواهی‌نامه و حساب‌وکتاب‌های دفتری.

امروزه ذخیره دفتر کلروی فضاهای کامپیوتری بسیار مرسوم است و روزبه‌روز شاهد از بین رفتن دفترهای سنتی هستیم. صفحات اکسل و پایگاه‌های داده کامپیوتری، در عصر اینترنت نقشی غیرقابلانکار در جامعه انسانی دارند.

در ابتدایی‌ترین سطح، پایگاه‌های داده در یک کامپیوتر مرکزی ذخیره می‌شدند و سایر افرادی که قصد داشتند داده‌ای به آن اضافه کنند، مجبور بودند به همین یک کامپیوتر یا سرور متصل شوند که از نظر امنیت و دسترسی به اطلاعات عملکرد بسیار نامناسبی داشت. یک نفر به کل پایگاهداده دسترسی داشت و می‌توانست آن را از بین ببرد یا اطلاعات ثبت‌شده در آن را تغییر دهد. همچنین، در صورت وقوع مشکل برای کامپیوتر مرکزی، تمام اطلاعات به خطر می‌افتاد. راه‌حل چه بود؟ استفاده از دفتر کل‌های توزیع‌شده.

نظرات کاربران

کاربر ۱۱۶۳۶۶۴
۱۴۰۰/۰۳/۳۰

این چه کار زشتیه این کتاب تا دیروز نصف این قیمت بود برای چی امروز قیمت دوبرابر کردید و بعد ۵۰ درصد تخفیف به قیمت قدیم شده این دقیقا چه کاریه ! لطفاً این کتاب نخرید این ناشر یک شبه

- بیشتر
Hossein Ebrahimi
۱۴۰۰/۰۴/۱۰

متاسفانه کتابو بدون هیچ ویرایشی فرستادن برای چاپ پر از غلطهای نگارشی و املایی جوری که ادم از خوندنش پشیمون میشه

atiyehghasemi
۱۴۰۰/۰۴/۱۱

کتاب خوبی است ولی ویراستاری نشده عکس ها فقط یک عکس است و نوشته ها به هم چسبیده واقعا این روش انتشار توهین به مخاطب است

انتشارات راه‌پرداخت
۱۴۰۰/۰۷/۲۵

کتاب یک ساتوشی مناسب تمام کسانیست که به تازگی وارد دنیای رمزارز شده‌اند و اطلاعات زیادی ندارند. کتاب هیچگونه غلط املایی و نگارشی ندارد. متاسفانه حین ایپاب کردن از سمت طاقچه کتاب دچار مشکل شد بود، در حال حاضر این

- بیشتر
کاربر ۲۴۹۲۳۶۶
۱۴۰۰/۰۳/۰۱

سلام دوستان عزیز من نویسنده کتاب هستم مشکل نگارش تا حد زیادی برطرف شده و کتاب به‌راحتی قابل‌مطالعه هست. در تلاش هستم خرده‌ایرادات هم رفع بشه.

esrafil aslani
۱۴۰۱/۰۱/۳۰

کتاب در کل به دو بخش تقسیم میشه: ۱- مفهوم ارز دیجیتال ۲- نحوه سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال متن روان و بیان ساده‌ای داره و تقریبا به تمام مباحث در این زمینه می‌پردازه.

کاربر ۱۲۳۰۹۱۲
۱۴۰۰/۰۴/۱۲

خیلی از لحاظ نگارشی مشکل داره...کلمات بهم چسبیدن، لغات انگلیسی نیستن اصلا...حیف این مطالب مفید که اینقد بد ویراستاری شده ...

Hamid.S
۱۴۰۲/۰۲/۲۷

یکی از بهترین منابع فارسی برای ورود به دنیای جذاب بیت‌کوین و بلاک‌چین هست. دقت کنید که یک راهنمای ورود و آشنایی با ساز و کار ارزهای دیجیتال هست و در هیچ فصلی به صورت تخصصی در مطالب عمیق نشده

- بیشتر
Reza
۱۴۰۰/۰۵/۱۷

کامل و جامع، تغریبا جواب همه سوالاتم رو از کتاب گرفتم فقط حیف که نگارش ضعیفی داره

Milad Rezaee
۱۴۰۰/۰۴/۱۲

کتاب بسیار مفیدی هست اما در نوشته کتاب قالب و چارچوب مناسب را رعایت نکرده و همچنین برخی از جملات ناقص و افتاده کتاب به نگارش ضعیف آن اشاره میکند. اما با همه این اوصاف کتاب از نظر محتوا کاملا مفید

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
همان‌طور که «یووال نوح هراری» در کتاب خود می‌نویسد، مجموع کل پول جهان به‌طور تقریبی ۶۰ تریلیون دلار است. با این وجود، مجموع کل سکه‌ها و اسکناس‌ها کمتر از شش تریلیون دلار است. بیش از ۹۰ درصد از تمام پول دنیا نیز، بیش از ۵۰ تریلیون دلاری که در حساب‌های ما به چشم می‌خورد، صرفاً در سرورهای رایانه‌ای وجود دارند. به همین شکل، بیشتر تراکنش‌های مربوط به کسب‌وکارها با انتقال داده‌های الکترونیکی از یک فایل رایانه‌ای به دیگری و بدون هیچ‌گونه مبادله پول نقد فیزیکی انجام می‌شوند.
esrafil aslani
تعداد زیادی معامله‌گر و شرکت دانه‌درشت در بازار بیت‌کوین که به «نهنگ» مشهور هستند، می‌توانند با ثبت سفارش‌های سنگین خرید یا فروش و اقداماتی از این قبیل، قیمت را در جهت منافع خود دست‌کاری کنند.
Amirreza ghamilouei
«ساتوشی» یاد می‌شود. یک ساتوشی جزئی از صد میلیون واحد کوچک دیگر است که در کنار یکدیگر یک واحد بیت‌کوین را تشکیل می‌دهند.
Ali Karimi
هر خدمتی که پیش‌تر تنها با نظام بانکداری یا سیستم‌های سازمان متمرکز امکان‌پذیر بود، هم‌اکنون با ترکیب بلاکچین و رمزنگاری خارج از بانک‌ها قابل پیاده‌سازی است. نمی‌توان منکر آن شد که شکل دنیای ما در سال‌های آینده به‌شدت تحت تأثیر فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال قرار خواهد گرفت
Ali Karimi
به عصر ارزهای دیجیتال و تمرکززدایی سلام کنید.
.خدایا.
خطر امنیت «کلاهبرداری، هک و دزدی» سه واژه‌ای هستند که مدت‌هاست با روح بازار ارزهای دیجیتال عجین شده‌اند. با هر هک یا حمله بزرگی که بیشتر اوقات روی صرافی‌ها و برخی کیف پول‌های غیرمعتبر اتفاق افتاده، ارزش ارزهای دیجیتال و صرافی‌ها زیر سؤال رفته است. شبکه‌های بلاکچینی بزرگی مثل بیت‌کوین و اتریوم تاکنون هک نشده‌اند و حمله به آنها با هدف سرقت دارایی کاربران تقریباً غیرممکن است، اما حمله به یک صرافی متمرکز ممکن است و این امر اگرچه تأثیری بر کار شبکه‌های بلاکچینی ندارد، اما در احساسات سرمایه‌گذاران تأثیرگذار است. ارزهای دیجیتال از نظر امنیت با سه چالش اساسی مواجه هستند که در ادامه هر یک را به‌طور مختصر مرور می‌کنیم.
Jamshid Sohrabi
فاد اصطلاح «فاد» نیز از ابتدای کلمات «شک، عدم قطعیت و تردید» گرفته شده است. این احساس زمانی به وجود می‌آید که بحرانی حول یک دارایی رخ می‌دهد یا منتقدان و رسانه‌ها با انتشار برخی اخبار باعث سقوط قیمت‌ها می‌شوند. در چنین مواقعی، برخی سرمایه‌گذاران دچار فاد شده و خیلی سریع شروع به فروش می‌کنند. برای نمونه، اخبار مربوط به ممنوعیت‌های چین در سال ۲۰۱۷ بخش بزرگی از اخبار منفی آن سال را تشکیل می‌داد که بیشتر اصلاحات قیمت همراه با آن اخبار اتفاق می‌افتاد. ناگفته نماند تأثیر اخبار چین روی قیمت‌ها در سال‌های بعد کاهش یافت.
Jamshid Sohrabi

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۱۰۴,۰۰۰
تومان