دانلود و خرید کتاب پادشاهی نروژ احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پادشاهی نروژ اثر احمد علامه فلسفی

کتاب پادشاهی نروژ

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پادشاهی نروژ

کتاب پادشاهی نروژ نوشتهٔ احمد علامه فلسفی در انتشارات فراروان‌شناسی به چاپ رسیده است. نروژ از قدیمی‌ترین حکومت‌های پادشاهی اروپا به‌شمار می‌آید که هنوز هم به قوت خود باقی است. نخستین حکومت پادشاهی به سال ۹۹۴ میلادی و ورود وایکینگ‌ها به منطقه فعلی نروژ برمی‌گردد که یک وایکینگ به نام اولاف تریکوانسون با پذیرفتن آیین مسیحیت خود را پادشاه نامید.

 در سال ۲۰۱۴ کشور نروژ از نظر شاخص ثروت و سلامت، رتبه‌ٔ اول جهان را به خود اختصاص داد. بر اساس «گزارش جهانی شادترین کشورها در سال ۲۰۱۷» مردم نروژ شادترین مردم جهان شناخته شدند. این نظرسنجی ۱۵۵ کشور در جهان را مورد بررسی قرار داده است.کشور ثروتمند نروژ امسال رتبهٔ اول را کسب کرد. نروژ در حالی این جایگاه را کسب کرده که نفت که یکی از منابع ثروت این کشور است، قیمت بالایی ندارد. نروژ کشوری است که ثروت حاصل از نفت خود را به‌جای اینکه صرف هزینه‌های جاری کند، برای آیندگان سرمایه‌گذاری می‌کند.

سطح بالایی از اعتماد متقابل، هدف مشترک، سخاوت و حکومت‌داری خوب عواملی هستند که باعث شده نروژ در رتبه‌بندی شادترین مردم جهان، جایگاه نخست را کسب کند. این رتبه‌بندی بر اساس سنجش ۶ عامل اصلی صورت گرفته است که عبارتند از: تولید ناخالص داخلی، امید به زندگی، آزادی، سخاوت، حمایت اجتماعی، عدم فساد در دولت و در تمامی ارکان و نهادهای کشور

درباره کتاب پادشاهی نروژ

کشور پادشاهی نروژ، ۳۸۵٬۲۵۲ کیلومتر مربع وسعت دارد و جمعیت آن بالغ بر پنج میلیون نفر می‌باشد. این کشور از مشرق دارای یک نوار طولانی مرزی با سوئد بوده و همچنین از شمال شرق با فنلاند و روسیه و از جنوب با تنگه اسکاژراک هم‌ مرز است. سواحل نروژ طولانی است و به اقیانوس اطلس و دریای بارنتز متصل است.

هارالد پنجم از دودمان شولسویگ هولشتاین سوندربورگ گلوکسبورگ پادشاه نروژ است. ارنا سلبرگ با جانشینی ینس استولتنبرگ از سال ۲۰۱۳ نخست‌وزیر نروژ است.

بنا بر قانون اساسی مشروطه تدوین شده در سال ۱۸۱۴ قدرت در این کشور بین پارلمان، پادشاه و شورای پادشاهی و دادگاه عالی تقسیم شده است. بین سال‌های ۱۶۶۱ تا ۱۸۱۴ پادشاهی مطلقه بر نروژ حاکم بود و پیش از سال ۱۶۶۱ قدرت بین پادشاه و نخبگان تقسیم شده بود. پادشاهی نروژ که در سال ۸۷۲ از یکی از پادشاهی‌های محلی پیتی (جوامع قبیله‌ای قدیمی در نروژ) نشأت گرفت، یکی از قدیمی‌ترین پادشاهی‌های اروپا و جهان است که همچنان پا بر جاست. این پادشاهی به مدت ۱۱۰۰ سال به صورت متوالی وجود داشته و بیش از شصت پادشاه و کنت بر آن حکم رانده‌اند.

کتاب پادشاهی نروژ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که مایل باشند اطلاعاتی کلی دربارهٔ کشور نروژ به‌دست آورند، مناسب است.

بخشی از کتاب پادشاهی نروژ

نروژ در جنگ جهانی دوم اعلام بی‌طرفی کرد ولی در سال ۱۹۴۰ به دست نیروهای آلمانی اشغال شد.آلمان‌ها دولت دست‌نشانده‌ای به رهبری ویدکون کویسلینگ برپا کردند. نروژ طی سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵ در اشغال آلمان بود و قسمت‌های زیادی از کشور در جنگ ویران شد. ساختمان‌ها، کارخانه‌ها و بخش عمدهٔ شهرها بمباران و با خاک یکسان شد. بیشتر اجناس کمیاب شدند و بسیاری از مردم دوران سختی را تجربه کردند.

در این دوره شاه و دولت‌مردان نروژی به شهر لندن در بریتانیا گریختند و مبارزه و مقاومت خود را در آنجا ادامه دادند. نروژ قبل از جنگ ناوگان بزرگی از کشتی‌های تجاری در اختیار داشت. در طول سال‌های جنگ، ۱۹۴۵–۱۹۴۰، بسیاری از این کشتی‌ها به حمل و نقل کالا به کشورهایی که علیه آلمان می‌جنگیدند پرداختند. دولت نروژ در لندن این حمل و نقل را سازمان‌دهی می‌کرد. حدود نیمی از این کشتی‌ها هدف بمب یا اژدرهای دشمن قرار گرفتند. حدود چهار هزار ملوان نروژی در طول جنگ کشته شدند. مجموعاً ده هزار زن و مرد نروژی در جریان جنگ کشته شدند. در تاریخ هشتم ماه مه سال ۱۹۴۵، آلمان تسلیم شد و نروژ یک بار دیگر به کشوری آزاد تبدیل گردید . بعد از سال ۱۹۴۵، بازسازی کشور شروع شد. این دوران بسیار پرمشغله بود. تولید و صادرات افزایش یافت و ناوگان تجاری کشور مجدداً ساخته شد و اقتصاد نروژ به تدریج بهبود یافت، گرچه تا اواخر دهه ۱۹۵۰ نیز هنوز برخی از کالاها سهمیه‌بندی بودند. کشف نفت و گاز از سواحل جنوبی نروژ واقع در دریای شمال در اواخر دههٔ ۶۰ میلادی اقتصاد نروژ را به یک‌باره متحول کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان