دانلود و خرید کتاب بهداشت روانی کودکان و نوجوانان استثنایی و خانواده های آنان احمد یارمحمدیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بهداشت روانی کودکان و نوجوانان استثنایی و خانواده های آنان اثر احمد یارمحمدیان

کتاب بهداشت روانی کودکان و نوجوانان استثنایی و خانواده های آنان

معرفی کتاب بهداشت روانی کودکان و نوجوانان استثنایی و خانواده های آنان

بهداشت روانی کودکان و نوجوانان استثنایی و خانواده های آنان کتابی نوشته احمد یارمحمدیان در زمینه روان‌شناسی کودکان استثنایی است که در انتشارات یار مانا به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب بهداشت روانی کودکان و نوجوانان استثنایی و خانواده های آنان

کتاب بهداشت روانی کودکان و نوجوانان استثنایی و خانواده های آنان به‌عنوان منبع دو واحد درس بهداشت روانی کودکان استثنایی در مقطع کارشناسی روان‌شناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص و دیگر رشته‌های وابسته، برای استفادۀ استادان گرامی و دانشجویان عزیز در نظر گرفته شده است. این کتاب همچنین برای تمامی مربیان، کاردرمانگران، روان‌شناسان، والدین و کسانی که با این کودکان کار می‌کنند، مرجعی مفید است زیرا مباحث مطرح شده در این کتاب آنان را یاری می‌دهد که به نحو مؤثرتری به بهداشت روان، تربیت و آموزش این کودکان بپردازند.

این کتاب شامل دوازده فصل و یک نتیجه‌گیری کلی است. فصل اول شامل کلیاتی دربارۀ اهمیت توجه به بهداشت روانی، ماهیت و مفاهیم بهداشت روانی، سطوح پیشگیری، نظریات مرتبط با بهداشت روانی، اهداف و اصول بهداشت روانی است. فصل دوم شامل بهداشت روانی خانوادۀ کودکان استثنایی است که به بررسی مسائل و مشکلات بهداشت روان خانواده‌های این کودکان و نحوۀ رویارویی آنها با مسألۀ معلولیت و ناتوانی فرزند خود می‌پردازد و شیوه‌های کمک به این خانواده‌ها را بررسی می‌کند.

 فصل سوم شامل چند بحث اساسی و مهم دربارۀ اهمیت و ضرورت مشاورۀ ژنتیک و شیوۀ آزمایش‌های پزشکی است که در جلوگیری از پدید آمدن ناتوانی و معلولیت در حوزۀ پیشگیری مطرح گردیده است. فصل چهارم تا دوازدهم به بررسی ویژگی‌های توصیفی ـ شناختی و تأثیر مسائل و مشکلات بهداشت روانی کودکان عقب‌ماندۀ ذهنی، تیزهوش، نابینا، ناشنوا، ناسازگار، ناتوان در یادگیری ویژه، ناتوان در زبان و گفتار و ناتوان در مهارت‌های رشدی ـ ارتباطی (اتیسم) پرداخته است. همچنین در پایان هر فصل، راهبردهایی برای تأمین بهداشت روانی این کودکان ارائه شده است و در قسمت نتیجه‌گیری، راههای مقابله با مشکلات بهداشت روانی به‌طور کل مورد بحث قرار گرفته است.

 خواندن کتاب بهداشت روانی کودکان و نوجوانان استثنایی و خانواده های آنان را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

 متخصصان روان‌شناسی کودکان استثنایی و مربیان و معلمان این کودکان مخاطبانان کتاب حاضرند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۹ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۹ صفحه

قیمت:
۱۰۷,۰۰۰
تومان