دانلود و خرید کتاب توسعه کیفیت خدمات آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان معصومه سلامتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توسعه کیفیت خدمات آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اثر معصومه سلامتی

کتاب توسعه کیفیت خدمات آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

معرفی کتاب توسعه کیفیت خدمات آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

کتاب توسعه کیفیت خدمات آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نوشته معصومه سلامتی، یکی از کتاب‌های کاربردی انتشارات راز نهان در حوزه مدیریت سیستم آموزشی است.

درباره کتاب توسعه کیفیت خدمات آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

امروزه کیفیت آموزش و برنامه‌های آموزشی دارای ارزش و اهمیت بالایی است. پیشرفت تحصیلی به عنوان یکی از شاخص‌های کیفیت، تحت تأثیر ویژگی‌های یادگیرنده و معلم و عوامل مربوط به نظام آموزشی مانند محیط، محتوای آموزشی روش تدریس معلم و مانند این‌ها می‌باشد. در بین عوامل مؤثر، ویژگی‌های فردی آموزش دهنده و آموزش پذیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

هر جامعه‌ای برای بقا و تداوم حیات خود ناگزیر به رفع برخی نیازهای اساسی نظیر نیازهای اقتصادی، زادوولد، آموزش و پرورش است؛ بنابراین در جهت رفع این نیازها به تدریج نهادهایی نظیر خانواده، آموزش و پرورش و... ایجاد شده‌اند؛ بنابراین آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی برآمده از متن جامعه و در عین حال سازنده پیشرفت جامعه، امری کاملاً محسوس است. آموزش و پرورش مسئولیت‌های بزرگی برای تحقق اهداف فردی و اجتماعی را بر عهده دارد و فرصت برای پیشرفت تحصیلی و شکوفایی استعدادهای انسانی را مطرح و مورد نظر متخصصین و دست اندرکاران تعلیم و تربیت داده است.

عواملی همچون اهداف آموزشی و محتوای تدریس، عوامل محیطی، خانواده، مدرسه و محیط مدرسه، جو مدرسه، فرهنگ مدرسه، انتظارات جامعه از مدرسه، عواطف و پیشرفت روابط انسانی در مدرسه و منابع مالی و انسانی، عواملی موثر در پیشرفت درسی و تحصیلی است. 

در همین راستا، یکی از عوامل اثرگذار بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان، کیفیت خدمات آموزشی است. این کتاب تاثیر خدمات آموزشی بر دانش‌آموزان را بررسی می‌کند.

خواندن کتاب توسعه کیفیت خدمات آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه آموزش و مدیران پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب توسعه کیفیت خدمات آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

بیکر (۱۹۹۹)، کیفیت آموزشی را مجموع برآیندهای یک دوره آموزشی تعریف می‌کند که خروجی‌هایی مانند ایجاد سطح خاصی از توانایی در حداقل زمان ممکن، رفع نیازهای مهارتی و برآورده کردن نیازهای توسعه حرفه‌ای را موجب شود. همچنین معلمان نیز عنصر اساسی برای کارآمدی و کیفیت هر نظام آموزشی تلقی می‌شوند. معلمان نقشی عمده در شکل‌گیری شخصیت و یادگیری اثربخش دانش‌آموزان ایفا می‌کنند. دانش‌آموزانی که در دوره نونهالی و نوجوانی قرار دارند؛ یعنی دورانی که با تغییرات چشمگیر بیولوژیکی، شناختی و اجتماعی همراه است و پیامدهای آموزشی چشمگیری دارد (موسوی و همکاران، ۱۳۹۷).

هم‌چنین، آموزش و پرورش برای بهبود و ارتقاء کیفیت، نیاز به ارائه مناسب‌تر خدمات دارد. ارزیابی کیفیت خدمات، از جمله گام‌های اساسی در تدوین برنامه‌های ارتقاء کیفیت محسوب می‌شود. این ارزیابی، مدیریت مجموعه را قادر می‌سازد که ضمن جلوگیری از اُفت کیفیت، منابع مالی محدود در دسترس را به نحوی بهتر تخصیص دهد تا عملکرد سازمان، بهبود و کیفیت خدمات هم ارتقاء یابد (عنایتی فر و همکاران، ۱۳۹۰). مشکل کیفیت خدمات، بیشتر در سازمان‌هایی به وجود می‌آید که بر شناخت و برآوردن نیازها و انتظارات مشتریان تمرکز نمی‌کنند. این موضوع سبب می‌شود تصمیم گیران و برنامه ریزان نتوانند به درستی اولویت امور را تعیین کنند و در نتیجه شکاف کیفیت به وجود آید (بخشی و همکاران، ۱۳۹۰). گام اساسی برای جبران، شناسایی ادراک دریافت کنندگان خدمت از وضع موجود و انتظار آنان از وضع مطلوب است. تعیین میزان شکاف در کیفیت خدمات ارائه شده و تصمیم‌گیری برای کاهش آن بر اساس دیدگاه‌های دریافت کنندگان خدمت است تا از این راه، اسباب رضایت آنان فراهم شود (بحرینی و همکاران، ۱۳۹۰). در نهایت، در دنیای رقابتی امروز ارایه خدمات با کیفیت بالا یک ضرورت برای سازمان‌های خدماتی به خصوص آموزش و پرورش می‌باشد و ارایه خدمات با کیفیت بالا برای بقا و سودآوری سازمان‌ها ضروری است.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان