دانلود و خرید کتاب کلید طلایی مدیریت استرس برای افزایش تاب آوری آزاده سهرابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلید طلایی مدیریت استرس برای افزایش تاب آوری اثر آزاده سهرابی

کتاب کلید طلایی مدیریت استرس برای افزایش تاب آوری

امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کلید طلایی مدیریت استرس برای افزایش تاب آوری

کتاب کلید طلایی مدیریت استرس برای افزایش تاب آوری نوشته آزاده سهرابی است. این کتاب به اژه مهم تاب‌آوری و اهمیت پرداختن به آن در جامعه می‌پردازد.

درباره کتاب کلید طلایی مدیریت استرس برای افزایش تاب آوری

تاب آوری، این روزها به کلیدواژه‌ای مهم در پژوهش‌های روان شناسی تبدیل شده است. این مولفه روان شناختی اما چیزی بیش از یک ‏متغیر یا یک کلیدواژه است. این روزها با نگاهی به آنچه در گوشه و کنار کشور خودمان می گذرد و ‏مشکلاتی که هر کدام از مردم به نوعی به آن دچار هستند، اهمیت توجه به موضوع «تاب آوری» را بیشتر ‏عیان می کند. زندگی در دنیای امروز را باید سبک «زندگی توام با استرس» نامید. این روزها حتی ‏نمی‌توان نسبت به وقایعی که در کشورهای همسایه رخ می دهد بی تفاوت بود و به واسطه تکنولوژی ‏هر روز در معرض انواع خبرهای جنگ و درگیری در منطقه و دنیا قرار داریم. ‏

 کتاب کلید طلایی مدیریت استرس برای افزایش تاب آوری را با این نیت نوشته شده است که دانشجویان رشته‌های روانشناسی در گرایش های متنوع آن از جمله بالینی، ‏سلامت، عمومی  بتوانند از آن به عنوان یک راهنما برای حل مشکلاتشان از آن استفاده کنند. کتاب پیش رو، ‏به صورت سهل و روان و با رویکردی کاملاً کاربردی و با شرح جزئیات کامل به بررسی مدیریت استرس ‏و تاب آوری می‌پردازد

خواندن کتبا کلید طلایی مدیریت استرس برای افزایش تاب آوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی دانشجویان این رشته پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کلید طلایی مدیریت استرس برای افزایش تاب آوری

عوامل ژنتیکی و ارثی

یکی از عوامل اضطراب ژنتیک است و احتمال اضطراب در فرزندان افراد مضطرب بسیار بالا است. البته الگو قرار دادن رفتار پدر و مادر و یادگیری و تکرار کارهای آنان نقش مهمی در اضطراب فرزندان دارد (عامل اجتماعی)، ولی تحقیقات و بررسی‌های انجام شده بر روی حیوانات و دوقلوهایی که با هم یا جدا از هم زندگی می‌کنند و از والدین مضطرب به دنیا آمده‌اند، نشان می‌دهند که عوامل ژنتیکی نیز بسیار مؤثراند. با این وجود باور نمی‌رود که ژن به خصوصی در این مورد نقش داشته باشد، بلکه ترکیب بعضی از ژن‌ها چنین پیامدی را به دنبال دارد. طبق آخرین تحقیقات به نظر می‌رسد که عوامل ژنتیکی در بعضی انواع اضطراب مانند اختلال هراس و ترس از مکان‌های باز نقش زیادی دارد.

اضطراب مرضی

در ابتدا فروید، ۱۹۲۶اضطراب را واکنشی به تراکم تنش‌های غریزی در نظر گرفت. در این منظر اضطراب گرایش سیستم عصبی به کاهش، یا حداقل ثابت نگاه داشتن کمیت هیجان غرایز متراکم شده است. نظریه اول فروید در خصوص اضطراب بر مبنای مفهوم سازی کاهش- تنش در انگیزش استوار است که در آن انگیزه در جهت کاهش یا تخلیه تنش‌های غریزی عمل می‌کند و اضطراب محصول این تنش است. فروید، ۱۹۲۶ بعدها در خصوص ارتباط مستقیم بین اضطراب و تنش متراکم حاصل از غرایز ارضا نشده تردید کرد. وی با انتشار بازداری، نشانه مرضی و اضطراب، مفهوم سازی جدید خود را به میان آورد. بر این اساس، اضطراب علامت خطری به من در خصوص احتمال قریب‌الوقوع یک ضربه تجربه آسیب زا است. ضربه، بر اساس نظر فروید، «جدایی از موضوع عشق و یا عشق موضوع است» (غفاری، ۲۰۰۳؛ دشتی، ۲۰۱۲).

انواع اختلالات اضطراب

به‌طورکلی اختلالات اضطرابی شش نوع هستند که هر کس می‌تواند به یک یا چند نوع از آن دچار شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۶,۵۰۰
تومان