دانلود و خرید کتاب فیل؛ داستانک های فلسفی برتولت برشت برتولت برشت ترجمه علی عبداللهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فیل؛ داستانک های فلسفی برتولت برشت اثر برتولت برشت

کتاب فیل؛ داستانک های فلسفی برتولت برشت

نویسنده:برتولت برشت
انتشارات:نشر مشکی
امتیاز:
۲.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فیل؛ داستانک های فلسفی برتولت برشت

کتاب فیل؛ داستانک های فلسفی برتولت برشت نوشتۀ اویگن برتولت فریدریش برشت است. بخش عمدۀ کتاب حاضر، از کتاب «داستان‌های آقای کوینر» یا «حکایت‌های جناب کوینر» است که پس از مرگ برتولت برشت در ۱۹۵۸ منتشر شد.

درباره کتاب فیل؛ داستانک های فلسفی برتولت برشت

به باور بسیاری از منتقدان و صاحب‌نظران، آقای کوینر فرزانه‌ای است که جهان خود را در قالب قصه، تمثیل، حکمت و تصویر برای ما تشریح می‌کند، ما را با خود به جهان خود می‌کشاند و در داوری‌های خود دربارۀ انسان‌ها، طبیعت، جنگ، رویدادها، موضوعات و احساساتی بسیار متفاوت، جدا از هم با پیوسته، مشارکت می‌دهد. در این حکایات، طنزی تلخ، نقدی بی‌رحمانه از نهادها، وضع بشر، خطاها و ضعف‌های انسان وجود دارد و اندوهی که در ورای آن عشق و دلبستگی و شاید هم امیدی نهفته باشد. به نظر برخی از منتقدان آقای کوینر، خود برشت است: آمیزه‌ای از خردمندی، سلامت نفس، سادگی، انتقاد از خود، توداری و مهر و عاطفه. در آثاری ازاین‌دست، برشت همیشه به حکایت خود حالت گزارشی بدون هیجان و بدون هیچ‌گونه پیچ‌وخم بی‌فایده می‌دهد و مستقیم به‌سوی هدف می‌رود؛ گویی به خواننده می‌گوید: ماجرا همین است، نتیجه‌گیری بر عهدۀ خود شماست.

خواندن کتاب فیل؛ داستانک های فلسفی برتولت برشت را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به فلسفه می‌توانند از خواندن کتاب فیل؛ داستانک های فلسفی برتولت برشت لذت ببرند.

درباره اویگن برتولت فریدریش برشت

اویگن برتولت فریدریش برشت در سال ۱۸۹۸ متولد شده است. او نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر و شاعر آلمانی با گرایش‌های مارکسیستی بود. برتولت برشت را بیشتر به عنوان برجسته‌ترین نمایشنامه‌نویس تئاتر روایی (که نقطه مقابل تئاتر دراماتیک است)، و به‌خاطر نمایشنامه‌های مشهورش می‌شناسند. اما برتولت برشت گذشته از این که نمایشنامه‌نویسی موفّق و کارگردانی بزرگ بود، شاعری خوش‌قریحه نیز بود و شعرها، ترانه‌ها و تصنیف‌های پرمعنا و دل‌انگیز بسیاری سرود. وی همچنین با ابداع سبک فاصله‌گذاری در تئاتر، انقلابی بزرگ را در زمینۀ هنرهای نمایشی به پا کرد.

کتاب (جلادان هم می‌میرند) از آثار این نویسنده است که در سال ۱۹۴۳ با کارگردانی فریتس لانگ به صورت فیلم سینمایی ساخته شد. داستان این فیلم حاصل کار مشترک فریتس لانگ و برتولت برشت با نام مستعار برت برشت (بدون ذکر در عنوان‌بندی) است. در نتیجه مؤلفه‌های شیوۀ برشت به‌ویژه نوع حضور مردم و تک‌گوئی‌های میهن دوستانه شخصیت‌ها به فیلم راه می‌یابند.

برشت در آمریکا، لانگ را یافت و این دو جلای وطن کرده، در جلادان هم می‌میرند! فرصتی برای خلق اثری ضد نازی و ابراز وفاداری به اعتقادات و مرام خود را یافتند. او در سال ۱۹۵۶ در گذشت.

بخش‌هایی از کتاب فیل؛ داستانک های فلسفی برتولت برشت

چیز بد هم ارزان نیست. آقای کوینر داشت به بشر می‌اندیشید که رشتۀ افکارش به مسئلۀ تقسیم فقر رسید. روزی درحالی‌که اسباب و اثاثیۀ خانه‌اش را نگاه می‌کرد، آرزو کرد، ای‌کاش مبل‌هایی بدتر، ارزان‌تر و فکسنی‌تر از مبل‌های کنونی می‌داشت. بی‌درنگ سراغ نجار رفت و خواست تا لاک مبل‌هایش را پاک کند، اما وقتی لاک مبل‌ها از بین رفت، مبل‌ها بیش از آن که فکسنی باشند پوسیده به نظر می‌رسیدند. با وجود این، باید اجرت نجار را پرداخت می‌کرد. سر آخر هم آقای کوینر مجبور شد مبل‌هایش را دور بیندازد و مبل‌هایی تازه، فکسنی و ارزان‌قیمت بخرد، چون خودش این‌طور می‌خواست. چند نفر که از موضوع خبردار شدند غش‌غش به کار آقای کوینر خندیدند، چون مبل‌های فکسنی برایش به قیمت مبل‌های لاک شده تمام شده بود، اما آقای کوینر گفت: «پس‌انداز کردن مال، فقر نیست، بلکه خرج کردن، بخشی از تهی‌دستی است. من شماها را می‌شناسم. تهی‌دستی شما با افکار شما جور درنمی‌آید. البته بافکر من نیز ثروت جور درنمی‌آید.»

معرفی نویسنده
عکس برتولت برشت
برتولت برشت
آلمانی | تولد ۱۸۹۸ - درگذشت ۱۹۵۶

برتولت برشت نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان تئاتر و شاعر آلمانی است. برشت را بیش از همه با نمایش‌نامه‌هایش می‌شناسند. او از پیش‌قراولان نوگرایی در تئاتر، برجسته‌ترین نمایش‌نامه‌نویس تئاتر روایی و مبدع سبک فاصله‌گذاری در نمایش است.

نظرات کاربران

Mood Muse
۱۴۰۲/۰۸/۱۶

کتاب وقتی باز میشه صفحاتش سیاهه، فایل مشکلی داره.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
اندیشه‌های بسیار وجود دارد، من اندك می‌اندیشم. نه این‌كه آن‌چه من می‌اندیشم وجود ندارد، بلكه قضیه این است كه من اندكی از آن‌را می‌اندیشم.
ali73

حجم

۵۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۵۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان