دانلود و خرید کتاب غلبه بر بیماری قلبی عروقی مهدی فهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غلبه بر بیماری قلبی عروقی اثر مهدی فهیمی

کتاب غلبه بر بیماری قلبی عروقی

نویسنده:مهدی فهیمی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب غلبه بر بیماری قلبی عروقی

غلبه بر بیماری قلبی عروقی؛ مشاوره براساس روان‌درمانی مثبت‌گرا کتابی نوشته مهدی فهیمی است که در انتشارات راز نهان به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب غلبه بر بیماری قلبی عروقی؛ مشاوره براساس روان‌درمانی مثبت‌گرا

بیماری‌های قلبی-عروقی و تنفسی شایع‌ترین علت مرگ‌ومیر در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه می‌باشد. شناسایی عوامل خطرساز این بیماری‌ها همچون چاقی، عدم تحرک و رژیم غذایی نامناسب و انجام مداخلات غیر دارویی همانند تغییر شیوه زندگی و آموزش‌های روان‌شناختی در کاهش این بیماری‌ها مؤثر است.

 توسعه اقتصادی و صنعتی و تغییر سبک زندگی افراد شامل کم‌تحرکی، اعتیاد به مواد مخدر، و رژیم غذایی ناسالم سبب افزایش بروز بیماری‌های قلبی و عروقی شده است. مطالعات مختلف نشان داده‌اند که استرس، اضطراب و عصبانیت همراه با مهارت‌های ضعیف کنار آمدن و حمایت اجتماعی کم در بیماران قلبی و عروقی دخالت دارند. یکی از درمان‌های جدیدی که در بهزیستی روانی این بیماران تأثیر دارد روان‌درمانی مثبت‌گرا است.

کتاب پیش رو به‌صورت سهل و روان و با رویکردی کاملاً کاربردی و با شرح جزئیات کامل به بررسی موضوعات بیماری قلبی عروقی و روان درمانی مثبت گرا، می‌پردازد.

خواندن کتاب غلبه بر بیماری قلبی عروقی؛ مشاوره براساس روان‌درمانی مثبت‌گرا را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

روان‌درمانگران مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب غلبه بر بیماری قلبی عروقی؛ مشاوره براساس روان‌درمانی مثبت‌گرا

بافت قلب (میوکارد) از انواع متعددی از سلول‌ها تشکیل یافته است که با هم باعث ایجاد انقباض منظم قلب می‌شوند. سلول‌های تخصص‌یافته نظام الکتریکی (نظام هدایتی) قلب را تشکیل می‌دهند. قلب از چهار حفره تشکیل شده است. دو دهلیز و دو بطن، دو پمپ مجزا و کنار هم را تشکیل می‌دهند که به صورت سری قرار گرفته‌اند. دهلیزها حفره‌های ظرفیتی و کم‌فشار هستند که طی انقباض بطن‌ها (سیستول) خون را ذخیره می‌نمایند و در مرحله شل شدن بطن‌ها (دیاستول) باعث پر شدن بطن‌ها می‌شوند. دریچه میترال دریچه‌ای دو لتی است که دهلیز و بطن چپ را از یکدیگر جدا می‌سازد. دریچه تریکوسپید دریچه‌ای سه لتی است دهلیز و بطن راست را از هم جدا می‌سازد. دریچه تریکوسپید دریچه‌ای سه لتی است و دهلیز و بطن راست را از هم جدا می‌سازند. در سمت بطنی این دریچه‌های نوارهای محکمی به نام طناب‌های وتری قرار دارند که دریچه‌ها را به عضلات پاپیلاری بطن مربوطه متصل می‌نمایند. عضلات پاپیلاری نقش مهمی در بسته شدن مناسب دریچه‌ها دارند. دریچه‌های هلالی بطن‌ها را از حفره‌های شریانی جدا می‌سازند. دریچه آئورت بطن چپ را از شریان آئورت و دریچه پولمونز بطن راست را از شریان ریوی جدا می‌سازد. هرکدام از این چهار دریچه با حلقه‌ای فیبری احاطه گردیده‌اند. قلب در داخل پریکارد (که خود از دو لایه نازک تشکیل شده است) قرار دارد و خون خود را از راه شریان‌های کرونر راست و چپ دریافت می‌نماید. شریان‌های کرونر اولین شاخه‌های آئورت هستند که از محل‌های متسع ریشه آئورت منشأ می‌گیرند. مقدار خونی که در هر دقیقه توسط قلب پمپ می‌شود (برون ده قلب نام دارد. برون ده قلب مجموع حاصلضرب حجم ضربه‌ای یعنی مقدار خونی که با هر انقباض از قلب خارج می‌شود در تعداد ضربان قلب است. شاخص قلب حاصل تقسیم برون ده قلب بر سطح بدن است. شاخص قلب بر حسب لیتر در دقیقه به ازای هر متر مربع اندازه‌گیری می‌شود و روشی برای انطباق برون ده قلب با اندازه بدن است.

ارزیابی بیماری قلبی-عروقی

دستگاه قلبی-عروقی مثل سایر دستگاه‌های بدن، دچار انواعی از اختلالات می‌شود. بعضی از این اختلالات با نقایص مادرزادی مرتبط است، یعنی نقایصی که هنگام تولد ایجاد می‌شود و اختلالات دیگر وابسته به عفونت‌ها است. با این حال، عمده‌ترین تهدیدهای سیستم قلبی-عروقی با آن دسته از آسیب‌هایی مرتبط است که در طول زندگی رخ می‌دهد. شیوه زندگی در قالب رژیم غذایی، ورزش، سیگار کشیدن و فشار روانی، تأثیر قابل‌توجهی در بروز بیماری‌های قلبی-عروقی دارد. علائم کلاسیک بیماری قلبی شامل درد یا احساس ناراحتی در سینه، تنگی نفس، تپش قلب، سنکوپ یا پیش سنکوپ و ادم می‌باشد. این علائم تنها منحصر به قلب نیستند و ممکن است در نتیجه بیماری سایر اعضاء نظیر ریه، کلیه، دستگاه گوارش و اعضای اسکلتی-استخوانی نیز ایجاد شوند. درد سینه در بیمارهای قلبی-عروقی شکایتی شایع است که ممکن است علت قلبی و یا غیر قلبی داشته باشد. به‌طورمعمول بیماران در حین معاینه پزشکی وجود درد را انکار می‌نمایند و به جای آن از عباراتی نظیر «احساس فشار و سنگینی»، «احساس سوزش» و یا «احساس وزنه سنگین یا کوهی بر روی سینه» استفاده می‌نمایند و هنگام توصیف درد سینه، مشت گره‌کرده خود را بر روی سینه قرار می‌دهند که به علامت لوین مشهور است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان