دانلود و خرید کتاب تعارض هیجانی و زندگی زناشویی لیلا اصغرنیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تعارض هیجانی و زندگی زناشویی اثر لیلا اصغرنیا

کتاب تعارض هیجانی و زندگی زناشویی

معرفی کتاب تعارض هیجانی و زندگی زناشویی

کتاب تعارض هیجانی و زندگی زناشویی نوشته لیلا اصغرنیا و محمدآرش رمضانی است. کتاب تعارض هیجانی و زندگی زناشویی، کتابی کاربردی برای دانشجویان روان‌شناسی و روان‌درمانگران خانواده است.

درباره کتاب تعارض هیجانی و زندگی زناشویی

خانواده مهم‌ترین نهاد اجتماعی در جوامع انسانی است که تکوین و پرورش شخصیت افراد در آن شکل می‌گیرد. برای اینکه خانواده بتواند کارکردهای اصلی خود را به خوبی ایفا کند، لازم است امنیت و آرامش در آن وجود داشته باشد. واقعیت این است که در فرایند چرخه زندگی خانواده مسائل و مشکلاتی به وجود می‌آید که آرامش آن را هر چند برای مدت کوتاهی سلب می‌کند. این مسائل در سطح خُرد مربوط به ساختارها و کارکردهای نهاد خانواده و در سطح کلان مربوط به ساختارهای اجتماعی است. تغییر و تحولاتی که به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جوامع به وجود می‌آید، نهاد خانواده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در چند دهه گذشته دگرگونی‌های زیادی در خانواده در اغلب کشورها به وجود آمده است. دگرگونی در ساخت قدرت خانواده، تغییر در کارکردهای سنتی خانواده، دگرگونی در نوع و بعد خانواده، تغییر نگرش افراد نسبت به ارزش فرزند، سن و جنس، بروز جنبش‌های برابری زنان با مردان از جمله‌ این دگرگونی‌هاست. در جوامع صنعتی خانواده به سوی فروریزی ساختارها و ارزش‌ها پیش می‌رود و در کشورهای روبه رشد شکل‌های جدید خانواده با نیازهای جامعه به دشواری منطبق می‌شوند.

دگرگونی‌های خانواده رفتار اعضای آن را تحت تأثیر قرار داده است. چگونگی تقسیم قدرت در خانواده میان زن و شوهر با کم و کیف خوشبختی زوج‌ها و احساس عادلانه بودن قدرت رابطه دارد. این دگرگونی‌ها منجر به بروز تعارض در روابط متقابل اعضای خانواده از حالت خفیف گرفته تا حالت‌های شدید که خشونت خانواده است، شده است.

از طرفی، نهاد خانواده، از قداست، اهمیت و ارزش ویژهای برخوردار است. بهترین، امن‌ترین و مطمئن‌ترین مکان برای تأمین نیازهای انسانی، کانون گرم خانواده است. افرادی که از نعمت خانواده خوب و صمیمی برخوردارند، در سایه امنیت، آرامش، همکاری، همدلی و همیاری به پیشرفت و شکوفایی در زمینه‌های مختلف دست خواهند یافت؛ اما افرادی که فضای خانوادگی پرتنش و نابسامان را تجربه می‌کنند، بیشتر انرژی جسمی و روانی خود را صرف حل و فصل اختلافات کرده و در نتیجه از مسیر رشد و پیشرفت باز خواهند ماند. خانواده با ازدواج زن و مرد شکل می‌گیرد. در تمامی جوامع بشری، ازدواج یک آیین مشروع و مقبول برای تشکیل خانواده است که به منظور تأمین انواع نیازهای جسمی، روانی، عاطفی، هیجانی، اجتماعی و اقتصادی شکل می‌گیرد. زمانی این نیازها مرتفع می‌شود که ازدواج، به موقع، درست و پایدار باشد. در این صورت است که نه تنها نیازهای اساسی و اولیه انسان، بلکه رشد و خودشکوفایی او نیز تأمین خواهد شد. شناسایی عوامل و شرایطی که در ثبات و تداوم ازدواج اهمیت دارند، میتواند به نوعی از دغدغه‌ها و مسائلی باشد که جامعه را نسبت به آسیب‌ها و مشکلاتی که ممکن است به وجود آید، محافظت کند.

از آنجایی که موضوع خانواده، یکی از مهم‌ترین موضوعات در مشاوره و روانشناسی است؛ مفهوم خانواده و ارزش این نهاد اجتماعی برای هر جامعه‌ای اساس کار تلقی می‌شود و هر جامعه‌ای متناسب با ارزش‌های خود ابتدا به سراغ خانواده می‌رود تا از درون آن، شهروندان آینده خویش را بپروراند. بسیاری از نابهنجاری‌های روانی و رفتاری انسان‌ها در خانواده ریشه دارد و در عین حال بسیاری از پیشرفت‌های بشر نیز از خانواده نشات می‌گیرد. خانواده می‌تواند کانون التیام همه‌ زخم‌های بشری باشد و در مقابل می‌تواند کانون ایجاد زخم‌های عمیق در آن‌ها باشد. ازدواج هسته‌ اصلی خانواده را تشکیل می‌دهد و به دنبال آن زوج‌های سالم، خانواده‌های سالم و خانواده‌های سالم جامعه‌ سالم را تشکیل می‌دهند. این کتاب سعی دارد ابعاد مختلف تعارض‌های هیجانی بر زندگی را بررسی کند و با نگاهی کارشناسانه اطلاعات دقیقی در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

خواندن کتاب تعارض هیجانی و زندگی زناشویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان روان‌شناسی و روان‌درمانگران حوزه خانواده پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان