دانلود و خرید کتاب کاهش فرسودگی زناشویی با استفاده از راهبردهای تنظیم هیجان فائزه میرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاهش فرسودگی زناشویی با استفاده از راهبردهای تنظیم هیجان اثر فائزه میرانی

کتاب کاهش فرسودگی زناشویی با استفاده از راهبردهای تنظیم هیجان

معرفی کتاب کاهش فرسودگی زناشویی با استفاده از راهبردهای تنظیم هیجان

کتاب کاهش فرسودگی زناشویی با استفاده از راهبردهای تنظیم هیجان نوشته فائزه میرانی است. این کتاب به بهبود ارتباط زوج‌ها می‌پردازد.

درباره کتاب کاهش فرسودگی زناشویی با استفاده از راهبردهای تنظیم هیجان 

ازدواج در کنار تولد و مرگ، یکی از سه رویداد مهم زندگی است که در میان این سه، تنها رویدادی است که در آن امکان انتخاب وجود دارد. انسان‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند با چه کسی و چه موقع ازدواج کنند و بنابراین، پدیده ازدواج در زندگی انسان نقش اصلی را ایفا می‌کند. این رویداد معمولاً در زمان‌ها و مکان‌های گوناگون با دوران جوانی مصادف بوده و عنصر اساسی آن احساس صمیمیت و نیاز به ایجاد یک رابطه صمیمی با جنس مخالف است. شاید به همین دلیل است که اریکسون دوره جوانی را با ویژگی «صمیمیت» در برابر «انزوا» مشخص کرده است. اگر شخصی به دلایلی چنین نیازی احساس نکند و یا در ایجاد رابطه صمیمانه توانایی لازم را نداشته باشد، به سختی می‌تواند سازگاری زناشویی و در نهایت سلامت خانواده را به دست آورد. ازدواج رابطه‌ای انسانی، پیچیده، ظریف و پویاست که از ویژگی‌های خاصی برخوردار می‌باشد. خانواده چیزی بیشتر از مجموعه‌ی افرادی است که در یک فضای فیزیکی و روان‌شناختی با هم مشارکت دارند.

امروزه خانواده در اشکال گوناگون دیده می‌شود که هر کدام سیستم اجتماعی-فرهنگی تلقی می‌شوند. در داخل چنین سیستمی، افراد به وسیله‌ حلقه‌های عاطفی و هیجانی قدرتمند و بادوام به یکدیگر گره خورده‌اند. خانواده، شالوده استوار پیوندهای اجتماعی و کانون اصلی بروز و ظهور عواطف انسانی؛ عشق، عنصر حیاتی این کوچک‌ترین اما مهم‌ترین واحد اجتماعی و زیر منظومه زن و شوهری، اولین و مهم‌ترین زیر منظومه خانواده است و کیفیت رابطه زن و شوهری، قوی‌ترین پیش‌بینی کننده سلامت خانواده است.

 فقدان روابط صمیمی و حمایت‌گرانه زناشویی در خانواده می‌تواند پیامدهای جدی در برداشته باشد و عشق را در مرحله سکون متوقف کند، به صورتی که اعضای خانواده در سرمای تنش‌آمیز ارتباطی، بی‌حوصلگی، ملالت و فرسودگی که تنها ضمانت توجیه‌کننده‌اش سندی کاغذی است، تمایلی به درک یکدیگر و حل مشکلات نداشته باشند؛ بهداشت روانی تحقق نیابد؛ و نه تنها کنش‌های روانی -اجتماعی زن و شوهر بلکه رشد و تحول کودکان و نوجوانان آن خانواده نیز از آسیب‌های جبران ناپذیر آن در امان نماند.

 یکی از آشفتگی‌ها و نابهنجاری‌های روانشناختی که به مرور زمان، عشق و علاقه بین زوجین را کمرنگ یا حتی محو می‌کند و موجبات مشکلات روحی، روانی و ارتباطی و در نهایت، طلاق رسمی آنها را فراهم می‌کند، فرسودگی زناشویی است. رابطه‌ها، ناگهانی در محضرخانه و با امضای سند طلاق به پایان نمی‌رسند، آنها در طول زمان و به دلایل متعددی با سایش و فرسودگی روبرو می‌شوند و این افراد را به سوی نقطه پایان رابطه سوق می‌دهد که نیاز مبرمی را برای شناسایی و مقابله با این منابع فرسودگی و فرسودگی مطرح می‌کند. تحقیقات کارشناسان خانواده نشان می‌دهد که امروزه شیوع فرسودگی زناشویی بیشتر از گذشته شده است، به طوری که ۵۰% از زوجین در ازدواج خود با فرسودگی مواجه می‌شوند و فرسودگی زناشویی، شیوع فراوانی در روابط زناشویی دارد که به طلاق منتهی می‌شود. عشق، همواره با امیدها و آرزوهای فراوان آغاز می‌شود؛ امید به شناخته شدن و پذیرفته شدن، امید به تعلق‌خاطر، حمایت کردن و حمایت شدن، امید به عشقی عمیق و پیوندی ماندگار که گاهای در تضاد با واقعیت‌های زندگی قرار می‌گیرد. نیازها با هم نمی‌خوانند؛ عصبانیت باعث جدایی و فاصله می‌شود؛ قضاوت‌ها مانع از پذیرش می‌شوند و تنهایی بر زندگی‌های موازی اما دور از هم سایه می‌افکند. کتاب کاهش فرسودگی زناشویی با استفاده از راهبردهای تنظیم هیجان سعی دارد به روان‌درمانگران کمک کند بتوانند ارتباطات زناشویی را ترمیم کنند و از جدایی جلوگیری کنند.

خواندن کتاب کاهش فرسودگی زناشویی با استفاده از راهبردهای تنظیم هیجان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی، دانشجویان این رشته و روان‌درمان‌گران پیشنهاد می‌کنیم. 


نظرات کاربران

احسان
۱۴۰۰/۱۰/۲۹

افتضاح

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان