دانلود و خرید کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی (جلد نهم) گروه مولفان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی (جلد نهم) اثر گروه مولفان

کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی (جلد نهم)

معرفی کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی (جلد نهم)

کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی (جلد نهم) نوشته گروهی از مولفان است. 

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد.

از جمله این فعالیت‌‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌ بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسائل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد.

نشر معارف اخیراً نیز گام‌‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

درباره مجموعه پرسش ها و پاسخ های دانشجویی

«پرسش‌گری» از آغاز آفرینش انسان، رخ‌نمایی کرده، بر بال سبز خود، فرشتگان را فرانشانده، بر برگ زرد خود، شیطان را فرونشانده و در این میان، مقام آدمیت را نشان داده است. هر که سؤال‌هایش آسمانی است، دانش و بینش، پاسخش خواهد بود. پویایی و پایایی «جامعه» و «فرهنگ»، در گرو پرسش‌های حقیقت طلبانه و پاسخ‌های خِردورزانه است.

از افتخارات ایران اسلامی، آن است که از سویی، سرشار از جوانانی پاک دل، کمال خواه و پرسش‌گر می‌باشد و از دیگر سوی، از مکتبی غنی برخوردار است که معارف بلند آن، گوارا نوش دل‌های عطشناک پرسش‌گر و دانش‌جوست.

اداره مشاوره و پاسخ معاونت مطالعات راهبردی نهاد، محفل انسی فراهم آورده است، تا «ابر رحمت» پرسش‌ها را به «زمین اجابت» پذیرا باشد و نهال سبز دانش را بارور سازد.

در راستای ترویج فرهنگ دینی، اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، تاکنون بیش از دویست هزار پرسش دانشجویی را در موضوعات مختلف اندیشه دینی، مشاوره، احکام و... پاسخ داده است.

آنچه پیش‌رو دارید، برگزیده‌ای از پرسش و پاسخ‌های ماه مبارک رمضان می‌باشد که توسط پژوهشگران ارجمند، فرهیختگان دانش و قلم؛ آقایان محمدرضا احمدی، ابوالقاسم بشیری، سید ابراهیم حسینی، سید مجتبی حسینی، حسن رمضانی، علی زینتی، حمیدرضا شاکرین، نعمت‌اللّه صفری، سید محمدتقی علوی، صالح قنادی، محمدرضا کاشفی، سید سعید لواسانی، علیرضا محمدی و کاظم مصطفایی پاسخ‌دهی شده است.

خواندن مجموعه پرسش‌ها و پاسخ های دانشجویی (جلد نهم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان به دنبال حقیقت دین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی (جلد نهم)

پرسش ۱. «رمضان» یعنی چه و آیا ماه رمضان و روزه گرفتن، در ادیان گذشته نیز وجود داشته است؟ فرق روزه مسیحیان و یهودیان با مسلمانان چگونه است؟

برخی «رمضان» را از «رمض» مشتق می‌دانند که به معنای تافته شدن سنگ‌ها، از شدّت گرما است و چون وجوب روزه در ماه رمضان، مصادف با شدّت گرما بوده است، نام این ماه را رمضان گذاشته‌اند. به یک تعبیر ماه رمضان، ماه سوزاندن گناهان و بلکه بالاتر سوزاندن نفس آدمی است که انسان خام را پخته می‌کند تا حجاب انانیت و خود خواهی از میان برداشته شود.

برخی دیگر رمضان را مشتق از «رمیض»، به معنای ابر و باران در پایان چلّه تابستان و ابتدای فصل پاییز می‌دانند که گرمای تابستان را دور می‌کند. به این دلیل این ماه را «رمضان» گفته‌اند که بدن‌های آدمیان را از گناهان می‌شوید۱ برخی دیگر «رمضان» را بر گرفته از «رمضت النصل ارمضه رمضاً» می‌دانند؛ به این معنا که نیزه را میان دو سنگ می‌گذاشتند و بر آن می‌کوفتند تا نازک شود. به این تعبیر رمضان؛ یعنی، انسان خود را میان طاعت و عبادت الهی قرار می‌دهد تا نفس او نرم و آماده بندگی شود.  

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۳۵۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۷۳,۸۰۰
تومان