دانلود و خرید کتاب سلامت روان در سایه ذهن آگاهی ماهک نقی‌زاده علمداری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سلامت روان در سایه ذهن آگاهی اثر ماهک نقی‌زاده علمداری

کتاب سلامت روان در سایه ذهن آگاهی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سلامت روان در سایه ذهن آگاهی

کتاب سلامت روان در سایه ذهن آگاهی نوشته ماهک نقی‌زاده علمداری است. کتاب سلامت روان در سایه ذهن آگاهی را انتشارات راز نهان برای دانشجویان روان‌شناسی و علوم تربیتی منتشر کرده است.

درباره کتاب سلامت روان در سایه ذهن آگاهی

امروزه بخش عظیمی از اشکال سلامت اعم از جسمی، روانی و اجتماعی در ارتباط شدید با عوامل و مدل‌های اجتماعی است. این قاعده منطقی حاکم خواهد بودکه هرچه سطح کیفی و کمی سلامت جسمی و روانی بالا باشد، سطح سلامت آحاد جامعه بالا خواهد بود و بدین ترتیب هرچه سطح سلامت آحاد جامعه بالا باشد، رشد، نمو، تازگی، طراوت و امید به زندگی در آن جامعه بالا خواهد بود.

امروزه، سلامت روان یکی از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی کشورها و یکی از جنبه‌های مفهوم کلی سلامت است و تأمین سلامتی اقشار مختلف جامعه نیز یکی از مهم‌ترین مسائل اساسی هر کشور است که باید آن را از سه دیدگاه جسمی، روانی و اجتماعی مورد توجه قرار داد. سلامت روان، فرایند افزیش قابلیت افراد و اجتماعات، برای کنترل زندگی خود و بهبودبخشیدن به وضعیت خود است که با استفاده از راهبردهایی اعم از تقویت تاب‌آوری فرد، حمایت‌های محیطی با توجه به فرهنگ، تعاملات و احترام به شرافت فردی صورت می‌گیرد. سلامت روان از بنیادی‌ترین مفاهیم اجتماعی و از مجموعه عواملی است که در پیشگیری از ایجاد و یا پیشرفت روند وخامت اختلالات شناختی، احساسی و رفتاری در انسان نقش مؤثری دارند. این کتاب سعی دارد ابعاد مختلف سلامت روان را بررسی کند.

خواندن کتاب سلامت روان در سایه ذهن آگاهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی و دانشجویان این رشته پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سلامت روان در سایه ذهن آگاهی 

طبق آمارها از جمله آمار سازمان بهداشت جهانی، ۵۲ میلیون نفر از مردم جهان در سنین مختلف از بیماری‌های شدید روانی رنج می برند و ۲۵۰ میلیون نفر بیماری خفیف روانی دارند. در ایران نیز این آمار از سایر کشورها کم تر نیست. همچنین اختلالات روانی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و معنی‌دارترین اجزای بار کلی بیماری‌ها می‌باشند و پیش بینی شده بود که در سال ۲۰۲۵ سهم اختلالات روانی و عصبی از بار کلی بیماری‌ها 50 درصد افزایش یافته و از ۵/۱۰ درصد کنونی به ۱۵ درصد کل بیماری‌ها برسد (بیرارد و روتان ، ۲۰۲۰). در دهه‌های اخیر شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مداخلات ذهن آگاهی بر سلامت روانشناختی افراد تأثیرات بسزایی دارد. درمان مبتنی بر ذهن آگاهی یک رویکرد غیردارویی است که می‌تواند به‌عنوان یک گزینه درمانی در کمک به افزایش سلامت جسمانی، افق‌های زمانی (امید و خوشبینی) در زنان باردار مورد توجه قرار گیرد (فلدر و همکاران ، ۲۰۱۷). ذهن آگاهی به علت سازوکارهای نهفته در آن مانند پذیرش، افزایش آگاهی، حساسیت زدایی، حضور در لحظه و مشاهده گری بدون داوری می‌تواند ضمن کاهش علائم و پیامدهای پس از بیماری اثربخشی درمان را افزایش داده و به پیشگیری از عود بیماری کمک کند (هسو و همکاران ، ۲۰۰۸). رویکرد کابات زین برای درمان بیماران شامل وارسی بدنی یا فن آگاهی از بدن، یک سری تغییرات عمدی را در بر می‌گیرد که در آغاز بر کل بدن و سپس بر هر بخشی از بدن در یک شیوه بدون داوری متمرکز می‌شود (بوئن و همکاران ، ۲۰۱۱). با استفاده از تمرین‌های مبتنی بر ذهن آگاهی فرد یاد می‌گیرد که پاسخ‌هایی جایگزین ناراحتی‌های هیجانی بدهد و پاسخ‌های شرطی شده را کاهش می‌یابد. در ذهن آگاهی افراد یاد می‌گیرند که تجربیات را به‌عنوان تجربیات مجزا از خود و به‌عنوان یک حالت گذرا و موضوعی برای تغییر بپذیرند (ویتکیویتز و بوئن ، ۲۰۱۰). شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر مهارت‌های پیشگیری از عود شناختی رفتاری (به‌عنوان مثال شناسایی کردن موقعیت‌های پرخطر و آموزش مهارت‌های مقابله‌ای) و مراقبه ذهن آگاهانه محوریت پیدا کرده است.  

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان