دانلود و خرید کتاب جایگاه انسان در گیتی پل ام. ساتر ترجمه واروژان هارطون
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جایگاه انسان در گیتی اثر پل ام. ساتر

کتاب جایگاه انسان در گیتی

معرفی کتاب جایگاه انسان در گیتی

کتاب جایگاه انسان در گیتی؛ درک وجود عظیم و آشفته ما از مجموعه قلمرو علم انتشارات مازیار اثری از پل. ام سارتر کیهان‌شناس و عضو جامعه نجوم دانشگاه اوهایو و دانشمند مرکز علم و صنعت کلمبوس است.

 درباره کتاب جایگاه انسان در گیتی

پل ام. ساتر یک اخترفیزیکدان است که شما را به یک تور گردشگری عمیق اما قابل درک از گیتی می‌بردو با لحنی دوستانه و آشنا، شور و هیجان غرق شدن در دنیای اخترشناسی را به شما منتقل می‌سازد.

چگونه کهکشان‌هایی که میلیاردها سال نوری با ما فاصله دارند به ما ارتباط پیدا می‌کنند؟ آیا خانه ما فقط یک نقطه کوچک آبی شناور در اقیانوسی از تاریکی است؟

 پل ام. ساتر در این تور گردشگری کهکشانی که بسیار بزرگ‌تر از حد تصور است، با نشان دادن اینکه ما نیز جزئی از این مکان بزرگ، پیچیده و اسرارآمیز هستیم شگفت‌زده‌مان می‌کند. او با استفاده از مقایسه و زبانی ساده، روح زندگی را به جسم دانش اخترفیزیک می‌دمد و نشان می‌دهد چطور ذرات، نیروها و میدان‌ها با هم هماهنگ  و هم‌ مسیر می‌شوند تا بزرگ‌ترین نمایش کیهانی را اجرا کنند.

اما این کتاب علاوه بر داستان دیدگاه ما از گیتی، چگونگی تأثیر گیتی بر ما را نیز بازگو می‌کند - داستان رابطه ما با آسمان شب و اینکه چگونه - اغلب به اشتباه- تصور می‌کنیم گیتی بر زندگی روزمره ما تأثیر می‌گذارد.

بدون شک این اثر برای کسانی که عاشق آسمان پر ستاره شب هستند و به جایگاه انسان در این چشم‌انداز بزرگ و با شکوه فکر می‌کنند، راهنمایی ارزشمند خواهد بود.

خواندن کتاب جایگاه انسان در گیتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همه دوست‌داران علم به ویژه علاقه‌مندان به نجوم، اخترفیزیک و کیهانشناسی پیشنهاد می‌کنیم.

 بخشی از کتاب جایگاه انسان در گیتی

البته که زمین در مرکز کائنات قرار دارد. فقط به شواهد نگاه کنید. خورشید، ماه، ستاره‌ها و سیارات همگی در رقصی سماوی به دور ما می‌گردند؛ پس اگر ما در مرکز نیستیم این را چگونه توضیح می‌دهید؟ زمین را ببینید. با این جثه بزرگ و ساخته شده از سنگ، چگونه می‌خواهد حرکت کند؟ به آسمان، پرنده‌ها، ابرها و باد نگاه کنید. همه به راحتی حرکت می‌کنند، درست است؟ همه آن‌ها جدای از سنگ‌های زیر پایمان هستند. پس این نشان می‌دهد که

حرکت برای ستاره‌ها و سیارات، که حتی دورتر هستند، طبیعی‌تر است. علاوه بر این، چیزهای آن بالا بسیار متفاوتتر هستند. زندگی ما روی زمین کثیف، آشفته و حتی پر از گناه است. اما حرکات پر شکوه در قلمرو آسمان‌ها چیز دیگری‌اند. این حرکات چنان دقیق‌اند که می‌توانیم با آن‌ها تقویم‌های‌مان را تنظیم کنیم. بالاستثناء ستاره‌ها در زمان‌هایی یکسان با سال‌های قبل و قبل تا زمان‌های نانوشته اجدادمان در افق ظاهر می‌شوند. قطعا قوانین طبیعی حاکم بر زمین بر آسمان‌ها حاکم نیستند. آن‌ها قوانین خاص خود را دارند و مطابق با آن رفتار می‌کنند. آسمان‌ها ما را احاطه کرده‌اند اما جدای از ما هستند. آه، پس درباره دنباله‌دارها و شهاب‌ها چه می‌گویید؟ آن‌ها بی‌شک پدیده‌های غریب جوی هستند، زیاد نگران آن‌ها نباشید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان