دانلود و خرید کتاب پزشکی شدن جامعه پیتر کنراد ترجمه ثمین‌سادات بصیر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پزشکی شدن جامعه اثر پیتر کنراد

کتاب پزشکی شدن جامعه

نویسنده:پیتر کنراد
انتشارات:نشریار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پزشکی شدن جامعه

کتاب الکترونیکی «پزشکی شدن جامعه» نوشتهٔ پیتر کنراد با ترجمهٔ ثمین‌سادات بصیر در نشریار چاپ شده است. بعضی مشکلات روزمره در زندگی امروز ما به عنوان مشکلات پزشکی معرفی می‌شوند، اما در گذشته اینگونه نبوده است. اما آیا واقعاً پزشک‌ها در بیماری دانشتن این مشکلات دخیل هستند یا صنعت درآمدزایی مثل بیمه پشت این قضایا وجود دارند؟ کنراد مدت‌ها در سمت رئیس بخش جامعه‌شناسی پزشکی انجمن جامعه‌شناسی آمریکا و رئیس انجمن مطالعه مشکلات اجتماعی فعالیت کرده است. او در سال ۲۰۰۴ موفق به دریافت جایزه Leo G. Reeder از بخش جامعه‌شناسی پزشکی انجمن جامعه‌شناسی آمریكا شد. جایزه‌ای که سالانه به «مشارکت موثر در زمینه جامعه‌شناسی پزشکی» تعلق می‌گیرد.

درباره کتاب پزشکی شدن جامعه

نویسنده دربارهٔ روش جمع‌آوری اطلاعاتی که به نگارش این کتاب منجر شد می‌گوید:

روش من این بود که موارد را یک به یک مطالعه کنم و دانشجویان تحصیلات تکمیلی را به عنوان همکار در این روند به کار بگیرم. این موارد به من اجازه می‌دهد تا جنبه‌های خاصی از پزشکی‌سازی را مورد بررسی قرار دهم: گسترش پزشکی، گسترش گروه‌های موجود، ارتقا زیست پزشکی به عنوان پزشکی و تداوم یک مورد کلاسیک از درمان پزشکی. من بر اساس این موارد و ادغام موارد دیگر، به گسترش درک‌های مفهومی جدیدی پرداختم. این موارد به وضوح در دو فصل پایانی این کتاب و در مقاله‌ای جداگانه دیده می‌شوند (کنراد و لیتر، ۲۰۰۴). بنابراین اکنون، پس از گذشت بیش از سی سال به عنوان دانشجوی پزشکی، بیش از هر زمان دیگری متقاعد شده‌ام که این یک موضوع بسیار مهم جامعه‌شناختی است و یک فرآیند رو به رشد است که پیامدهای مهمی برای جامعه دارد. من امیدوارم که این کتاب موضوع جدیدی را مشخص کرده و دیگران را تشویق به بررسی مسائلی این‌چنینی نماید.

کتاب پزشکی شدن جامعه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به پزشکان، جامعه‌شناسان و همهٔ کسانی که به موضوعاتی علاقه‌مند هستند که کمتر به آن‌ها پرداخته شده است، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب پزشکی شدن جامعه

در حدود سی سال گذشته، متخصصان پزشکی چندین مشکل را شناسایی کرده‌اند که به عنوان بیماری‌ها یا اختلالات شناخته شده بررسی می‌شوند. در این کتاب من به بیماری‌ها یا "سندرم‌ها" می پردازم که به رفتار، حالات روانی یا یک بیماری بدنی است که اکنون دارای تشخیص پزشکی و درمان پزشکی است. واضح است که تعداد مشکلات زندگی که به عنوان پزشکی تعریف می‌شوند بسیار زیاد شده است. آیا این بدان معناست که تنوع جدیدی از مشکلات پزشکی وجود دارد یا این‌که دارو بهتر می‌تواند مشکلات موجود را شناسایی و درمان کند؟ یا آیا این بدان معناست که طیف وسیعی از مشکلات زندگی با وجود شواهد مشکوک از طبیعت پزشکی خود، اکنون تشخیص پزشکی داده‌اند و تحت درمان پزشکی قرار می‌گیرند؟ من به دنبال اثبات این‌که همه مشکلات پزشکی هستند چرا که این مبحث از دید این کتاب فراتر است . من به زمینه‌های اجتماعی گسترش این حوزه قضایی پزشکی و پیامدهای اجتماعی این پیشرفت علاقه‌مند هستم. ما می‌توانیم پزشکی بودن مشکلات انسانی را بررسی کنیم و این پرسش را مطرح کنیم که آیا آن‌ها "حقیقتا" مشکلات پزشکی هستند یا خیر. آن‌چه كه یك مشكل پزشكی واقعی تلقی می‌شود ممکن است تا حد زیادی به دیدگاه افراد بستگی داشته باشد.

نظرات کاربران

shahram naseri
۱۴۰۱/۰۶/۱۴

موضوع جذاب ولی ترجمه افتضاحه!بنظر با گوگل ترنسلیت ترجمه کردن!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

حجم

۳۳۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان