دانلود و خرید کتاب بلوغ عاطفی زوجین در بستر رهاشدگی و الگوهای ارتباطی فاطمه قائینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بلوغ عاطفی زوجین در بستر رهاشدگی و الگوهای ارتباطی اثر فاطمه قائینی

کتاب بلوغ عاطفی زوجین در بستر رهاشدگی و الگوهای ارتباطی

معرفی کتاب بلوغ عاطفی زوجین در بستر رهاشدگی و الگوهای ارتباطی

کتاب بلوغ عاطفی زوجین در بستر رهاشدگی و الگوهای ارتباطی نوشته فاطمه قائینی و لیدا لیل آبادی است. این کتاب به یکی از مفاهیم مهم در روابط فردی یعنی بلوغ عاطفی می‌پردازد.

درباره کتاب بلوغ عاطفی زوجین در بستر رهاشدگی و الگوهای ارتباطی

خانواده به عنوان واحد اجتماعی، کانون رشد و تکامل، التیام و شفادهندگی، تغییر و تحول، آسیب ها و عوارض است که هم بستر شکوفایی و هم بستر فروپاشی روابط میان اعضایش میباشد. اهمیت خانواده سالم در اینجا است که هم‌زمان برای زن و مرد موجبات تبادل فکر و اندیشه در آن موج می‌زند و هم افراد خانواده با توجه به کارایی و توانمندی‌های خود در مورد مسائل مشترک تصمیم می‌گیرند. اگر کانون خانواده در برگیرندهٔ محیط سالم و سازنده و روابط گرم و تعامل بین فردی صمیمی باشد می‌تواند موجب رشد و پیشرفت اعضای خانواده شود، همهٔ زوجین خواستار آن هستند که زندگی زناشویی توأم با خشنودی، رضایت و موفقیت داشته باشند. تعهد از جمله ویژگی‌هایی است که می‌تواند یک خانواده سالم و بهنجار را از یک خانواده ناکارآمد تمیز دهد. 

 ارتباط روشن و موثر بین افراد خانواده موجب رشد احساسات و ارزش‌ها می‌شود و ارتباط موثر سنگ بنای خانواده سالم و موفق است. 

بلوغ عاطفی توانایی افراد برای مدیریت عواطف خود و همچنین ارزیابی حالت‌های عاطفی دیگران در روابط بین‌فردی، به‌منظور اتخاذ تصمیمات و اقدامات مناسب تعریف می‌شود. برجسته‌ترین علامت بلوغ عاطفی توانایی تحمل تنش و در عین حال بی‌تفاوتی به برخی از محرک‌هایی است که بر فرد اثر می‌گذارند و ممکن است او را دستخوش احساسات منفی کنند.

اولین و مهم‌ترین زیر مجموعه خانواده زیر مجموعه زن و شوهری است و مطالعات زیادی نشان داده اند که کیفیت ارتباط بین زن و شوهر قوی ترین پیش بینی کننده رضایت زناشویی است. این کتاب بلوغ عاطفی در زوجین را بررسی می‌کند و راهنمایی مهم برای دانشجویان روان‌شناسی و زوج‌درمان‌گران است.

خواندن کتاب بلوغ عاطفی زوجین در بستر رهاشدگی و الگوهای ارتباطی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان روان‌شناسی و روان‌درمانگران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بلوغ عاطفی زوجین در بستر رهاشدگی و الگوهای ارتباطی

عاطفه که یکی از ابعاد تعاملات زناشویی است عامل تفکیک کننده خوبی بین زوج های درمانده و غیر درمانده است) نولر و فیتزپاتریک، ۱۹۹۰). بلوغ عاطفی به "توانایی هدایت و تسهیل تمایلات عاطفی برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده " اشاره دارد (یوسف، رحیم، پا و می، ۲۰۱۱). بلوغ عاطفی به معنای خو کنترلی درک می شود که محصول تفکر و یادگیری است. در واقع، یک شخص با بلوغ عاطفی، فردی است که زندگی عاطفی وی به خوبی تحت کنترل است (سینگ و همکاران، ۱۹۹۰). برجسته ترین علامت بلوغ عاطفی توانایی تحمل تنش و در کنار آن، بی تفاوتی به برخی از محرک‌هایی است که بر فرد اثر می گذارد و او را دستخوش احساسات می نماید (منصور نژاد و همکاران، ۱۳۹۲)

طرحواره ها الگوهای فکری هستند که نحوه ادراک و تفسیر تجربه را مشخص می کنند (شارف، ۱۳۸۱). 

بک می گوید طرحواره ساختاری شناختی برای گزینش، رمزگردانی و ارزیابی محرک هایی است که بر ارگانیسم اثر می گذارند. وی معتقد است بر پایه مجموعه ای از طرحواره ها فرد قادر می گردد تا موقعیت خویش را در رابطه با زمان و فضا تعیین نموده و تجارب را به گونه ای معنی‌دار طبقه‌بندی و تفسیر کند (بک، ۱۹۶۴ به نقل از یانگ، ۱۳۹۷).

تمام طرحواره ها بر پایه وقایع آسیب رسان یا بد رفتاری دوران کودکی شکل نگرفته اند. ممکن است در ذهن یک فرد، بدون تجربه وقایع آسیب زای دوران کودکی، طرحواره وابستگی پدید بیاید. به این دلیل که در دوران کودکی کاملا تحت سلطه و حمایت والدین بوده است. با این وجود اگرچه تمام طرحواره ها، ریشه تحولی وقایع آسیب زا را ندارند ولی همه آنها مخل زندگی سالم هستند. طرحواره های ناسازگار اولیه برای بقای خودشان می‌جنگند. اگرچه فرد می داند طرحواره منجر به ناراحتی وی می شود، ولی با طرحواره احساس راحتی می کند و همین احساس راحتی، فرد را به این نتیجه می رساند که طرحواره اش درست است. معمولا ماهیت ناکارآمد طرحواره ها وقتی ظاهر می شود که بیماران در روند زندگی روزمره خود و در تعاملاتشان با یکدیگر به گونه ای عمل کنند که طرحواره های آن ها تایید شود حتی اگر برداشت اولیه آن ها درست نباشد.

نظرات کاربران

کاربر ۴۰۷۶۰۲۷
۱۴۰۰/۱۱/۱۱

کتاب بسیار عالی برای زوجین و حل مشکلات

sara
۱۴۰۰/۱۱/۱۱

عالی بود .برای پایان نامم ازش استفاده کردم

soroushams
۱۴۰۱/۱۰/۲۳

حس من به این کتاب یک جمع آوری ضعیف از مطالب از هم گسسته هست انگاری که نویسنده محترم برای امتحان دانشگاه محتوایی را به صورت کد شده خلاصه کردن و همان هارو تحویل خواننده دادن که طبیعتا خواننده از لحاظ

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

حجم

۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان