دانلود و خرید کتاب منشا کیهان استیون ایلز ترجمه حسن فتاحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب منشا کیهان اثر استیون ایلز

کتاب منشا کیهان

نویسنده:استیون ایلز
امتیاز:
۳.۲از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب منشا کیهان

کتاب منشا کیهان نوشته استیون ایلز است که با ترجمه حسن فتاحی منتشر شده است. این کتاب سعی دارد پاسخ‌های احتمالی به این موضوع که کیهان از کجا و چگونه آغاز شده است را برای علاقه‌مندان بیان کند. این کتاب به چگونگی تشکیل سیارات، ستارگان، کهکشان‌ها، و آغاز کیهان می‌پردازد.

درباره کتاب منشا کیهان

بزرگترین سوآلات در نجوم درباره نحوه شکل گیری سیارات، ستارگان، کهکشان‌ها و کیهان است. کتاب منشاء کیهان توضیح می‌دهد که چگونه اخترشناسان طی یک دهه گذشته توانسته‌اند پاسخ‌های احتمالی این سوالات بنیادی را بیابند.

کتاب منشاء کیهان با شروع ماموریت‌های فضایی که منجر به رازگشایی از سیستم سیاره‌ای خودمان شد، سفری را در فضای بیکران آغاز کرده و در زمان به عقب بر می‌گردد. کشف دیگر سیستم‌های سیاره‌ای و رابطه آن‌ها با حیات فرازمینی را توصیف می‌کند. لحظات اولیه زندگی یک ستاره پوشیده است، آنچنان که تولد و شکل گیری کهکشان‌ها و بزرگترین سوال، یعنی، منشاء کیهان رازآلود است. در این کتاب با پاسخ‌های این سوآلات مهم روبرو خواهیم شد.

منشاء کیهان همچنین روایت‌گر داستان انسانیِ پشت این اکتشافات بزرگ نجومی است. اخترشناسانی که در پی یافتن سیاره X بودند، یک سـیاره را هم از دسـت دادند. باستان شناسان کیهانی که از تاریخچه کهکشان‌ها رمزگشایی کرده‌اند، حال قصد دارند با بهره‌گیری از تلسکوپ‌های غول پیکر از راز سر به مهر منشاء کیهان پرده بردارند.

طی قرون متمادی شناخت انسان از آسمان به طور مستمر دست خوش تحول و تکامل بوده و آرام آرام بشر توانسته مرز میان نگرش علمی و غیر علمی را از هم تمیز دهد. آسمان، و در معنایی وسیع‌تر، جهان هستی چه در گذشته و چه حال و چه در آینده جز لاینفک و تاثیرگذار زندگی انسان محسوب شده و می‌شود. این کتاب یکی از سری کتاب‌های «جهان اخترشناسان» است که طی سال‌های اخیر در سطح بین‌المللی توسط انتشارات اشپرینگر چاپ شده است.چاپ کتاب‌هایی از این دست موجب ارتقا دانش عمومی نجوم در میان عامه مردم در بسیاری از کشورها شده است و انتشارات مازیار هم با چاپ ترجمه‌ این سری در ایران، گامی بزرگ در راستای اعتلای علم و دانش برمی‌دارد. نویسنده کتاب یکی از اعضای هیات علمی بخش فیزیک و ستاره‌شناسی دانشگاه کاردیف انگلستان است.

دور از انصاف نیست اگر بگوئیم این اخترشناس خوش‌ذوق و قریحه، با تکیه بر دانش بالا و سابقه تدریس درخشان، کتاب را در نهایت دقت و هنرمندی به رشته تحریر در آورده است. کتاب در حالی که جدیدترین تحقیقات اخترشناسی را عرضه می‌دارد، هم‌زمان به شکل هنرمندانه‌ای مشکلات و موفقیت‌ها و مسیر علمی را که اخترشناسان طی کرده‌اند را نیز بیان می‌کند. به ویژه آنکه رویکرد کتاب اخترشناسی رصدی است. کتاب از چهار بخش اصلی تشکیل شده است: بخش اول به منشاء سیارات و چگونگی شکل‌گیری آنها می‌پردازد و بعد از بیان یک گزارش علمی تاریخی پیرامون سیارات، نظریات نوین علمی درباره چگونگی شکل گیری منظومه شمسی را بیان می‌کند و پس از آن بحث بسیار نوپا و پویای سیارات فراخورشیدی را مطرح کرده و چگونگی یافتن سیارات پیرامون دیگر ستاره‌ها را شرح می‌دهد. چه بسا در این تحقیقات مهیج روزی پاسخ این سوال مهم را بیابیم که «آیا در کیهان تنها هستیم؟» بخش دوم کتاب به بررسی ماهیت و تحول ستارگان می‌پردازد و خوانندگان را از نظر علمی با آن نقطه‌های نورانی که هر شب بالای سر می‌بینند آشنا می‌کند. ستارگان از چه چیزی تشکیل شده‌اند، از کجا آمده‌اند، پایان کارشان چگونه خواهد بود؟ در این بخش با زبانی ساده و شفاف درمی‌یابید که منبع انرژی ستارگان از کجا تامین می‌شود؟ پاسخ این سوالات را در این بخش خواهید یافت. بخش سوم، بررسی تکامل کهکشان‌ها است. کهکشان‌ها مانند مجتمع‌های مسکونی در انواع و اندازه‌های مختلف هستند که ستارگان در آنها سکنی گزیده‌اند. در این بخش سفری علمی و خیال‌انگیز از خانه دوست داشتنی خودمان یعنی کهکشان راه شیری به کهکشان‌های دور دست خواهیم داشت و با ساختار، ویژگی‌ها و طبقه‌بندی آنها و تاثیر شگرفشان در ارتقا شناخت علمی ما از کیهان آشنا خواهیم شد. بخش چهارم و پایانی کتاب به مبحث پرمخاطره و سوال برانگیز کیهان‌شناسی اختصاص دارد، کیهان‌شناسی بخش جذابی از دنیای ستاره‌شناسی است که در پی پاسخ‌گویی به سوالاتی درباره کل جهان هستی است. از چگونگی وجود کیهان گرفته تا پایان آن. کیهان‌شناسی گاهی آن چنان با ریاضیات پیچیده در هم می‌آمیزد که بزرگترین ریاضیدانان با فلسفه به عنوان ناب‌ترین محصول و فیزیکدانان را به مبارزه می‌طلبد و گاهی عمیقا اندیشه انسان خردمند پهلو به پهلو می‌زند. دنیای کیهان‌شناسی تفرج‌گاه ذهن‌های متفکرین، فلاسفه و دانشمندان از دوران باستان تا به امروز بوده است.

در این بخش از کتاب می‌آموزیم که جهان هستی چگونه خلق شده است، در ابتدایی‌ترین لحظات آفرینش چه وقایعی روی داده است؟ عناصر سازنده گیتی چه چیزهایی هستند و چرا کیهان در حال انبساط است؟ و سوالات بسیار دیگر. همزمان به شکلی تاریخی پا به پای دانشمندان درباره نحوه کارشان و حتی خصوصیات اخلاقیشان آشنا می‌شویم.

خواندن کتاب منشا کیهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه مندان به علم پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان