دانلود و خرید کتاب چگونه بر فشارهای روانی غلبه کنیم؟ احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه بر فشارهای روانی غلبه کنیم؟ اثر احمد علامه فلسفی

کتاب چگونه بر فشارهای روانی غلبه کنیم؟

معرفی کتاب چگونه بر فشارهای روانی غلبه کنیم؟

«چگونه بر فشارهای روانی غلبه کنیم؟» کتابی نوشته احمد علامه فلسفی( -۱۳۳۰)، پژوهشگر و مدرس علوم روان‌شناسی است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «استرس» را در زبان فارسی، می‌توان به تنیدگی و فشارهای شدید روانی ترجمه کرد. لذا وارد شدن استرس، حالتی است که بر اساس عدم تعادل میان خواسته و انتظارات ما که عمدتاً منشاء بیرونی دارد و نیز عدم توانایی ما در تحقق بخشیدن آن‌ها است. بدیهی است وجود چنین عدم تعادلی می‌تواند منجر به تبعات و عوارض روحی و روانی، فیزیولوژیکی و جسمانی که سلامت و سعادت ما را به مخاطره بیندازد، بشود. مقابله با استرس و مدیریت آن، نسبت به یک مسئله کاملاً یکسان، از نظر نشان دادن واکنش‌های روان‌شناختی، عاطفی، رفتاری و جسمانی مبتنی بر ویژگی‌ها و خصائص شخصیتی آن‌ها، متفاوت خواهد بود یعنی وقوع یک حادثه کوچک برای فردی ممکن است به اندازه یک کوه بزرگ پراسترس و خردکننده و دردناک باشد و واکنشی غیر قابل کنترل و غیرمنطقی از خود نشان دهد و دچار ترس، افسردگی، خشم و بیماری روان‌تنی و جسمانی مانند: فشار خون بالا، افسردگی، اضطراب، کاهش تمایلات جنسی، اختلال در خوابیدن، و ... دیگر گردد. اما عیناً همین مسئله برای فرد دیگر تأثیر منفی و یا مخربی به همراه نیاورد و آهنگ رفتار، گفتار و کردار او دستخوش تغییری نشود و یا حداقل تحت تأثیرات جزئی و کم‌اهمیت قرار گیرد. به عبارت دیگر از مقاومت و خودکنترلی بالایی برخوردار باشد و در برابر استرس وارده، در کمترین حد ممکن آسیب ببیند.» این کتاب کوشیده است مبحث فشارهای روانی را از جنبه‌های وراثتی و اکتسابی و راه‌های مقابله و کنترل آن را توضیح دهد.

نظرات کاربران

sourina
۱۴۰۱/۰۷/۰۸

این کتاب با زبانی ساده، روان، گویا، جذاب و عامه میاد که استرس رو تو مبحث روانشناسی باز می کنه. انواع استرس رو می گه. عوامل ایجاد انواع استرس ها رو می گه با راهکارها و یا پیشنهاداتی تو برطرف

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
افزایش بی‌رویه جمعیت با عدم تطابق رشد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امکانات بهداشت و آموزش و سایر ضروریات حیاتی در جامعه. کاهش روزافزون مسائل عاطفی، انسانی، معنویات و اخلاق و نیز بروز لجام گسیختگی در شیرازه روابط کانون خانوادگی.
sourina
افزایش روزافزون فقر، تورم و بیکاری و جرم و جنایت. معلولیت‌های جسمی و یا ذهنی. بروز انواع بیماری‌های مزمن و لاعلاج. تنزل ارزش‌های اخلاقی، معنویات، حرمت کانون خانوادگی، نظام فرهنگی و مبانی دینی. بی‌تردید نحوه مقابه انسان با وقایع و عوامل استرس‌زا، بستگی به وجود ویژگی‌های شخصیتی، سن، تجارب و چگونگی تربیت و آموزش‌های اولیه دوران کودکی و نیز رویدادهای گذشته‌ی او دارد.
sourina
ھ- چهار مورد از مشکلات هیجانی و عاطفی: به دلایل گوناگون جدا شدن از دوستی صمیمی. شکست و ناکامی در عشق، احساس عدم رسیدگی به فرد مورد علاقه. از دست دادن یک شئی با ارزش. سوءاستفاده دیگران از رفتار صمیمانه و دوستانه.
sourina
استرس ناشی از شغل و محیط کار: احساس عدم امنیت شغلی. نداشتن اطلاعات، مهارت و تجربه لازم در انجام وظایف محوله. وجود سوء مدیریت و ضعف مدیریت، تبعیض و بی‌عدالتی.
sourina
برخی از اشخاصی که به بالاترین مقامات عالی رتبه کشوری و یا لشگری نائل می‌شوند، آن قدر جذب، شیفته‌ی و وابسته‌ منصب، مقام و موقعیت خویش می‌شوند که گویی دیوار عظیم و ضخیمی از غرور، تکبر، نخوت، خودخواهی، خودکامگی، قدرت‌طلبی میان او و مردم به ویژه نزدیکان و عزیزان او ایجاد می‌شود که حتی آن‌ها را نمی‌بینند و صدای آن‌ها را نمی‌شنوند و یا از نیازمندان آبرومند دستگیری و دلجویی به عمل نمی‌آورند
sourina
اگر فردی با سوءاستفاده از مقام و موقعیت، شغل و حرفه خود، به مردم و مملکت و آرمان اخلاقی و اجتماعی خویش متوسل به ظلم، تجاوز و ارتشاء و عوام‌فریبی و خیانت شود. بی‌تردید جهنمی سوزان از سونامی استرس مهلک برا ی خود و اعضاء خانواده خویش ایجاد می‌کند.
sourina
اگر انسان، بدون خودشناسی، خودسازی، خداشناسی و علم‌النفس و نیز بدون تزکیه نفس، تهذیب اخلاق و مراقبه، هر چه بیشتر مراتب و مراحل پلکانی منصب و مقام و جایگاهی بالاتر را طی کند، بدیهی است دچار توهم قدرت شده و احساس خودبزرگ‌بینی و منحصر به فرد بودن می‌کند
sourina
فرد به خاطر خصوصیات کامل‌گرایی و وسواس ذهنی و عملی، توقعات و انتظارات خارج از حد از خویشتن دارد تا جایی که مقید است که هیچ‌گاه اشتباهی نباید مرتکب شود و همه کار را باید دقیق، به موقع و بدون هیچ نقصی انجام دهد تا هرگز مورد انتقاد و حتی مورد تذکر کسی قرار نگیرد.
sourina
وقوع یک حادثه کوچک برای فردی ممکن است به اندازه یک کوه بزرگ پراسترس و خردکننده و دردناک باشد و واکنشی غیر قابل کنترل و غیرمنطقی از خود نشان دهد و دچار ترس، افسردگی، خشم و بیماری روان‌تنی و جسمانی مانند: فشار خون بالا، افسردگی، اضطراب، کاهش تمایلات جنسی، اختلال در خوابیدن، و سایر ابتلائات دیگر گردد.
sourina
می‌توانیم زندگی خویش را مملو از استرس و پرتنش کنیم و یا برعکس می‌توانیم یک زندگی نسبتاً با آرامش امنیت خاطر و با حداقل دغدغه و تشویش ذهنی داشته باشیم.
sourina

حجم

۱۴۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه

حجم

۱۴۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه

قیمت:
۴,۸۰۰
تومان