دانلود و خرید کتاب دیدگاه ها و برنامه های راهبردی در آموزش محیط زیست شهری الکس راس ترجمه زهره فنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیدگاه ها و برنامه های راهبردی در آموزش محیط زیست شهری اثر الکس راس

کتاب دیدگاه ها و برنامه های راهبردی در آموزش محیط زیست شهری

معرفی کتاب دیدگاه ها و برنامه های راهبردی در آموزش محیط زیست شهری

کتاب دیدگاه ها و برنامه های راهبردی در آموزش محیط زیست شهری نوشته الکس راس یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه شهیدبهشتی برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران است.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب دیدگاه ها و برنامه های راهبردی در آموزش محیط زیست شهری

آموزش و کسب اطلاعات و آگاهی‌های گوناگون، سنگبنای زندگی و فعالیت‌های بشر در کرۀ زمین را شکل می‌دهد. با افزایش شمار جمعیت و پیچیدگی فعالیت‌های انسانی در زمین، اهمیت و جایگاه آموزش در مراحل مختلف حیات انسان نیز بیش از پیش آشکار شده است. محیط‌زیست از زمینه‌هایی است که نقش آموزش در حفظ و حراست از آن بسیار چشمگیر و اساسی بوده است. حقوق و شرایط محیط‌زیست، به‌طور ویژه در شهرها نادیده گرفته شده؛ زیرا به دلیل نبود آموزش و آگاهی، چنین فرض شده است که زندگی شهری و تداوم مطلوب آن ارتباط چندانی با محیط طبیعی ندارد، درحالی‌که شهرهای پیشرفته و آگاه جهان، امروز به مدد آموزش‌های ویژه، به اهمیت بنیادی حفظ اکوسیستم‌های طبیعی و محیط‌زیست خود پی برده‌اند. بسیاری از دیدگاه‌ها و برنامه‌ها و به‌ویژه آموزش‌هایِ این حوزه، در کشورهای گوناگون مطرح، بررسی و اجرا شده‌اند.

کتاب حاضر، ترجمه یکی از منابع معتبر گردآمده از این رویکردها و برنامه‌هاست که می‌تواند الگوی مناسبی برای مدیران، سیاست‌گذاران، آموزگاران و دستاندرکاران بخش‌های محیط‌زیست و جامعه شهری ایران باشد.

خواندن کتاب دیدگاه ها و برنامه های راهبردی در آموزش محیط زیست شهری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه شهرسازی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دیدگاه ها و برنامه های راهبردی در آموزش محیط زیست شهری

اینکه چرا مربیان محیط‌زیست، در فضاهای سبز و پارک‌های محلی، در سایة آسمان‌خراش‌ها، در خیابان‌های شلوغ، در مدارس شهری یا تأسیسات صنعتی، با ساکنان محله‌های شهری سروکار دارند دلایل بسیار زیادی دارد، به‌طور مثال، برخی مربیان می‌خواهند سواد محیط‌زیستی دانش‌آموزان را بهبود بخشند، یا مشوقِ پیشرفت سازندة جوانان باشند و یا اینکه الهام‌بخشِ نظارت اجتماع‌محور بر محیط‌زیست شوند. در این فصل، برای درک بهترِ شیوه‌های مختلفِ آموزش محیطی، اهداف این آموزش با کمک مرور ادبیات دانشگاهی توضیح داده می‌شود.

ما هر نوع آموزش محیطی در شهرها را آموزش محیط‌زیست شهری تعریف می‌کنیم. سوای برخی برنامه‌های آموزشی داخل شهرها که با برنامه‌های آموزشی خارج از شهرها مشابهت دارند، سایر برنامه‌ها کاملاً متفاوت‌اند. ارائه‌دهندگان آموزش محیط‌زیست شهری، تنوع چشمگیری دارند، اعم از مدارس عمومی، سازمان‌های اجتماع‌محور، باغ‌وحش‌ها، باغ‌های گیاه‌شناسی، سازمان‌های حفاظت از پارک‌ها، گروه‌های داوطلب، موزه‌ها، کانون‌های تفریح و سرگرمی در فضای باز و برنامه‌های پیشرفت جوانان. این ارائه‌دهندگان از نظر فضاها و مجموعه‌های آموزشی، مخاطبان هدف، روش‌های تدریس، برنامة آموزشی و پیامدهای مطلوب با یکدیگر تفاوت دارند. درعین‌حال، شباهتِ برنامه‌های [مختلفِ] آموزش محیط‌زیست شهری در این است که با شهرنشینان سروکار دارند، این برنامه‌ها در شهرها اجرا و با مسائل و فرصت‌های اجتماعی و محیطیِ مشخصاً شهری مواجه می‌شوند. همچنین می‌توان گفت که هدفِ غالبِ برنامه‌های آموزش محیط‌زیست شهری، در نهایت، مشارکت در آسایش و رفاه انسانی و یکپارچگیِ محیط‌زیستی در شهرهاست.

یکی از رهیافت‌های [موجود] به فهمِ آموزش محیط‌زیست شهری، مرورِ اهداف مشخص و تشریح‌شدة آن در جراید و نشریات است. این فصل برگرفته از بخش‌های ادبیات پژوهشیِ مقالاتی است که در نشریات مختلف پذیرفته شده‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان