دانلود و خرید کتاب تعادل به پهنای آبی آسمان حسین حاجی علی فینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تعادل به پهنای آبی آسمان اثر حسین حاجی علی فینی

کتاب تعادل به پهنای آبی آسمان

معرفی کتاب تعادل به پهنای آبی آسمان

کتاب تعادل به پهنای آبی آسمان نوشتهٔ حسین حاجی علی فینی است و انتشارات متخصصان آن را منتشر کرده است. با تعادل یاد بگیریم زیباتر زندگی کنیم.

درباره کتاب تعادل به پهنای آبی آسمان

در داستانی قدیمی، شخصی جهت کار به صاحب‌ منزلی توانگر مراجعه و از او درخواست کار کرد، صاحب‌خانه از او خواست برای کندن چاهی در خانه‌اش، مبلغی پیشنهاد کند، او گفت، ۱۰۰ سکه، شخص توانگر گفت، من به تو ۲۰۰ سکه خواهم داد. شخص با خوشحالی شروع به کار کرد، در ادامه پس از انجام بخش اعظمی از کار شخص دیگری مجدداً به منزل ایشان مراجعه و تقاضای کار کرد، او پذیرفت و شخص دوم را جهت کمک به شخص اول به همان کار گمارد. پس از اتمام کار نفر اول از احتمال کاهش دستمزدش به‌دلیل کمک نفر دوم سخت نگران بود، اما صاحب‌کار بدون توجه به این موضوع به شخص اول ۳۰۰ سکه دستمزد داد، او بسیار خوشحال شد و شروع به تشکر کرد. این تشکر تا زمانی ادامه داشت که شخص توانگر، به کارگر دوم هم ۳۰۰ سکه دستمزد داد، در این زمان کارگر اول به‌شدت عصبانی شد و شروع به اعتراض کرد. «من بیش از او کار کردم، تقریباً دو برابر او، چرا او برابر من دستمزد بگیرد؟ این دور از عدالت است»، توانگر گفت: آیا من از پولی که تو می‌خواستی، بیشتر با تو قرار نگذاشتم، گفت، آری. گفت: آیا از قرارمان بیشتر به تو ندادم، گفت، آری. گفت: آیا کارت را به‌واسطه حضور این شخص کم نکردم؟ گفت، آری. گفت: من این‌قدر به تو لطف کردم، چگونه است، آیا لطف بیشتری که به دیگری کرده‌ام، تو را آزرده؟

این مطلب مصداق بسیاری از مقایسه‌هایی است که برای ما و بسیاری از انسان‌ها رخ داده و موجب شده است که ما در بسیاری از شرایط، بدون توجه به دیگران، احساس خوشبختی کنیم، اما در مقایسه با شرایط، این احساس دقیقاً با شرایط عکس جابه‌جا شود. این تعاریف چیست که موجب حس عدم رضایت شدید ما از خود شده است؟ و باعث می‌شود به اندازه‌ای که حق ما از زندگی است، از آن لذت نبریم. در کتاب تعادل به پهنای آبی آسمان سعی خواهد شد این احساسات از جوانب مختلف بررسی شود و اصولی در قالب طرحی جهت شادزیستن و موفقیت ارائه کند.

خواندن کتاب تعادل به پهنای آبی آسمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تعادل به پهنای آبی آسمان

«تمام ما تعاریفی از عدالت در ذهن خود داریم و براساس آن، شرایط و وقایع مختلف را از دید خود بررسی نموده و آن را قضاوت می‌کنیم. تعاریف مختلفی از عدالت مطرح شده، مانند توزیع مناسب فرصت‌ها و ...، شاید کامل‌ترین تعریف عدالت، قرارگرفتن هرچیز در جای خود باشد، اما محل قرارگرفتن، از کجا تعیین می‌شود.

ما انسان‌ها شاید در مقام قیاس با دیگران عدالت را تعریف کنیم، شاید موفقیت‌های خود را نیز براساس شرایط قابل قیاس خود با دیگران می‌سنجیم، مثلاً اگر خودرو صد میلیون تومانی داشته باشیم یا چند میلیارد تومانی، دید اشخاص برای نگاه‌کردن به ما فرق می‌کند، این همان نگاه قیاس‌گونه انسان به تمام پدیده‌های زندگیست که شاید در نگاه اول تنها ابزار انسان برای سنجش باشد. «تبدیل به مقیاس‌های قابل مقایسه.»

مثلاً وقتی در رژیم غذایی، اعلام می‌کنیم در یک مدت محدود، چند کیلو وزن کم کرده‌ایم. برای اکثریت مردم معیاری قابل درک ارائه کرده‌ایم، معیاری که با آن شاید بتوان موفقیت سایر اشخاص را در بهره‌مندی از یک رژیم خاص، با هم مقایسه کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۳۳,۵۰۰
تومان