دانلود و خرید کتاب استراتژی در عمل جرج توستیگا ترجمه یعقوب رشنوادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استراتژی در عمل اثر جرج توستیگا

کتاب استراتژی در عمل

معرفی کتاب استراتژی در عمل

کتاب استراتژی در عمل اثر جورج توستیگا، راهنمای فعالان کسب و کار به تفکر استراتژیک است که با ترجمه یعقوب رشنوادی و فرزاد سلطانیه در انتشارات دانشگاه خوارزمی به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب استراتژی در عمل

استراتژی مفهومی است که همواره مدیران و فعالان کسب‌وکار را سردرگم ساخته است. مفهوم‌پردازی در حوزه استراتژی کار ساده‌ای به نظر می‌رسد اما حداقل اجرای استراتژی دشواری‌های خاص خود را دارد. اگر از کسی پرسیده شود که استراتژی چیست؟ احتمالاً چنین پاسخی خواهیم شنید: استراتژی یک اقدام کلی است که سازمان در شرایط رقابتی اتخاذ می‌کند تا با تکیه بر مزیت رقابتی خود برای مشتریان و بازار هدف خود ارزش خلق کند. اما این کل ماجرا نیست؛ تعریف استراتژی تنها آغاز راه است. آنچه مهم است این است که بدانیم چگونه می‌توان استراتژی را تعیین نمود و چگونه می‌توان آن را در عمل اجرا نمود.

اغلب کتاب‌هایی که در حوزه استراتژی وجود دارد به نحوه تدوین استراتژی از طریق تحلیل‌های استراتژیک می‌پردازند. 

نویسنده کتاب حاضر معتقد است که تحلیل استراتژیک تنها یکی از اجزای دستیابی به استراتژی است. وی شهود و تفسیر را نیز دو عنصر مهم اثرگذار بر تعیین استراتژی می‌داند. به این ترتیب، توستیگا علاوه بر نگاه اثبات‌گرایانه به استراتژی، نگاهی تفسیری نیز بر آن داشته است و به جای رویکرد تدوین استراتژی ، رویکرد شکل‌گیری استراتژی را پیش گرفته است. 

این کتاب به استراتژی در عمل مربوط است و از نظریه استراتژی و تفکر جاری در حوزه‌ مدیریت استراتژیک کمک می‌گیرد. با این حال، این کتاب با در نظر گرفتن فعال کسب‌وکار مدیری که در عمل مدیریتی هر روزه با تصمیم‌گیری استراتژیک مواجه است نوشته شده است. این همان جایی است که استراتژی امکان ایجاد تمایز در بازدهی یک شرکت را دارد. نویسنده هم به عنوان فعال کسب‌وکار و هم مشاور مدیریت، نشان می‌دهد که این نقطه‌ای است که هنوز هم در درک مفاهیم اساسی استراتژی در شرکت‌ها، شکاف‌های قابل‌توجهی وجود دارد. مدیران به طور خاص در تشخیص این که استراتژی را از کجا آغاز کنند با مشکل مواجه می‌شوند. البته شرکت‌هایی که در آغاز موفق می‌شوند نیز در پیچ و خم تحلیل استراتژیک می‌لغزند.

 این کتاب در پی پرداختن به این شکاف‌ها در درک استراتژی است. هدف از این کتاب این است که خلاصه متوازنی از نظریه‌های ضروری و بینش عملی را در اختیار فعالان کسب‌وکار قرار دهد. رویکرد تفکر استراتژیک که موضوع محوری این کتاب را تشکیل می‌دهد، مسیر را در میان جنگل استراتژی تعیین می‌کند.

خواندن کتاب استراتژی در عمل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دانشجویان و فعالان حوزه مدیریت مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب استراتژی در عمل

استراتژی خوب، هر عنوانی که داشته باشد، به بینشی موشکافانه و درک شده نیاز دارد‌‌‌ بینشی استراتژیک که در ترکیبی متوازن از تحلیل منطقی، شهود، تردید سالم، تجربه‌ی اندیشیده، و اشتیاق و توانایی به چالش کشیدن مداوم منطق و پارادایم‌های غالب ریشه دارد. در این کتاب در جستجوی فرآیندی از تفکر استراتژیک هستیم که به بینش استراتژیک می‌انجامد. این ممکن است کار سوال برانگیزی به نظر برسد‌‌‌ رویکردی نظام‌مند برای درک یک بستر پیچیده؟ شکی نیست که بسترهای رقابتی بسیار پیچیده هستند. محیط رقابتی خارجی شرکت‌ها به طور مستمر در حال تغییر است. پیچیدگی بسترهای سازمانی داخلی نیز کمتر نیست. مشخص است که پیچیدگی ذاتاً با ساختار و نظم ضدیت دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان