دانلود و خرید کتاب سفارش ماندگار (کلمه دهم) موسی صدر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سفارش ماندگار (کلمه دهم) اثر موسی صدر

کتاب سفارش ماندگار (کلمه دهم)

نویسنده:موسی صدر
انتشارات:امام موسی صدر
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سفارش ماندگار (کلمه دهم)

سفارش ماندگار (کلمه دهم) اثری از امام موسی صدر است که در انتشارات امام موسی صدر به چاپ رسیده است.

این اثر متن نامهٔ صوتی امام موسی صدر خطاب به دکتر صادق طباطبایی است که شب عزیمت او به آلمان برای تحصیل، روی نوار ضبط و همراه او شده است. در ابتدای نوار سخنی کوتاه خطاب به دکتر مسعود طباطبابی، عموی دکتر صادق طباطبایی است، که در آن زمان مقیم کشور آلمان بود.

 خواندن کتاب سفارش ماندگار (کلمه دهم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دوست‌داران اندیشه‌های امام موسی صدر مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب سفارش ماندگار (کلمه دهم)

دوست عزیزم دکتر مسعود طباطبایی

مدتی است که گفت و شنود با تو روی نداد، ای بی‌نصیب گوشم و ای بی‌نوا دلم! به‌راستی بیست سال از اولین ملاقاتمان می‌گذرد. در این مدت همه چیز با چرخ زمان و حوادث تغییر یافته است، جز «حقه مهر بدان نام و نشان است که بود.» به هر حال آرزومندم با هم بنشینیم و حوادث و تازه‌های وجود را از جلو دیدهٔ روح بگذرانیم، و امکانات جدید دوستی را برای یکدیگر بسنجیم. ببینیم در این جهان پراکنده و غریب‌ساز چقدر می‌توانیم یار هم باشیم. و چه اندازه می‌شود بار از دوش یکدیگر برداریم. تا چه حد در هدف مشترک که راه‌های مختلف برایش انتخاب کرده‌ایم می‌توانیم همکاری کنیم.

در این مدت هیچ از تو خبر ندارم. و چه بسا هر دو مقصر باشیم. ولی به هر حال اکنون قاصدی که جزئی از وجود من و تو است، حامل پیام‌های صمیمانهٔ من و ناقل شوق زایدالوصف من خواهد بود. و همو توفیق این مکالمه را برایم فراهم کرد.

راستی به یاد داری در اولین زیارت ما، صادق هنوز وجود نداشت، او اکنون مردی است و برای تحصیل به آلمان می‌آید. توفیق او را که مسلماً جلوه‌ای از موفقیت من و تو است، از خداوند می‌خواهم. یقین دارم تجربیات تو که به صورت اوامر و نصایح خلاصه می‌شود، تا حدود زیادی راه موفقیت را برای او کوتاه و مشکلات را برای او آسان خواهد کرد. اصرار زیاد من برای اقامت او در بیروت به نتیجه نرسید. شوق آلمان و تحصیلات عالیهٔ آن، او را می‌کشاند. در هر حال تمنیات و آرزوهای مرا برای توفیق خودت و او بپذیر، و سلام مرا به خانم محترم برسان و از وضع زندگی و تحولات آن و توفیقات مکتسبهٔ خود تا آنجا که ممکن است، مطلعم کن. و اگر روزی گذرت به بیروت افتاد، از دورافتادگان یادی کن.

دربارهٔ صادق تصور می‌کنم سفارش او از من به تو صورت صحیحی نداشته باشد. جز آنکه عهد من به زندگی شرقی تازه‌تر است. بیش از دو سال نیست که ایران را ترک کرده‌ام و به‌خوبی می‌دانم نقطه‌های خالی‌ماندهٔ وجود او، در آلمان در اولین روزها او را به جان خواهد آورد، و وظیفهٔ عمو را ـ‌آن هم عموی مهربان‌ـ سنگین‌تر می‌نماید. ولی امیدوارم این تکلیف موقت ولی بسیار مفید که بسا در سرنوشت او مؤثر باشد، برای آن عزیز سنگینی نکند. تو را به خدا می‌سپارم و توفیقات روز افزون تو را از درگاه قادر متعال خواستارم.

دوست تو، موسی صدر

نظرات کاربران

Sobhan Naghizadeh
۱۴۰۲/۰۴/۰۶

زیبا بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
درس باید خواند؛ مرد اجتماع هم باید بود؛ مرد دین‌دار هم می‌توان بود!
•سیب•
با کمال تأسف، متدینین امروز معتقدند که دین فقط برای مرگ است. به این سبب، جوانان که تصور می‌کنند دین با راه زندگی، با کار و کوشش، و با تلاش برای تأمین آینده تطبیق نمی‌شود و هماهنگی ندارد، از دین اعراض می‌کنند. در حالی که به طور مسلم می‌توان گفت، اسلام و یا هر دین خدایی، هیچ یک از غرایز اصلی و احتیاجات ضروری انسان را منع نکرده است.
•سیب•
انسان نشاط هم لازم دارد. ولی به قدری که نمکی در طعام باشد، نه آن‌قدر که غذا را شور کند! و نه آن‌قدر که هدف از زندگی انس و تفریح باشد، و درس چون آبی و چون صورتی و ماسکی بر زندگی انسان قرار گیرد.
•سیب•
جهان ما ضبط صوت بزرگی است که صدای ما را، هر کلمه‌ای را که از ما صادر می‌شود، ثبت می‌کند. هر حالتی را که از ما به وقوع بپیوندد، ضبط می‌کند، و هر عملی را که از ما صادر شود، در خود نگه می‌دارد.
•سیب•

حجم

۱۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸ صفحه

حجم

۱۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸ صفحه

قیمت:
۵۰۰
تومان