دانلود و خرید کتاب مدیریت دانش؛ نیاز آتی سازمان ها الهام یزدیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت دانش؛ نیاز آتی سازمان ها اثر الهام یزدیان

کتاب مدیریت دانش؛ نیاز آتی سازمان ها

امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مدیریت دانش؛ نیاز آتی سازمان ها

کتاب مدیریت دانش؛ نیاز آتی سازمان ها نوشته الهام یزدیان است. کتاب مدیریت دانش؛ نیاز آتی سازمان ها به شما کمک می‌کند بتوانید سازمانتان را به بهترین شکل اداره کنید. 

درباره کتاب مدیریت دانش؛ نیاز آتی سازمان ها

در سال‌های اخیر یکی از موضوعاتی که نظرات بسیاری از مدیران سازمان‌های دولتی و خصوصی را به خود جلب کرده است، موضوع «مدیریت دانش » است. دانش سازمانی، در دنیای پر شتاب معاصر، فرصت مناسبی است برای سازمان‌هایی که به‌ خوبی آن را می‌شناسند و مدیریت می‌کنند و در عین‌حال تهدیدی جدی برای سازمان‌هایی است که به تحولات محیطی کم توجه بوده و آن را نمی‌شناسند. در حال حاضر، مدیریت دانش یک مفهوم جدید و پرطرفدار محسوب می‌شود و فرایندی است که به سازمان کمک می‌کند تا اطلاعات و تخصص‌های مهمی را که قسمتی از حافظه سازمان هستند و معمولاً به یک حالت بدون ساختار در سازمان وجود دارند، شناسایی، انتخاب، سازمان‌دهی، توزیع و منتقل نمایند. این کتاب سعی دارد به شکل جامع و کاربردی به مدیریت دانش در سازمان‌ها بپردازد.

خواندن کتاب مدیریت دانش؛ نیاز آتی سازمان ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام صاحبان کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت دانش؛ نیاز آتی سازمان ها

از طرفی عصر حاضر، عصر تغییر و تحول سریع دانش است. هر پنج سال و نیم حجم دانش دو برابر می‌شود، در حالی‌که عمر متوسط آن کمتر از چهار سال است. در چنین شرایطی دانش به‌عنوان یک «منبع ارزشمند استراتژیک» و یک «دارایی» مطرح می‌شود که نیازمند مدیریت است. اگر به شرایط فوق رقابت شدید موجود در بازارهای جهان را نیز اضافه نماییم، اهمیت مدیریت کردن دانش‌های سازمان به‌عنوان یک مزیت رقابتی در اقتصاد دانش محور کنونی دو چندان می‌شود. مدیریت دانش به‌عنوان فرایندی که طی آن، سازمان به تولید، کسب، تسخیر و به‌کارگیری دانش برای ارتقای بهره‌وری سازمان می‌پردازد، شناخته شده است (سامی و بداوی ، ۲۰۱۹). با طراحی و سازمان‌دهی فرایند مدیریت دانش می‌توان دانش ضمنی، مهارت‌ها و جریان کاری را به رویه‌ها، استانداردسازی و تحلیل محتوای مستندسازی منتقل کرد و بستری برای ایجاد رقابت، مزیت رقابتی و توسعه پایدار فراهم نمود (حسینی، ده‌یوری، پالوج و شجاعی، ۱۳۹۵).

بنابراین، مدیریت دانش رویکردی است ساخت‌یافته در جهت شناسایی، کسب، ذخیره، بازیابی و استفاده مجدد از دانش موجود در سازمان به‌گونه‌ای که سازمان را در حصول به اهداف موردنظر یاری رساند. مدیریت دانش فرایندی است که با ایجاد زمینه‌های لازم باعث تشویق کارکنان به تسهیم دانش می‌گردد. فلسفه اساسی مدیریت دانش این است که منابع فکری را می‌تواند از جمله دارایی‌های مطمئن و پایدار به شمار آورد و سازمان‌ها با سرمایه‌گذاری در آن می‌توانند در جهت دستیابی به اهداف خود گام بردارند (ماسا و تستا ، ۲۰۰۹). هم‌چنین، امروزه پیاده‌سازی یک راهبرد مدیریت دانش کارا و تبدیل سازمان به یک سازمان مبتنی بر دانش، به عنوان یک شرط اساسی برای موفقیت سازمان در نظر گرفته می‌شود.

در این خصوص، مایک بورک (۲۰۱۱)، بر این عقیده است که مدیریت دانش کمک می‌کند که اطلاعات مناسب در زمان برای تصمیم‌گیری‌های درست در اختیار افراد مناسب قرار بگیرد. دانش مهمترین سرمایه یک سازمان می‌باشد. مدیریت دانش نیز، چیزی نیست جز مدیریت این سرمایه از ابتدا تا انتهای دوره حیات آن. به تعبیر واضح‌تر، مدیریت دانش، شامل خلق دانش، کسب دانش، ذخیره‌سازی دانش، انتشار و به اشتراک‌گذاری دانش و بالاخره به کارگیری دانش است.

سازمان شما باید به خوبی بتواند دانش مورد نیاز خود را شناسایی کند، در صورت لزوم، آن را خلق کند، یا اینکه از منابع دانش خارج از سازمان کسب نماید. دانش خلق شده یا کسب شده، باید با نیازهای شما تطبیق داده شده و به تعبیری، آماده شود و به صورت مناسب، ذخیره شود تا در زمان و مکان و شرایط مورد نیاز، مورد استفاده قرار گیرد.

نظرات کاربران

الهام یزدیان
۱۴۰۰/۱۱/۰۳

سلام خواهشمند است در قسمت معرفی کتاب نام نویسنده را که به اشتباه الهام یزدانیان ثبت شده به الهام یزدیان اصلاح فرمایید. با تشکر از شما . نویسنده کتاب الهام یزدیان

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان