دانلود و خرید کتاب افزایش بهزیستی روانشناختی در محیط های آموزشی و بالینی جیوانی آندرا ترجمه ریحانه حاجی هادی ریسه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افزایش بهزیستی روانشناختی در محیط های آموزشی و بالینی اثر ریحانه حاجی هادی ریسه

کتاب افزایش بهزیستی روانشناختی در محیط های آموزشی و بالینی

معرفی کتاب افزایش بهزیستی روانشناختی در محیط های آموزشی و بالینی

کتاب افزایش بهزیستی روانشناختی در محیط های آموزشی و بالینی نوشته جیوانی آندرا است که با ترجمه بهزاد شوقی و دیگران منتشر شده است. این کتاب را انتشارات راز نهان منتشر کرده است. 

درباره کتاب افزایش بهزیستی روانشناختی در محیط های آموزشی و بالینی

در دهه‌های گذشته، بهزیستی روان‌شناختی نقش برجسته‌ای در برآورد تعادلی پویا بین سلامت و بیماری در بین علوم زیستی پیدا کرده است. پیشگامان اولیه این عنوان، پزشکان و دانشمندان با رویکرد روان‌شناختی بودند. جورج انجل فاکتورهای سبب‌شناسی را به‌عنوان عواملی ظرفیت سیستم‌های مربوط به رشد یا انطباق را محدود می‌کند، مطرح کرد. ارون آنتونوفسکی  روشی مبتنی بر روان‌شناسی سلامت را معرفی کرد که بر روی منابع فرایندهای ارتقای سلامت و سلامت متمرکز بود. او وضعیت سلامتی و بهزیستی روان‌شناختی را، با وجود شایستگی، منابع داخلی و خارجی و استفاده فعال از استراتژی‌های مقابله‌ای مشخص شده توصیف کرد. اتاوا چارتر  اعلام کرد که ارتقاء سلامت فرآیندی است که افراد را قادر می‌سازد تا کنترل و بهبود سلامت خود را برای رسیدن به وضعیت مطلوب جسمی، روانی و اجتماعی افزایش دهند. این بدان معنی است که افراد در سراسر جهان باید قادر به شناسایی و تحقق آرزوها و همچنین تأمین نیازها و عهده‌دار با محیط زیست باشند. ریف و سینگر مفهوم سلامت مثبت انسان را مطرح کردند که اشاره به درک جامع به سلامتی دارد، در حالی که نه تنها عوامل استرس زا، بلکه منابع مثبت نیز مورد توجه قرار گرفته است. بر این اساس، سلامت با عادات خوب سلامتی (مثلاً تغذیه خوب، فعالیت بدنی منظم، سیگار نکشیدن و عدم مصرف مواد مخدر و سایر عادات خطرناک) و با وجود بهزیستی احساسی و روانی، حفظ می‌شود.

بهزیستی روان‌شناختی، به لحاظ دیدگاه زیست محیطی، نقش محافظتی را به عنوان آسیب پذیری بیماری ایفا می‌کند. از دیدگاه روان‌شناختی، آگاهی رو به رشد در مورد میزان محدود بهبود بیماری که راهبردهای درمانی فعلی علائم محور روانی اختلالات روانی، نیاز به تغییر تاکید بر افزایش نقاط مثبت دارد. از منظر اجتماعی، نقش سلامت روان در تعیین ثروت واقعی یک ملت و در رفع نابرابری در خطرات سلامتی ظهور کرده است.

همه این مسائل درون جنبش روان‌شناسی مثبت، توسط مارتین سلیگمن در سال ۲۰۰۰ مطرح شد. به‌عنوان رئیس انجمن روان‌شناسی آمریکا، اعلام کرد که مأموریت آینده برای تحقیق روان‌شناسی مطالعه علمی تمام عوامل موجود در زندگی انسان است که به آن‌ها کمک می‌کند و با شادی، فداکاری و بهزیستی روان‌شناختی همراه است. از آن به بعد، روانشناسی مثبت راهی برای تحقیقات بعدی علمی در زمینه‌های مختلف تحقیق روان‌شناختی را فراهم می‌کند که همه آن‌ها مربوط به احساسات مثبت، انعطاف پذیری، رضایت شخصی، رضایت زندگی و بهزیستی روان‌شناختی اجتماعی است. ارتقاء این عناصر در جمعیت‌های بالینی و غیر بالینی، از جمله نهادهای عمومی و محیط آموزشی، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

با این حال، تلاش برای ارزیابی و افزایش بهزیستی روان‌شناختی، نمی‌تواند از توجه به عوامل فرهنگی که تعیین کننده آن است، مثتنی باشد. نه تنها اختلافات میان ملت‌ها (مانند کشورهای غربی و کشورهای شرقی) و یا میان گروه‌های قومی مختلف در یک محیط اجتماعی مشابه، ممکن است تفاوت داشته باشد، بلکه در همان زمینه‌ی فرهنگی در مسیر ارزیابی مثبت از خود، به معنای رشد و توسعه مداوم، باور به زندگی هدفمند و معنی‌دار، به داشتن روابط کافی با دیگران، به توانایی به طور مؤثر مدیریت یک زندگی و حس عزم خویش نیز ممکن است متفاوت باشد.

بنابراین، روان‌شناسی متقابل فرهنگی می‌تواند انعطاف‌پذیری مورد نیاز برای افزایش روان‌شناختی در مداخلات بالینی و پیشگیرانه را فراهم آورد. این کتاب شامل دو بخش است. در بخش اول، توجه به مداخلات بالینی برای افزایش بهزیستی و عملکرد مثبت با جمعیت بالغ اختصاص داده می‌شود.

خواندن کتاب افزایش بهزیستی روانشناختی در محیط های آموزشی و بالینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

قیمت:
۱۶,۵۰۰
تومان