دانلود و خرید کتاب آموزش کاربردی Google Earth حمیدرضا مجردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش کاربردی Google Earth اثر حمیدرضا مجردی

کتاب آموزش کاربردی Google Earth

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آموزش کاربردی Google Earth

کتاب آموزش کاربردی Google Earth نوشتهٔ حمیدرضا مجردی است و انتشارات متخصصان آن را منتشر کرده است. این کتاب ویژهٔ کارشناسان دادگستری است.

درباره کتاب آموزش کاربردی Google Earth

رشد فزاینده علوم بشری در حیطه‌های مختلف به کشف مجهولات عالم هستی کمک می‌کند. همراهی با این روند پرشتاب مستلزم آگاهی و تسلط بر علوم و فناوری‌های نوین و جدید است. یکی از حوزه‌های نیازمند و وابسته به استفاده از دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی، کارشناسی دادگستری است. خوشبختانه در نظام قضایی کشورمان، این نیاز از سال‌ها قبل احساس و با تشکیل کانون کارشناسان رسمی دادگستری، قضات شریف علاوه بر علم حقوقی خود، از تخصص و تجربه کارشناس برای تشخیص و تمییز واقعیت کمک می‌گیرند.

یکی از حوزه‌های گسترده و دارای اهمیت، استفاده از عکس‌های هوایی و ماهواره‌ای برای بررسی و تفسیر وضعیت عرصه و اعیان در سنوات گذشته است. این مهم به کمک عکس‌های هوایی و تصاویر ماهواره‌ای و سامانه‌ها و پکیج‌های نرم‌افزاری موجود قابل انجام است. سامانه Google Earth تصاویر ماهواره‌ای ارزشمندی از نقاط مختلف کره زمین را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران و علاقه‌مندان قرار می‌دهد. با نصب این سامانه، دسترسی به تصاویر ماهواره‌ای حدوداً دو دهه گذشته اغلب نقاط کره زمین امکان‌پذیر می‌شود. این قابلیت برای کارشناس دادگستری بسیار حائز اهمیت است و امکان بررسی و مقایسۀ وضعیت عرصه و اعیان با زمان حال فراهم می‌شود.

کتاب آموزش کاربردی Google Earth بر اساس اندوخته‌های آموزشی و به‌ویژه تجربه نزدیک به دو دهه کارشناسی در حیطه تفسیر و تدریس عکس‌های هوایی و ماهواره‌ای تنظیم و نگاشته شده است. به‌منظور کاربردی‌بودن این کتاب برای کارشناسان محترم دادگستری، تا حد امکان سعی شده مطالب به‌صورت کاربردی و با نگاه انجام کارشناسی پرونده‌های دادگستری ارائه گردد. از ارائه توضیحات و جزئیات غیرمرتبط با امور کارشناسی دادگستری اجتناب شده و با هدف جلب توجه بیشتر، نکات مهم‌تر در قالب «نکته» ارائه گردیده است.

خواندن کتاب آموزش کاربردی Google Earth را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند با Google Earth آشنا شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آموزش کاربردی Google Earth

«تمامی همکاران کارشناس دارای صلاحیت و تجربه در حیطه‌های مرتبط با عکس‌های هوایی و ماهواره‌ای و تفسیر به اهمیت و کاربرد تصاویر ماهواره‌ای اذعان دارند. تهیه تصاویر ماهواره‌های مختلف مستلزم صرف وقت و هزینه زیاد است. به‌جز موارد معدود دارای ضرورت، متأسفانه در امور کارشناسی- به دلیل محدودیت‌های زمانی و مالی- امکان تهیه تصاویر ماهواره‌ای دلخواه وجود ندارد. بدین دلیل، استفاده از تصاویر رایگان و سهل‌الوصول گوگل ارث کمک شایانی به کارشناسان می‌کند تا وضعیت عرصه و اعیان موردنظر را در سالیان قبل بررسی و آن را با وضعیت موجود مقایسه نمایند.

هرچند موقعیت مکانی پدیده‌ها در تصاویر گوگل ارث با خطا همراه است، اما در بسیاری از موارد و پرونده‌های ارجاعی به کارشناس، تعیین موقعیت مکانی دقیق عوارض و پدیده‌ها ضرورتی ندارد و مشکلی ایجاد نمی‌نماید. برای مثال، چنانچه کارشناس بخواهد قدمت اعیانی را به کمک تصاویر گوگل ارث تعیین نماید، وجود خطای چندمتری مشکلی ایجاد نخواهد کرد و کارشناس با واردکردن مختصات مستحدثه موردنظر، با دید کارشناسی و بر اساس مشاهدات میدانی می‌تواند خطای اندک موجود را تشخیص داده و اصلاح نماید. تعیین موقعیت دقیق عوارض با استفاده از دوربین نقشه‌برداری یا GPS مالتی فرکانسه امکان‌پذیر است، اما باید دقت داشت که با استفاده از این تجهیزات صرفاً موقعیت مکانی عارضه موردنظر قابل برداشت است و بررسی و احراز وضعیت در سنوات گذشته، نیازمند استفاده از عکس‌های هوایی و تصاویر ماهواره‌ای سنوات گذشته است.

گوگل ارث (Google Earth)

گوگل ارث سامانۀ دریافت و مشاهدۀ رایگان اطلاعات مکانی و جغرافیاییِ کرۀ زمین است که در سال ۲۰۰۳ میلادی توسط شرکت کیهول (Keyhole Inc.) طراحی و عرضه شده است. تصاویر گوگل ارث از تصاویر ماهواره‌ای و عکس‌های هوایی و از منابعی مانند TeleAtlas و EaetSat و تصاویر شرکت‌های Imagery Satellite، Photography Aerial و 3D GIS تهیه می‌شوند.

تصاویر ماهواره‌ای گوگل ارث لحظه‌ای و مربوط به زمان حال (Online) نیستند، اما به‌صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شوند. یکی از قابلیت‌ها و مزیت‌های مهم گوگل ارث، لینک و ارتباط آن با موتور جستجوی گوگل (Engine Search Google) است. هنگامی‌که مکانی را در گوگل ارث مشاهده می‌کنید، به کمک این قابلیت می‌توانید اطلاعات مکانی و توصیفی هتل‌ها، جایگاه‌های سوخت، مراکز خرید و .... را نیز به دست آورید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۷ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۷ صفحه

قیمت:
۷۶,۵۰۰
تومان