دانلود و خرید کتاب محیط زیست شهروندی رضا رنجبر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب محیط زیست شهروندی اثر رضا رنجبر

کتاب محیط زیست شهروندی

معرفی کتاب محیط زیست شهروندی

کتاب محیط زیست شهروندی نوشته رضا رنجبر و بابک افروخته است. این کتاب درباره آنچه شهروندان در مورد محیط زیست باید بدانند، اطلاعاتی را در اختیارتان می‌گذارد.

 درباره کتاب محیط زیست شهروندی

امروزه پاسخگویی در مقابل محیط زیست نه تنها بر عهده دولتمردان است بلکه شهروندان نیز در این عرصه مسئولیت خطیری بر دوش دارند. در یک جامعه مترقی دولت و ملت تکالیفی را برعهده دارند اما همواره نگاه‌ها به تکالیف دولت نسبت به مردم تحت حاکمیت خود بوده و این نکته که شهروندان نیز در جامعه تکالیفی را برعهده دارند مغفول مانده یا حداقل کمتر به آن پرداخته شده است

تخریب محیط زیست و محیط زیست آلوده ،سلامتی روحی و جسمی شهروندان را به مخاطره می اندازد. بنابراین آموزش شهروندان در این زمینه یکی از بهترین راهکارها است. هدف آموزش باید پیشگیری از اقدامات مخرب باشد. زیرا هزینه ای که جهت درمان تخریب پرداخته می گردد، چندین برابر هزینه پیشگیری است. آموزش محیط زیست و بالا بردن سطح آگاهی و دانش زیست محیطی باید شامل تمام گروه های سنی شهروندان و تمام مشاغل گردد .

حق حیات که اساسی‌ترین حق شهروندی است بدون محیط‌زیست سالم محقق نمی‌شود، در قانون اساسی کشورمان نیز بر محیط‌زیست با درجه اهمیت والایی پرداخته شده است. به موجب اصل پنجاهم قانون اساسی «در جمهوری اسلامی حفاظت محیط‌زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند وظیفه عمومی تلقی می‌شود. از این رو فعالیت‌های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط‌زیست یا تخریب غیرقابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع است.» همچنین علاوه براین سند چشم‌انداز که هر فرد ایرانی در آن باید برخوردار از رفاه ملی با مصادیقی همچون سلامت رفاه و نیز «بهره‌مند از محیط‌زیست مطلوب» باشد؛ در بند ۱۹ از سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه نیز به رویکرد انسان سالم و سلامت همه‌جانبه باتوجه به ارتقای شاخص‌های سلامت هوا، امنیت، غذا، محیط و بهداشت روحی و جسمی کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدیدکننده سلامت و... تاکید شده است.

شهروندان باید نسبت به طبیعت و محیط‌زیست احساس مسوولیت داشته باشند، شهروندان تکلیف دارند با رعایت و احترام به قوانین و مقررات درباره محیط‌زیست، در جهت حفظ و نگهداری هرچه بهتر آن با دولت مشارکت کنند.بنابر این شناخت اصول زیست‌محیطی و پرهیز از تخریب آن و سعی برای عدم آلوده‌سازی آن از بارزترین تکالیف شهروندی به شمار می‌آید.

استفاده از مشارکت های مردمی در مدیریت محیط زیست دارای مزایای زیادی است که این کتاب سعی دارد با ایجاد آگاهی های لازم به شهروندان مشارکت آنان را جلب نموده و آنچه که شهروندان باید در قبال محیط زیست انجام دهند را اطلاع رسانی نموده وراهکارهای ساده ای را جهت افزایش دانش عمومی جامعه درباره حفاظت از محیط زیست ارائه دهد. 

 خواندن کتاب محیط زیست شهروندی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 هر شهروند مسئول و دغدغه‌مندی مخاطب این کتاب است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۵۰۰
تومان