دانلود و خرید کتاب حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان سیدمجتبی حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان اثر سیدمجتبی حسینی

کتاب حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان

کتاب حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان کتابی نوشته سید مجتبی حسینی است که در انتشارات نیستان به چاپ رسیده و صوتی شده است.

درباره کتاب حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان

در این کتاب بخش‌هایی زندگی حضرت سکینه (س) را بر اساس متون تاریخ است. سخن گفتن در مورد حضرت سکینه (س) بسیار دشوار است چون منابع تاریخی درباره این بانوی بزرگوار کم است. اما در همین متن‌های اندک به عشق وافر امام حسین (ع) به این دختر بزرگوارشان اشاره‌های زیادی شده است که باعث شگفتی است.

کتاب حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان سه بخش دارد.

 بخش اول ترجمه گزیده‌ای از کتاب «زندگی‌نامه بانوان خاندان نبوت» است که دکتر بنت النشاطی (استاد دانشگاه مغرب) به رشته تحریر درآورده است.

 بخش دوم اشاره‌ای کوتاه به برخی لحظه‌ها و برش‌های زندگی و شخصیت حضرت سکینه بر اساس متون دارد که به طور ضمنی دربردارنده برخی صحنه‌هایی است که ایشان دیده و در آنها حضور داشته است. 

بخش سوم کتاب برداشت نویسنده از متون مختلف در مورد حضرت سکینه (س) است که بانام «تحلیلی کوتاه از موقعیت حضرت سکینه» آمده است.

در پایان کتاب، ذکری از فرزندان حضرت امام حسین (ع) شده که بر اساس متون شیعی گردآوری شده است.

خواندن کتاب حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر پرمحتوا را به پژوهشگران و دوست‌داران حضرت سیدالشهدا و خانواده ایشان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان

و امّا سكینه

سكینه دائماً در كنار پدرش بود و به محض ورود پدرش، به سوی او می‌شتافت و آنقدر با او انس می‌گرفت تا هموم او را كاهش دهد.

... با وجود همدردی با پدر در شب‌های دردناك طولانی، صبح با شادابی و نشاط و مزاح برمی‌خاست. چنانچه یكی از افراد خانواده‌اش به او گفت: «تو خیلی مزاح می‌كنی و خواهرت فاطمه مزاح نمی‌كند.» و او فوراً پاسخ داد: «برای اینكه او را به اسم جدۀ مومنه‌مان نامگذاری كرده‌اید و مرا به اسم جدۀ دیگرمان» یعنی فاطمه زهرا رضی‌الله عنها و آمنه بنت وهب كه در پاسخ سكینه اشاره به آلام و احزان جده‌اش زهرا دیده می‌شود.

سكینه بود و برادر تنی‌اش عبدالله بن الحسین از مادرشان رباب. برادران پدری‌اش: علی اكبر ابن الحسین كه مادرش لیلی بود همچنین علی‌اصغر زین‌العابدین كه مادرش سلافه دختر یزدگرد آخرین پادشاه فارس بود كه با دو خواهر دیگرش در فتح بلاد فارس اسیر شدند و همراه سایر اسرا نزد عمر آورده‌شدند و او رضی‌الله عنه امر كرد كه همه آنها را بفروشند ولی امام علی برای نجات آنها از این وضعیت دردناك وارد عمل شد و گفت قیمت‌گذاری شوند و پس از قیمت‌گذاری هر كس را كه خود آنها مایل بودند آنهارا بخرد.

آنها قمیت‌گذاری شدند و علی برای سه جوان نیكوی قریش انتخاب كرد.

اولی را برای پسرش حسین كه برای او علی‌اصغر را به دنیا آورد. دومی را برای محمد بن‌ابی‌بكر كه برای او قاسم را به دنیا آورد.

و سومی را برای عبدالله بن عمر كه برای او سالم را به دنیا آورد.

و علی‌اصغر زین‌العابدین از خواهرش سكینه ده سال بزرگتر بود. و برادر چهارم سكینه جعفر بن الحسین بود كه مادرش از قبیله یلی بود.

نظرات کاربران

کاربر ۲۰۷۸۴۳۰
۱۴۰۰/۱۱/۱۲

وقتی که کتابی در مورد شخصیتی می خوانید یعنی میخواهید معلوماتی در مورد زندگی و حوادث ورخدادهای او مطلع شوید.با خواندن کتاب تاره به این نکته می رسید که هنوز از خیلی چیزا روشن نشده و ابهامات فراوانی در مورد

- بیشتر
حدیثه مختاری
۱۴۰۰/۱۰/۱۵

السلام علیک یا حضرت خانم سکینه بنت الحسین علیه السلام کتاب عالی بود با شخصیت بانوی بزرگوار کامل آشنا شدم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
مكه در مراسم حج، بازار ادبی و اجتماعی بود. در موسم حج سال ۶۰، دنیای بانوان شاهد درخشش سكینه بود. هیچ خانم جوان نیكویی نیست مگر این‌كه می‌خواهد از سكینه در آنچه به نظرش سرّ متانت اوست تقلید كند ا
زهرا یارمحمد

حجم

۲۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۶۳ صفحه

حجم

۲۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۶۳ صفحه

قیمت:
۱۴,۱۷۵
تومان