دانلود و خرید کتاب انسان شاد اس. جی. اسکات ترجمه مهدی قراچه‌داغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انسان شاد اثر اس. جی. اسکات

کتاب انسان شاد

معرفی کتاب انسان شاد

در کتاب انسان شاد نوشته اس. جی. اسکات، با عادت‌های علمی برای افزایش شادی و خوشبختی آشنا خواهید شد. این کتاب را مهدی قراچه‌داغی ترجمه و نشر البرز منتشر کرده است.

 درباره کتاب انسان شاد

 در این کتاب عاداتی علمی برای افزایش شادی و خوشبختی به شما معرفی می‌شوند.

ساختار کتاب انسان شاد بسیار ساده است. در این کتاب با ۵۳ راهکار عملی آشنا می‌شوید تا بر میزان شادی خود بیفزایید. در این کتاب به آثاری اشاره شده که می‌توانید در صورت مطالعۀ مطالب آنها به شادمانی بیشتر دست یابید. در کتاب حاضر به درجیات بسیاری از کتاب‌ها و مقالات مختلف مرتبط با موضوع اشاره شده است. توجه داشته باشید اگر توصیه‌های این کتاب توانسته به دیگران کمک کند به شما هم می‌تواند کمک نماید.

آیا منظور این است که برای رسیدن به رضایت خاطر در زندگی باید همۀ ۵۳ اصل را رعایت کنید؟

به‌هیچ‌وجه.

به‌کاربردن و رعایت همۀ توصیه‌های این کتاب غیرممکن است. به‌جای آن، می‌توان گفت این کتاب بوفه‌ای از گزینه‌های مختلف است. توصیه‌ها و نقطه‌نظرهایی را که می‌پسندید انتخاب کنید و بقیه را نادیده بگیرید.

این کتاب به راهکارهایی اشاره کرده‌ که مطالعات بسیار مختلفی حقانیت آنها را ثابت کرده‌اند و شما با رعایت آنها می‌توانید به بخش اعظم خواسته‌های خود برسید.

سوای ۵۳ عادتی که این کتاب به آنها اشاره کرده‌ به ۸ دلیل اشاره می کند که بسیاری از کسانی که با ناخشنودی روبه‌رو هستند می‌توانند از آن استفاده کنند.

متمرکزشدن روی شادی و خوشبختی می‌تواند بر شمار مشتریان بالقوۀ شما بیفزاید، روابط میان‌فردی شما را بهتر کند و به شما سلامتی بیشتر بدهد. 

خواندن کتاب انسان شاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه علاقه‌مندان به کتاب‌های انگیزشی مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب انسان شاد

صحبت‌های خودمانی را کنار بگذارید. سؤالات جدی بپرسید. به سؤالات دیگران و سؤالات شخصی دقیقاً جواب دهید.

شادترین اشخاص دو برابر بیشتر از کسانی که خوشحال نیستند با دیگران صحبت می‌کنند. رابطۀ معنی‌داری میان صحبت‌های عمیق و جدی و احساس شادی و شادمانی وجود دارد.

این همبستگی به شکل دیگری هم وجود دارد؛ بدین مفهوم که اشخاص شاد بیشتر با دیگران گفت‌وگوی عمیق و جدی می‌کنند. به اعتقاد من هردوی این نظرات درست هستند. شادبودن سبب می‌شود که بیشتر بخواهید با دیگران صحبت کنید و صحبت‌کردن با دیگران هم شما را شاد می‌کند.

یک بررسی در سال ۲۰۰۹ موجب ایجاد این نظریه شد. پژوهشگران روی ۷۹ شرکت‌کننده آزمایشی انجام دادند. در این آزمایش به هرکدام از افراد به‌مدت چهار روز دستگاه‌های ضبطِ‌صوت وصل کردند و درصد زمانی که این اشخاص به صحبت‌های جدی و صحبت‌های خودمانی اختصاص داده بودند را محاسبه کردند. شادترین شرکت‌کنندگان نیمی از وقت خود را صرف صحبت‌های جدی کرده بودند. آنهایی که ناخشنود بودند ۲۱.۸ درصد اوقات اجتماعی خود را صرف صحبت‌های جدی نموده بودند.

اگر می‌خواهید درگیر صحبت‌های جدی شوید در ادامۀ مطلب به ۶۴ نکته اشاره کرده‌ایم که برای شروع یک صحبت به شما کمک می‌کنند:

۱. تصور کنید جمعی را به یک میهمانی دعوت کرده‌اید. اگر قرار باشد بتوانید هرکس را مایل هستید دعوت کنید، چگونه اشخاص را دعوت می‌کنید؟

۲. آخرین‌باری که با خودتان صحبت کردید کی بود؟

۳. به دو موردی اشاره کنید که خودتان را در آنها خوشبخت می‌دانید.

۴. کاری که همیشه دلتان خواسته انجام دهید را در نظر بگیرید. توضیح دهید چرا تاکنون این کار را نکرده‌اید.

۵. تصور کنید خانه‌تان دستخوش حریق شده و شما می‌توانید تنها یک شیء را از سوختن نجات دهید؛ این شیء چه خواهد بود؟

۶. یکی از شادترین روزهای زندگی خود را نام ببرید.

۷. تصور کنید می‌خواهید یکی از دوستان نزدیک من بشوید. مهم‌ترین نکته‌ای که من باید دربارۀ شما بدانم چیست؟

۸. یکی از خجالت‌آورترین لحظات زندگی خود را نام ببرید.

۹. یکی از مسائل شخصی خود را بیان کنید، بعد از کسی که با او صحبت می‌کنید بخواهید به شما توصیه کند با آن چه باید بکنید.

۱۰. چه عاملی سبب می‌شود ضربان قلب شما تند شود؟...

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
امروزه خشم بیشتر از اینکه به سود شما باشد به زیان شما تمام می‌شود. ازآنجایی‌که ما پلیس و دیپلماسی داریم و می‌توانیم بحث منطقی بکنیم خشم به‌ندرت پاسخ مناسبی محسوب می‌شود. اگر دیگران به ترجیحات شما احترام نگذارند یا باید با آنها مصالحه کنید یا آنها را وادار کنید دست از کارشان بکشند؛ اما اشخاص واکنش خوبی به خشم نشان نمی‌دهند. معمولاً مهربانی و زبان خوش مؤثرتر کار می‌کند و نتایج بهتری می‌دهد. درواقع جای خشم را با صبر و مهر و دوستی عوض کنید تا نرخ طلاق به نصف برسد.
احسان رضاپور
شادمانی و خوشبختی بلندمدت به‌ندرت با تغییرات مثبت و یا منفی زندگی ارتباط دارد. شما بعد از اینکه مدتی از تجربۀ مثبت یا منفی‌تان می‌گذرد دوباره به شرایط قبلی بازمی‌گردید.
احسان رضاپور

حجم

۳۴۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۳۴۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان