دانلود و خرید کتاب مدیریت تغییر و تحول داود صادقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت تغییر و تحول اثر داود صادقی

کتاب مدیریت تغییر و تحول

نویسنده:داود صادقی
انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مدیریت تغییر و تحول

کتاب مدیریت تغییر و تحول نوشته داود صادقی است. کتاب به سیر تغییر کسب و کارها، مفاهیم، رویکردها، مدل‌ها و اجرا در آن می‌پردازد. 

درباره کتاب مدیریت تغییر و تحول

سازمان‌ها در طی تکامل خود مراحلی را پشت سر گذارده‌اند که با مفهوم تغییر معنا پیدا می‌کند.

تئوری‌های مرتبط با تغییر سازمانی یا از عوامل محیطی و یا از عوامل درون سازمانی تبعیت می‌کنند. به هر حال چه تئوری‌ها از عوامل درونی یا بیرونی و یا هر دوگونه عوامل پیروی کنند، به دنبال تأثیرگذاری بر عملکرد هستند. تغییر لازمه حیات محیط‌های رقابتی امروز به شمار می‌آید. از یک دیدگاه مثبت‌گرایانه، این موضوع دلالت بر خلاقیت داشته و خلاقیت خود به مفهوم تغییر است. امروزه مبحث تغییر و درک چگونگی مدیریت آن برای شرکت‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. تغییر اشاره به انتقال سازمان از وضعیت موجود به وضعیت دلخواه دارد. در انتقال از وضعیت موجود به وضعیت دلخواه می‌بایست خلأ موجود، از طریق مدیریت تأمین گردد. وجود چشم‌انداز، استراتژی و نظارت بر تغییر از جمله عوامل مهم در این مدیریت محسوب می‌گردد. در این مسیر می‌بایست خلاقیت را به کار گرفت و خلاقیت همان تغییر است.

مدیریت تغییر حداقل به دلایل زیر پیچیده و وسیع می‌باشد.

۱) موضوع یا موضوعات تغییر نشأت گرفته از علوم مختلفی مانند روانشناسی و جامعه‌شناسی، سیاست، حقوق و سایر علوم می‌باشد.

۲) مرزهای آن وسیع و دارای شمولیت زیاد است.

۳) یک گذشته تاریخی (به لحاظ تئوری‌های مدیریتی) 50 ساله دارد.

۴) تغییر در سازمان‌هایی با ابعاد و اندازه‌های مختلف و همچنین متدولوژی‌ها و نگرش‌های مختلف وجود داشته، دارد و خواهد داشت.

۵) حتی کوچک‌ترین تغییرات چند بعدی بوده و بر کلیت سازمان تأثیرگذار است.

با وجود چنین پیچیدگی‌هایی، این کتاب سعی کرده تا مفاهیم، مدل‌ها و مدیریت تغییر را برای خوانندگان خود تسهیل کند. در فصل اول مفاهیم عمومی تغییر ارائه خواهد شد. در فصل دوم مدل‌های مختلفی که صاحب‌نظران مدیریت طی سال‌های متمادی طرح نموده و در کتب دانشگاهی دنیا تدریس شده و همچنین بسیاری از سازمان‌های موفق دنیا آن‌ها را به‌کار بسته‌اند ارائه می‌شود. در فصل سوم دو رویکرد جدید که توسط مؤلف پیشنهاد شده است در تفکیک رویکردهای مختلف تغییر ترسیم می‌گردد. بر اساس این رویکرد می‌توان انواع رویکردها و مدل‌‌های تغییر موجود را دسته‌بندی نمود. فصل چهارم به اجرای تغییرات اختصاص یافته است. علل ناکامی‌های تغییرات پیشنهادی در مرحله تدوین در این فصل ارائه می‌گردد. با مطالعه این فصل و رعایت موارد مطروحه در فصول قبلی آن باید خواننده بتواند به راحتی از عهده تغییرات سازمانی برآید. در فصل پنجم یا آخرین فصل نیز ۱۰ مورد کاری در حوزه تغییر ارائه شده است که هر یک حاوی درس‌های ارزشمندی از مجریان تغییر در دنیاست.

خواندن کتاب مدیریت تغییر و تحول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام صاحبان کسب و کار که در حرفه خود به دنبال پیشرفت هستند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب مدیریت تغییر و تحول

ما در عصری زندگی می‌کنیم که مرزها دیگر مفاهیم سنتی خود را از دست داده‌اند. انسان‌ها در این دنیای جدید به صورت یک جمع واحد در کنار هم و بدون مرزهای فیزیکی در حال زندگی کردن هستند. به این ترتیب در چنین فضای بین فرهنگی تنها چیزی که می‌تواند قابل تغییر باشد، همان مفهوم تغییر است. اگر بپذیریم که تغییر به مانند عاملی اجتناب‌ناپذیر باعث تأثیرگذاری بر امور سیاسی و یا اجتماعی- فرهنگی جوامع خواهد شد، پس حوزه‌های کسب ‌وکار و سازمان‌ها نیز از این موضوع مستثنی نبوده و در حال تغییرند.

امروزه، سازمان‌ها پی برده‌اند که اگرچه تغییر، موضوعی اجتناب‌ناپذیر بوده و آن‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد، اما فراتر از آن، و به منظور ادامه حیات خود ناگزیر به انجام تغییرات توسط خودشان نیز هستند.

تا سال‌های گذشته، سازمان‌ها در برابر تغییرات بیرونی، از خود واکنش نشان می‌دادند. این واکنش‌ها می‌توانست شامل تغییر در سیاست‌های سازمانی و یا تغییر در حوزه‌های کاری بوده باشد. این تغییرات تا جایی ادامه می‌یافت که دیگر تهدیدات بیرونی امکان تأثیرگذاری بر کاهش عملکرد سازمان‌ها را از دست می‌داد. اما در عصر حاضر، سازمان‌ها دریافته‌اند که حتی بدون چنین بردارهای فشار بیرونی، خود نیز ناگزیر از تغییرات هستند. آن‌ها دائماً به دنبال الگوبرداری از سازمان‌های موفق‌تر از خود بوده و یا با ترسیم آرمان‌های خود توأم با خلاقیت کارکنانشان، به ایجاد تغییرات مورد نظر صاحبان سهام و یا هیئت‌های مدیره اقدام می‌کنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان