دانلود و خرید کتاب راهنمای سلامت روان کودکان؛ تروما بتسي دو تيري ترجمه فاطمه سيفي
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای سلامت روان کودکان؛ تروما اثر بتسي دو تيري

کتاب راهنمای سلامت روان کودکان؛ تروما

معرفی کتاب راهنمای سلامت روان کودکان؛ تروما

کتاب راهنمای سلامت روان کودکان؛ تروما اثر بتسی دوتیری یکی از کتاب‌های مجموعه راهنمای سلامت روان کودکان است که در نشر پندار تابان به چاپ می‌رسد.

 درباره کتاب راهنمای سلامت روان کودکان؛ تروما

این کتاب می‌خواهد به بزرگ‌ترهایی کمک کند که واقعاً دلشان می‌خواهد بهبودی بچه‌هایی را ببینند که تجارب دردناکی داشته‌اند. مراقبت از کودکان آسیب‌دیده می‌تواند کاری طاقت‌فرسا باشد، چرا که آنها پر از درد و زخم هستند. اما از سوی دیگر وقتی علائمشان بهبود می‌یابد، حال خوبشان ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این کتابچه‌ی کوچک به کسانی کمک می‌کند که از کودکان و نوجوانان مراقبت می‌کنند و می‌خواهند بدانند چطور این بچه‌ها به تروما واکنش نشان می‌دهند. چرا که فهم این موضوع اساسی است و از طرفی موضوعی نیست که صحبت کردن یا فکر کردن در مورد آن مرسوم باشد. چنین موضوعی نباید احساس گناه ما را در کنار خواسته‌ها، انتظارها و حجم کاری ما تشدید کند. بلکه باید باری را از دوش ما بردارد و در رفتار و احساسات و واکنش‌های ما، که ممکن است باعث سردرگمی و رنج بیشتر شوند، تغییر مثبتی ایجاد کند و منجر به کاهش استرس شود.

ما در این کتاب متوجه می‌شویم که تروما چیست، کودکان و نوجوانان چگونه به چنین تجاربی واکنش نشان می‌دهند و این تجارب چه تأثیری بر روی ما دارند.

همچنین در جمع‌بندی این کتاب به ایده‌ها و پیشنهادات کاربردی در زمینه کمک به بهبودی از تروما و جلوگیری از تأثیرات بلندمدت آن پرداخته شده است. این کتاب یک دستورالعمل نیست، بلکه صرفاً مروری ساده بر تروماست.

بنابراین هدف این کتاب امید دادن است و پیشنهاداتی کاربردی را مطرح می‌کند که می‌تواند برای شرایط شما، چه در خانه‌ای که همگی دچار تروما شده‌اید و چه به عنوان متخصص کودکان ترومادیده و چه به عنوان مراقب و سرپرست این کودکان، مفید باشد.

انتظار می‌رود که اطلاعات این کتاب متعاقباً به کاهش استرس و آشفتگی افراد کمک کند.

آنچه در این کتاب خواهید دید، این است که با زبانی ساده و به‌زیبایی، به تحقیقات زیادی از رشته‌های روان‌شناسی، مددکاری، عصب‌شناسی، زیست‌شیمی و ژنتیک پرداخته است.

 این کتاب ایده‌های پیچیده را به زبانی غنی و کاربردی برای بزرگ‌ترهایی که نیاز دارند دنیای درونی بچه‌ها و نه صرفاً آرزوها و احساسات آنها را بشناسند، ترجمه می‌کند. همچنین، می‌توانید راحت و سریع این کتاب را بخوانید. 

 خواندن کتاب راهنمای سلامت روان کودکان؛ تروما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای والدین و مراقبانی که سرشان شلوغ است، ولی مشتاق یادگیری هستند و متخصصانی که در این حوزه کار می‌کنند، مفید است.

 بخشی از کتاب راهنمای سلامت روان کودکان؛ تروما

هنگامی که کودکان آسیب‌دیده احساس امنیت و آرامش نمی‌کنند، پس احتمالاً ترس و تنش را تجربه می‌کنند.

وقتی کودکان چنین احساساتی را تجربه می‌کنند، به احتمال زیاد نمی‌توانند متوجه این احساسات شوند، ولی طوری رفتار می‌کنند که افراد بزرگسال می‌فهمند که آنها احساس اضطراب دارند.

تا زمانی که کودکان احساس آرامش و امنیت نکنند، نمی‌توانند به‌خوبی فکر و استدلال کنند. حتی ممکن است وقتی افراد بزرگسال آنها را مجبور به صحبت و رفتار منطقی می‌کنند، بدتر احساس ناراحتی را تجربه کنند.

به‌محض اینکه کودکان آرام شوند، می‌توانند تفکر و تأمل کنند و بهبود یابند.

یک فرد بزرگسال از طریق برقراری رابطه‌ی صمیمانه با کودک، می‌تواند در بهبودی او از تروما کمک کند (برای مثال با همدلی، مهربانی، توجه نشان دادن و گوش دادن به او) و این رابطه موقعیت بسیار خوبی برای پرداختن به احساسات شدید است. ترس‌های کودک پس از بیان احساساتش، کم‌تر می‌شود و یاد می‌گیرد که درباره‌ی احساسات و نگرانی‌هایش فکر کند و آنها را به زبان بیاورد.

برای اینکه کودک احساس امنیت، حمایت عاطفی، فیزیکی و اطمینان در برقراری ارتباط با دیگران داشته باشد، مهم است که به بزرگسالان اطراف او کمک شود تا در یک محیط شفابخش، نقش مؤثری را داشته باشند و به بهبود کودک کمک کنند.

همه‌ی بزرگسالان این قابلیت را دارند که تأثیر مثبتی بر کودکان آسیب‌دیده داشته باشند و به بهبودی آنها کمک کنند، این افراد ممکن است شامل دوستان، ناظم، مربی، عمو، دایی، معلم یا مراقب کودک باشند. مهارت‌های همدلی، مهربانی، صبر، هماهنگی، گوش دادن و اعتبار دادن، می‌توانند زندگی کودکان آسیب‌دیده را برای همیشه تغییر دهند و اجازه ندهند که تجارب تروماتیک باعث مشکلات جدی در زندگی آینده‌ی کودک شود.

راه‌کارها و ابزارهای مبتنی بر درمان شناختی - رفتاری برای کودکان و نوجوانان
لیزا فیفر
آمادگی آزمون دکتری نظریه های جامعه شناسی ورزشی
گروه مولفان سنجش امیرکبیر
راهنمای سلامت روان کودکان؛ شرم
بتسي دو تيري
درمانگری که خودش را درمان کرد
پریسا عظیمی پور
گذارها به دموکراسی
حسن قاضی‌مرادی
درمان شناختی رفتاری با زوج ها و خانواده ها
فرانک داتیلیو
مهارت های پایه در خانواده درمانی
جو الن پاترسون
کاربرد فنون تسهیل‌گری و مهارت‌های مسئله‌یابی و تصمیم‌گیری در علوم انسانی
محمدرضا رنجبر
کوکو
آدریان مولینا
ترکیبات بین فلزی در کاربردهای ساختاری
علی حبیب‌الله‌زاده
رشد مهارت‌های پیش‌زبانی؛ ارزیابی و درمان
تبسم عظیمی
سیاه و سفیدترین روز هفته
محسن رجبی
اصول اولیه نوروفیدبک
مایکل پی کوهن
بازی کودکان؛ تشخیص و ارزیابی
کارن گیتلین وینر
درمان شناختی رفتاری اضطراب نوجوانان؛ برنامه مدیریت ترس (کتاب کار)
فیلیپ کندال
اصول کاربردی آموزش مهارت های زندگی
اعظم فاضلی
روان شناسی حافظه فعال (شناخت و بهبود آن)
نواب کاظمی
مهارت های ذهن آگاهی برای کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی
شارون گراند
دستنامه فرمول بندی زیستی - روانی - اجتماعی
ویلیام هـ. کمپل
پرسش های چهارگزینه ای روانشناسی پایه یازدهم
شبنم مصطفوی

نظرات کاربران

یوسفی
۱۴۰۱/۱۰/۰۳

سلام کتاب خوبیه هم برای متخصصان و هم خانواده ها. لطفاً صفحه مشخصات کتاب را اضافه کنید تا به اطلاعات بیشتری از معرفی کتاب، مخصوصا اینکه عنوان اصلی و تاریخ چاپ به زبان اصلی را مطلع شویم. با سپاس

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۲۴۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان