دانلود و خرید کتاب کیسانیه؛ حقیقت یا افسانه سیدابراهیم سیدعلوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کیسانیه؛ حقیقت یا افسانه اثر سیدابراهیم سیدعلوی

کتاب کیسانیه؛ حقیقت یا افسانه

معرفی کتاب کیسانیه؛ حقیقت یا افسانه

کتاب کیسانیه؛ حقیقت یا افسانه نوشته سید ابراهیم سیدعلوی است. کتاب کیسانیه؛ حقیقت یا افسانه را انتشارات چاپ و نشر بین‌الملل منتشر کرده است و به فرقه‌هایی منسوب به مختار ثقفی می‌پردازد.

درباره کیسانیه؛ حقیقت یا افسانه

در این کتاب از کیسانیه سخن خواهیم گفت و در طرح اصل مطلب، از ابتکار نویسنده و پژوهشگر معاصر آقای عبدالواحد انصاری در کتاب مذاهب ابتدعتها السیاسة فی الإسلام بهره برده شده است.
در عالم بشری، واقعیات و اوهام سخت در هم آمیخته و حق و باطل به شدت با هم مشتبه شده است و احیاناً، کسانی به انگیزه‌هایی، حق را باطل قلمداد کرده و در مواردی نه چندان اندک، جامْ حق بر اندام باطل پوشانده‌اند.

در کتب تاریخ ملل و نِحل، از مذاهب و نحله‌هایی سخن به میان آمده و افکار و عقایدی به کسانی نسبت داده شده است که امروزه از آنها، اثری نیست. در بدو نظر، گفته می‌شود که آن مذاهب و نحله‌ها و فرقه‌ها، از بین رفته و پیروان آنها به کلی منقرض گشته‌اند. این احتمال را شیخ مفید ابراز کرده است.

با دقت نظر بیشتر و مقایسۀ جریان های مشابه تاریخی و فرهنگی در پرتو یک تحلیل منطقی، نظری دقیق تر می توان ارائه داد که از کجا معلوم که چنان اشخاص و چنان افکار، حقیقتاً وجود داشته اند؟ بلکه به گمان معقول (و حتی قابل اثبات) این ها افسانه ای بیش نیستند که بازیگران صحنه های عصری و تشنگان حکومن و منصب های سیاسی دینی آنها را آفریده و به قصد مخدوش کردن چهرۀ جبهۀ مخالف خود، این مقوله‌های کذایی را در پشت پرده‌های توطئه خلق کرده و به خلق‌الله منسوب داشته‌اند تا بدان وسیله، خود را به هدفان ـ که همانا سلطه و مطالع دنیوی است ـ گام‌هایی نزدیک‌تر برده باشند.

واقعیت آن است که پیکار و جنگ گرم همواره با نوعی نبرد و جنگ سرد توأم بوده است. جویندگان قدرت و حاکمیت، در کنار میدان های رزم ـ که در آنها افراد و ساز و برگ نظامی و تسلیحاتی، کارساز است‌ ـ جبهه‌ای دیگر گشوده‌اند که آن را اصطلاحاً جنگ سرد روانی تبلیغاتی و گاه تهاجم فرهنگی می‌نامیم و هم‌چنان که سلاح‌های جنگی در اطوار تاریخ متحول بوده، ابزار این یورش و شبیخون نیز همواره تحول و دگرگونی داشته است؛ لیککن ماهیت هر دو در درازنایِ تاریخ همان است که بود.
اگر در میدان‌های کارزار نظامی رزمی، عناصرِ جنگجو و سربازان خشن و دوره‌دیده و آشنا با انواع اسلحه و کاربرد آنها هستند، برعکس گردانندگان این جبهه، چهره‌های به ظاهر آرام و آراسته‌اند که خود را در پوشش علم و ادب و تاریخ جلوه‌گر می‌سازند؛ چندان که ناآشنا با این نوع جریانات شوم و ناروا و به این‌گونه شگردهای نامبارک، به سادگی نمی‌تواند آنان را شناسایی کند.

آیا کیسانیه ـ به گونه‌ای که در کتب تاریخ و ملل و نحل آمده است ـ حقیقتاً وجود داشته‌اند و آیا آن عقاید و افکار کلامی ـ که به اشخاصی نسبت داده می‌شود ـ واقعیت داشته است؟ یا همۀ آنها افسانه‌ای بیش نیست که دست پلید سیاست آنها را آفریده است و در ورای وهم و خیال و در جهان خارجی، واقع نشده‌اند؟

آیا جریان کلامی سیاسی کیسانیه همانند ماجرای رسوای سبئیه است که در سال‌ها ناآگاهان را فریفت و کتاب‌ها و رساله‌هایی از اراجیف پر شد تا این‌که در قرن حاضر، استادان زیردست تاریخ و ادب و حدیث آستین بالا زدند و با تحقیقی عادلانه و درخور تحسین و تمجید نشان دادند که نه ابن السوادی‌ای در جهان بوده و نه عبدالله سبا با آن ویژگی‌ها و فضاحت‌ها، واقعیت تارخی داشته است. بلکه این افسانه‌ای است که دشمنان شیعۀ دوازده امامی به نفع جریان مخالف، ساخته و پرداخته اند و اذهان بی‌خبرانی را قرن‌ها به خود مشغول کرده و فتنه‌هایی در میان امت اسلامی به وجود آورده‌اند. این کتاب سعی دارد بخش مهمی از تاریخ حقیقی اسلام را شرح دهد.

خواندن کتاب کیسانیه؛ حقیقت یا افسانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت تاریخ اسلام پیشنهاد می‌کنیم. 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان