دانلود و خرید کتاب سرنوشت انسان: قیامت و حشر مسعود عالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرنوشت انسان: قیامت و حشر اثر مسعود  عالی

کتاب سرنوشت انسان: قیامت و حشر

نویسنده:مسعود عالی
انتشارات:انتشارات عطش
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۲۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سرنوشت انسان: قیامت و حشر

مسعود عالی( -۱۳۴۲)، پژوهشگر دینی است. در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: بحث و گفت‌وگو پیرامون عالم آخرت و زندگی پس از مرگ، تنها کنکاش از موضوعی دینی و اعتقادی نیست، بلکه علاوه بر آگاهی از بخش اصلی و عمیق زندگی و خارج ساختن آن از چهره‌ای مخوف و وحشت‌آور، می‌تواند باز دارندۀ نفس از آلودگی‌ها و طغیان‌ها، کنترل کنندۀ جامعه از ناهنجاری‌ها، نیرو بخش انسان در تحمل مصائب و سختی‌ها و در یک کلام مربّی و مهذّب فرد و جامعۀ انسانی باشد. و این هدف وقتی عملی‌تر می‌گردد که این مباحث با رویکردی اخلاقی، با مستندات قرآنی و روایتی توأم شود. در بخش دیگری از کتاب می‌خوانیم: «مهم‌ترین منزلگاه قیامت مرحلۀ رسیدگی به اعمال انسان و به تعبیر دیگر همان حسابرسی در دادگاه و محکمۀ الهی است. انسان باید بر صراط در ایستگاه‌ها و مواقف مختلف آن بایستد و پاسخگوی اعمالش باشد؛ در دادگاهی که قاضی‌اش خدایی است که خودش هم شاهد بوده است. علاوه بر شهود متعدد، خود او شاهد اصلی اعمال است. فَاِنَّ الشّاهِدَ هُوَ الحاکِمُ. اصلاً به یک معنا تمام مسألۀ معاد و زنده شدن مردگان و تشکیل و برپایی نظام آخرت، برای همین رسیدگی و حسابرسی اعمال است. بنابراین، مهم‌ترین مرحله، همین واکاوی و حسابرسی است که کوچک‌ترین اعمال حتی نیّت‌های باطنی و قلبی محاسبه می‌شود.» این کتاب از مجموعه مباحث مطرح شده در برنامه تلویزیونی «سمت خدا» منتشر شده است.

نظرات کاربران

کاربر ۲۲۳۵۹۵۹
۱۳۹۹/۰۷/۰۲

حاج آقا عالی خیلی مفید و شیوا و زیبا هم سخنرانی میکنند و هم قلم می زنند. واقعا کتاب مفیدیه برای دانستن عاقب کارمون

عمار
۱۳۹۹/۰۶/۰۱

لطفاً کتاب را در طاقچه بی‌نهایت قرار دهید.

ونوس ساجد
۱۴۰۰/۰۱/۲۹

این کتاب یک سیر مطالعاتی هست و جلد اول احتضار و عالم قبر هست لطفاً به کتاب ها اضافه کنید

نازنین
۱۴۰۰/۱۰/۰۴

عااالیه همه ی قسمتهای این کتاب . با خوندنش کلی ادم حالش بهتر میشه . خیلی خوبه که معاد رو بهمون نشون میده . قسمت توصیفات بهشت خیلی عالی بود دلم خیلی باز شد . چ خوبه ک اینده ی

- بیشتر
خوشا فریاد زیر آب...
۱۴۰۱/۰۱/۳۱

لطفا کتاب را در بی نهایت قرار دهید

سیه پوش
۱۴۰۰/۰۱/۱۱

بسیار کتاب خوندنی و جالبیه! خوندنش میتونه به عافیت اندیشی و عاقبت اندیشی کمک کنه

کاربر 5657061
۱۴۰۱/۱۱/۱۱

بسیار عالی و آموزنده....

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۷)
برای رهایی از وسوسه‌های فکری پیامبر خدا (ص) فرمودند: شیطان می‌بیند از راه عمل نمی‌تواند شما را فریب دهد، از راه افکار پراکنده می‌آید تا شما را به لغزش وا دارد و تعادلتان را به هم بزند. بعد فرمودند: هرگاه این افکار آمد، خدا را یاد کنید. در روایات آمده است که هر وقت این افکار آمد بگویید: «لا اِلٰهَ اِلَّا اللهُ» یا «آمَنّا بِاللهِ وَ رَسُولِهِ وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّهَ اِلَّا بِاللهِ». همین‌که شما نترسید و اعتنا نکنید و کارتان را ادامه دهید و بدانید این‌ها گناه نیست، شیطان دیگر این وسوسه‌ها را نخواهد کرد. در روایت آمده است: «اذا عُصِیَ لم یَعُدْ اِلیٰ اَحَدِکُمْ؛ شیطان وقتی چند بار بی‌محلی ببیند بر نمی‌گردد. این خاصیت موجودات متکبر است.
Younes Rahimi
امام رضا (ع) فرمود: هر که بر سر قبر مؤمنی بیاید و دستش را بر قبر بگذارد و هفت مرتبه سورۀ «انا انزلناه» بخواند، «غَفَرَ اللهُ لَهُ وَ لِصاحِبِ الْقَبْرِ؛ خداوند او و صاحب قبر را مورد مغفرت قرار می‌دهد.
Younes Rahimi
اگر انسان بخواهد با ریاضت‌ها و عبادت‌هایش بالا برود و به خدا برسد، شاید دچار غرور شود. گاهی دلخوش داشتن به اعمال و عبادات و چهار قطره اشک و چهار قران کمک به این و آن موجب عجب و غرور می‌شود. و این یکی از بزرگ‌ترین آفت‌های اهل سلوک و عبادت و ریاضت است. امام سجاد (ع) در دعای ابوحمزه عرض می‌کند: لَسْتُ اَتَّکِلُ فِی النَّجاهِ مِنْ عِقابِکَ عَلی اَعْمالِنا بَلْ بِفَضْلِکَ عَلَیْنا؛ بر نجات از قهر و عقابت به اعمال خود اعتماد ندارم، بلکه تمام نظرم به فضل و احسان توست.
Younes Rahimi
به قول بزرگواری وقتی یک قوری قیمتی مثلاً می‌افتد و می‌شکند، دو گونه می‌توان با قضیه برخورد کرد: یکی این‌که بگوییم: افتاد و شکست. دوم این‌که بگوییم: شکستنی بود. اگر ما این نگاه دوم را داشته باشیم، با شکستن شکستنی‌ها نمی‌شکنیم و خرد نمی‌شویم. مصیبت‌ها و بدی‌ها را تحمل می‌کنیم. اگر عزیزی را از دست دادیم، نمی‌گوییم رفت. می‌گوییم: رفتنی بود. مگر کسی در دنیا ماندنی است؟ اگر وسیله‌ای شکست، نگوییم شکست. بگوییم شکستنی بود. مگر قرار بود بماند؟ کُلُّ مَنْ عَلَیْها فانٍ وَ یَبْقیٰ وَجْهُ رَبِّکَ ذُو الْجَلالِ وَ الْاِکْرامِ؛ هر چه بر زمین است فانی شونده است. ‌و ذاتِ باشکوه و ارجمند پروردگارت باقی خواهد ماند.
sara.sh
آداب زیارت اهل قبور اما از نظر آداب؛ چند نکته توصیه شده است: ۱) با وضو بودن ۲) سلام به اهل قبور که ساده‌ترین آن همان «السَّلامُ عَلیٰ اَهْلِ لا اِلهَ اِلَّا اللهُ» است. ۳) ‌هدیه به همۀ اموات که امثال استغفار و فاتحه و صلوات است. خصوصاً آیه الکرسی و سورۀ یس و سورۀ ملک و حمد و هفت مرتبه قل هو الله با حمد و یازده بار «انا انزلناه» سفارش شده است.
Younes Rahimi
ای داوود، اگر بندگان فراری‌ام می‌دانستند که من چقدر منتظر آن‌ها هستم و چقدر با آنان مدارا می‌کنم و چقدر به ترک گناهانشان اشتیاق دارم، از شوق دیدار من جان می‌سپردند و از محبت من اعضای بدنشان قطعه قطعه می‌شد. حیف است با این خدا رفیق نشد.
Younes Rahimi
امام راحل خاطره‌ای برای فرزندشان مرحوم حاج احمد آقا نقل می‌کند که در زمان رضاخان که عمامه‌ها را از سر روحانیون بر می‌داشتند، رفتم نان بخرم. دیدم یک روحانی که مجبور شده عمامه‌اش را بردارد، تکه نانی خریده و دارد می‌خورد. رو به من کرد و گفت: فعلاً که سیر شدیم. گفته‌اند: عمامه‌ها را بردارید. دادم به یک زن یتیم‌دار تا برای بچه‌هایش پیراهن کند. الآن هم نانی خوردم. خدا را شکر سیر شدم. تا ظهر هم خدا بزرگ است. بعد به حاج احمد آقا می‌گوید: احمد خدا می‌داند حسرت احوالات آن مرد را می‌خورم که این‌قدر بی‌تعلق و بی‌تکلف و سبکبال است. باباطاهر می‌گوید: دلا راه تو پر خار و خسک بی گذرگاه تو بر اوج فلک بی اگر دستت برآید پوست از تن در آور تا که بارت کمترک بی
علیرضا
یک وقت دکتر گفته بود شما فعلاً نباید مطالعه کنی. یکی از شاگردانش به ایشان گفته بود، خوب آقا مطالعه نکن. فرمود: بیکار بودن از مرگ بدتر است. تازه در این وقت که دکتر گفته بود مطالعه نکن، ایشان بیست جلد «المیزان» را نوشت.
سیستماتیک
برای تثبیت در صراط مستقیم و دین، دعای غریق را که امام صادق (ع) فرمودند، باید در آخر الزمان که لغزش‌ها بیشتر است و دینداری سخت‌تر بخوانیم. یا اللهُ یا رَحْمٰنُ یا رَحیمُ یا مُقَلِّبَ الْقُلوبِ ثَبِّتْ قَلْبی عَلیٰ دینِک.
Younes Rahimi
پیامبر اکرم (ص) فرمود: ثَلاثٌ مَنْ کُنَّ فِیه حاسَبَهُ اللهُ حِساباً یَسیراً وَ اَدَخَلَهُ الْجَنَّهَ بِرَحْمَتِهِ؛ سه چیز است که هر کس واجد آن باشد خداوند با حسابی آسان او را حسابرسی می‌کند و با رحمت خودش او را وارد بهشت می‌کند. پرسیدند آن سه چیز چیست؟ فرمود: تُعطی مَنْ حَرَمَکَ وَ تَصِلُ مَنْ قَطَعَکَ وَ تَعْفُو عَمَّنْ ظَلَمَکَ؛ به کسی که تو را محروم کرده، عطا کنی و مقابله به مثل نکنی. کسی که با تو قطع کرده و از تو بریده، پیوند برقرار کنی و آن‌که به تو ظلم کرده، عفوش نمایی.
شهاب

حجم

۱۸۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

حجم

۱۸۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
تومان