دانلود و خرید کتاب دانستنی هایی در مورد سرگذشت یوسف پیامبر (ع) و یاران سیدمسعود طاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانستنی هایی در مورد سرگذشت یوسف پیامبر (ع) و یاران اثر سیدمسعود طاهری

کتاب دانستنی هایی در مورد سرگذشت یوسف پیامبر (ع) و یاران

انتشارات:نشر گنجور
امتیاز:
۲.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دانستنی هایی در مورد سرگذشت یوسف پیامبر (ع) و یاران

کتاب دانستنی هایی در مورد سرگذشت یوسف پیامبر (ع) و یاران نوشته سیدمسعود طاهری است که حقایقی را درباره زندگی حضرت یوسف (ع) و اصحاب کهف برملا می‌کند.

درباره کتاب دانستنی هایی در مورد سرگذشت یوسف پیامبر (ع) و یاران

کتاب دانستنی هایی در مورد سرگذشت یوسف پیامبر (ع) و یاران در دو بخش گردآوری شده است. بخش اول کتاب دربارۀ قصه حضرت یوسف پیامبر (ع) که در آن به بیان داستان حضرت یوسف (ع) در قرآن و همچنین اخلاق و فضائل و ویژگی‌های حضرت یوسف (ع) و مطالب متنوع دیگری پرداخته است.

 اما در بخش دوم کتاب که درباره داستان اصحاب کهف است در مورد داستان اصحاب کهف در قرآن و همین طور نام مردان اصحاب کهف و تعداد آنها و مطالب متنوع دیگری پرداخته شده است و همچنین از عنوان کتاب پیداست که کتاب قصد دارد دانستنی‌هایی در مورد قصه یوسف پیامبر (ع) و اصحاب کهف به خواننده بدهد و آنها را با مطالب تازه‌ای درباره قصه و داستان حضرت یوسف (ع) و اصحاب کهف آشنا سازد.

 خواندن کتاب دانستنی هایی در مورد سرگذشت یوسف پیامبر (ع) و یاران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به قصه‌های تاریخی و قرآنی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب دانستنی هایی در مورد سرگذشت یوسف پیامبر (ع) و یاران

زندگی نامه حضرت یوسف (ع):

در قرآن، در سوره یوسف (ع) داستان زندگی یوسف (ع) به تفضیل بیان شده است. قرآن داستان او را احسن القِصَص (نیکوترین داستان) نامیده است و آن را با جزئیاتی از نوجوانی، به چاه انداختن، فروختن او به عزیز مصر، داستان زلیخا و یوسف (ع)، به زندان رفتن او و ملاقات پدر و برادران و حکومتش در مصر بیان کرده است.

داستان زندگی یوسف (ع) در قرآن در سوره یوسف (ع) به صورت مفصل آمده است طبق قرآن یوسف (ع) خواب سجده کردن یازده ستاره و ماه و خورشید را برای یعقوب (ع) نقل می کند پدرش به او می گوید خواب خود را برای برادرانت تعریف نکن زیرا آنها برای تو نقشه خطرناکی می کشند.

مفسران مراد از یازده ستاره را برادران یوسف (ع) و مراد از ماه و خورشید را پدر و مادرش دانسته اند که بعدها که یوسف (ع) به منزلتی دنیایی و معنوی رسید به او تعظیم کردند.

فرزندان یعقوب (ع) می گفتند یوسف (ع) و برادرش نزد پدر، از ما محبوب ترند آنها روزی از یعقوب (ع) خواستند اجازه دهد یوسف (ع) برای بازی همراهشان به بیابان برود. آنان در بیابان یوسف (ع) را به چاه انداختند و پس از بازگشت به یعقوب (ع) گفتند که گرگ او را دریده است طبق آیات قرآن، یعقوب (ع) سخنشان را باور نکرد او بعدها از شدت فراق و گریه بر یوسف نابینا شد. قافله ای یوسف (ع) را از چاه نجات داد و برای غلامی به مصر برد عزیز مصر او را خرید و او وارد خانواده عزیز شد.

ترک اَولای حضرت یوسف (ع):

طبق آیه ۴۲ سوره یوسف (ع) هنگامی که یوسف (ع) در زندان بود خبر آزادی یکی از زندانیان را به او داد و گفت: بی گناهی مرا پیش پادشاه یادآوری کن اما شیطان آن را از یاد او برد و برای همین یوسف (ع) چند سال در زندان ماند در این زمینه میان مفسران اختلاف نظر هست. برخی گفته اند منظور این است که شیطان خدا را از یاد یوسف (ع) برد و به باور برخی دیگر شیطان موجب شد آن زندانی فراموش کند بی گناهی یوسف (ع) را به پادشاه بگوید. علامه طباطبایی نظر نخست را با بیان صریح قرآن ناسازگار دانسته است چرا که از سویی در قرآن یوسف (ع) از مُخلَصان شمرده شده است و از سوی دیگر آمده است که شیطان هیچ‌گاه نمی تولند در اندیشه مخلصان نفوذ کند.

به هر روی مفسران عمل یوسف (ع) را ترک اَولی دانسته اند زیرا برای انبیاء و کسانی که در مرتبه عالی توحید هستند همین مقدار توسل به اسباب دنیایی هم پسندیده نیست.

تفاوت داستان یوسف (ع) در قرآن و تورات:

بنابر آنچه که علامه طباطبایی نقل کرده در تورات برخلاف قرآن آمده است که یوسف خواب سجدهٔ ماه و خورشید را برای برادران خود تعریف کرد و آنها به او حسادت کردند و گفتند نکند بعداً بر ما حاکم شوی همچنین طبق تورات زمانی که خواب را برای پدرش یعقوب (ع) تعریف کرد یعقوب (ع) به او پرخاش کرد و گفت: آیا من، مادرت و یازده برادرت بر تو سجده می کنیم؟!

تفاوت دیگر اینکه برپایه گزارش قرآن برادران یوسف (ع) درخواست کردند یعقوب (ع) او را همراهشان به صحرا بفرستد اما در گزارش تورات خود یعقوب (ع) از یوسف (ع) می خواهد دنبال برادران به صحرا برود تا ببیند آنها و گوسفندان سالم هستند یا خیر؟

یوسف پیامبر (ع):

یوسف (ع) از پیامبران بنی اسرائیل و فرزند یعقوب نبی بود او ضمن برخورداری از مقام نبوت سالیانی در مصر حکومت کرد در قرآن سوره ای به نام یوسف نام گذاری شده و در آن داستان زندگی او به تفصیل آمده است.

یوسف در کودکی توسط برادرانش به چاه انداخته شد اما گروهی او را از چاه نجات دادند و به عنوان برده به عزیز مصر فروختند زلیخا زن عزیز مصر شیفته زیبایی یوسف شد اما پس از امتناع یوسف (ع) از ارتباط با او یوسف (ع) را به خیانت به عزیز مصر متهم کرد و او را به زندان انداختند.

یوسف (ع) پس از سال ها بی گناهی اش را اثبات کرد و از زندان آزاد شد و به جهت تعبیر خواب پادشاه مصر و ارائه راهکاری برای مشکل قحطی مصر، نزد او محبوبیت یافت و وزیرش شد.

داستان یوسف (ع) در قرآن با آنچه تورات در این زمینه گزارش می‌کند تفاوت هایی دارد، از جمله طبق قرآن برادران از یعقوب (ع) درخواست می کنند یوسف (ع) را همراهشان به صحرا بفرستد، اما براساس تورات یعقوب (ع) خود از یوسف (ع) می خواهد برادرانش را همراهی کند.

عمر یوسف (ع) را ۱۲۰ سال و محل دفن او را در فلسطین گفته اند.

یوسف (ع) فرزند یعقوب (ع) از پیامبران بنی اسرائیل بود و مادرش راحیل نام داشت او یازده برادر داشت که از میان آنها تنها با بنیامین از مادر مشترک بود یوسف (ع) از همه برادران جز بنیامین کوچک تر بود. نام یوسف (ع) ۲۷ بار در قرآن آمده و سوره دوازدهم قرآن به نام اوست قرآن یوسف (ع) را از بندگان مُخلَص خدا معرفی کرده است که به گفته علامه طباطبایی به این معنا است که او نه تنها به درخواست زلیخا برای ارتباط با او تن نداد که حتی در دل هم به آن کار گرایش نداشت همچنین در قرآن یوسف (ع) از محسنان دانسته شده است.

نظرات کاربران

آزاده
۱۴۰۱/۰۶/۱۹

[14/6(26)] اگه سریال یوسف پیامبر رو دیده باشید اوایل کتاب یه کم خسته کننده است ولی مابقی کتاب اطلاعات خوبی رو شامل میشه.

کاربر 7399846
۱۴۰۲/۰۸/۲۶

سلام داستان آموزنده ایی است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۱ صفحه

حجم

۳۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۱ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان