دانلود و خرید کتاب اسرار تمرکز ذهن احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسرار تمرکز ذهن اثر احمد علامه فلسفی

کتاب اسرار تمرکز ذهن

امتیاز:
۳.۷از ۲۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اسرار تمرکز ذهن

«اسرار تمرکز ذهن» نوشته احمد علامه فلسفی( -۱۳۳۰)، پژوهشگر روان‌شناسی است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «هنگامی که ذهن ما قادر باشد روی یک هدف فیزیکی یا روحی توقف کند و از آن منحرف نشود، شرایطی فراهم می‌شود که به آن «تمرکز ذهن» می‌گوییم. ذهن متمرکز قادر است ماورای پدیده‌های مادی را مشاهده کند، لکن در وضعیت عادی و پراکندگی، امکانِ کوچک‌ترین رؤیتی را نخواهد داشت. اهمیّت حیاتی کمّی و کیفی تمرکز ذهن در تمام عرصه‌های زندگی برای اهل علم و معرفت ثابت شده است. خاصیت نیروی تمرکز این است که ذهن را از حالت تشتّت، پراکندگی و آشفتگی درمی‌آورد و هدفمند و تأثیرگذار می‌نماید، به همین دلیل فردی که ذهنش مغشوش و پریشان است قادر به انجام هیچ عمل سودمند و مؤثری نیست. زیرا فرد مغشوش‌الفکر، هنگامی که با ذهن پراکنده‌کاری انجام می‌دهد، دچار اشتباه و خطای فراوانی می‌شود علّت این است که بدن او در حالی عملی انجام می‌دهد که ذهن در جایی دیگر و موضوع متفاوتی را تعقیب می‌کند و همواره خود را دچار دردسر، خسران و زیان روحی و مادّی عذاب‌آوری و حتی خطر جانی می‌بیند. چنین افراد مغشوش‌الفکر، همواره مضطرب، نگران، مردّد، افسرده، عصبی، منفعل، مسامحه کار، و نامتعادل می‌شوند و قاعدتاً قادر نیستند که شئونات زندگی را از نظر کمّی و کیفی ارتقاء و تحکیم بخشند، بنابراین احساس موفقیّت و خوشبختی نمی‌کنند. برخورداری از قدرت تمرکز ذهنی یکی از نعمات بسیار بااهمیّت، ارزشمند و حیاتی است و لازم است همواره در زندگی تلاش شود که از قانون تمرکز ذهن، تبعیت گردد تا با انجام تمرینات ویژه روزانه، موجبات درمان ضعف و یا فقدان تمرکز ذهنی فراهم شود تا قادر باشیم با ذهن متمرکز و قدرتمند، هرآنچه را که اراده می کنیم، محقق نماییم و اسباب موفقیّت و خوشبختی خویش را فراهم سازیم. البته در این زمینه، تمرینات متنوع و گوناگونی در ارتباط با بدن و مراکز روانی، وجود دارد که بهترین تمرکز، روی تنفس است.»

نظرات کاربران

ماهی
۱۳۹۸/۰۹/۲۵

کتاب مفیدی است 👌 راهکارهای قابل اجرا ، ساده و خوبی برای آرامش ذهن و افزایش تمرکز ارائه داده که اجرا کردن این راهکارها میتونه بهمون کمک کنه بهتر روی آنچه که میخواهیم انجام دهیم تمرکز کنیم .👀👍 خلاصه ی چند تا

- بیشتر
majidlgzn
۱۳۹۶/۱۰/۰۴

توی یک ساعت و نیم خوندم. چنتا نکته ریز و خوب داشت. یادداشت درمانی... نوشتن برای جلوگیری از حواس پرتی. گفتار درمانی....حرف زدن با خود برای خالی شدن از انباشته های ذهنی. یوگا... مناسب برای افزایش قدرت تمرکز

ka'mya'b
۱۳۹۶/۱۱/۰۱

در کلِ کتاب شدیدا این نکات تاکید میشه که از رذایل اخلاقی(حسد،کبر،کینه و...) بپرهیزیم،دیگران رو ببخشیم تا ذهنمون درگیر وپراکنده نشه، راه هایی مثل نوشتن افکار و خالی کردن از ذهن،تنفس عمیق، و تمرین هایی برای افزایش تمرکز رو توضیح

- بیشتر
Ronika
۱۳۹۶/۰۲/۲۴

مهمترین نکته اش اینه که با نوشتن، بار ذهنی تون رو خالی کنید تا ذهنتون مشوش نباشه و بتونین تمرکز کنبن

samane
۱۳۹۸/۰۸/۱۰

بسیار بسیار کتاب مفید با نکته ها وراهکارهای کاربردی و ارزشمند💎

محمد صادق کردی
۱۳۹۹/۱۰/۰۶

کتاب خوبیه و به درد بخور هستش من توصیه می کنم این کتاب رو بخونید

فرامرز
۱۳۹۹/۰۵/۱۷

کتابش در کل خوب هست ولی بعضی مطالب رو چن بار تکرار کرده، نکات اصلی کتاب همون بریده هایی هستش که دوستان از کتاب ارائه دادن.

-؟!.شبح.!؟-
۱۳۹۹/۰۳/۱۰

این کتاب پر از نظر های مختلف در مورد تمرکز است در کتاب درون هر فصل یک مثال و چندین توضیح برای تمرکز آورده شده است

کاربر 7353203
۱۴۰۲/۰۸/۱۱

تمرکز دهن عالییییییی بود ولی درکیش سخت بود

شهرزاد بانو😇
۱۴۰۰/۰۳/۰۸

من دوس نداشتم😐نمونه کتابو گرفتم ببینم چجور کتابیه ، بخونم یا نه دیدم فقط برام مقدمه رو اورد😨 نمتونم نظر بدم و از طاقچه میخوام که یکم بیشتر صفحه داخل نمونه بزارین که ادم بفهمه چجور کتابیه😞

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۱)
- تمرین پاک‌سازی ذهن: تمرین پاک‌سازی ذهن به دو روش صورت می‌گیرد: الف- یادداشت درمانی: دفتر ویژه شخصی تهیه کرده و هر روز همواره هر آنچه که به اتاق ذهن هجوم می‌آورد و می‌خواهد در آنجا اسکان یابد، بار آن را تخلیه کرده و بر روی کاغذ انتقال داده و مکتوب نمایید تا بدینوسیله دائماً ذهن خود را از امواج مزاحم وارده، خلاص کرده و به آرام‌سازی و تمرکزدهی ذهن کمک شود. ب- خودگفتاردرمانی: در یک اتاق خلوت به دور از هرگونه مزاحمت افراد، تنها بنشینید و هر آنچه را که در ذهن دارید، بگویید. آنقدر بگوئید تا ذهن خویش را از امواج و انرژی‌های گوناگون منفی تخلیه کرده و خود خسته شوید. آنگاه احساس می‌کنید سبک و آرام شده‌اید.
majidlgzn
در نیمه شب با مطالعه کردن، خود را شرطی نکنید و به خود تلقین نکنید که در سکوت نیمه شب فقط قادر به مطالعه کردن هستید و بس، زیرا نیروی خازن مغز و عصب، توان جسم و جان را تحلیل می‌برد، بنابراین بهتر است که اول بامداد یا اول شب مطالعه کنید. این روش بدین دلیل است که آنچه در روز مطالعه کرده‌اید، در هنگام خواب شب، در مغز عمل پالایش و پردازش صورت می‌گیرد و سپس در ضمیر ناخودآگاه منعکس می‌گردد.
ماهی
رهایی و نجات از انواع وابستگی‌ها و دلبستگی‌های ظاهری، چسبندگی‌های عاطفی و احساسات افراطی، موجبات آرامش، رشد، توانگری و تقویت نیروی تمرکز ذهنی را فراهم می‌سازد.
ماهی
همواره خود را عاشقانه در کنف و پناه آفریدگار یکتا، احساس کنیم، بویژه در مواقعی که دچارآشفتگی‌های روحی و از هم گسیختگی فکری و ذهنی شده‌ایم. آنگاه درمی‌یابیم که در درگاه خداوند یکتای مهربان و بخشنده، فقر و فلاکت، تنگدستی، بیماری و بیهودگی، یأس و غم و ظلمت، معنا و مفهومی ندارد بلکه هر چه هست سرشار از نور و امید، عشق، زیبایی، نعمت و برکت است.
ماهی
از قانون تخلیه بار ذهنی، استفاده کنید، یعنی خود را ملزم به عادت نوشتن نمایید و تراوشات فکری و احساسی که دائماً وارد شبکه ذهنتان می‌شود بر روی کاغذ با نوشتن آن منتقل کنید و این امر موجبات آرامش و تقویت تمرکز فکر می‌شود.
ماهی
برای انجام تمرین تنفّس، به سوی قطب شمال بایستید، چشمان خود را ببندید، آنگاه با انگشت شست دست راست، پره بینی راست را ببندید و از راه مجرای بینی چپ تنفّس کنید تا لحظه‌ای که قادرید، نفس عمیق بکشید، سپس با انگشت شست دست چپ، پره چپ بینی را مسدود کنید و تا لحظه‌ای که قادرید از مجرای بینی راست نفس عمیق کشیده و آن را حبس کنید، هنگامی که احساس کمبود اکسیژن نمودید، انگشت شست را از پرۀ راست بینی بردارید و هوا را از درون ریه‌ها کاملاً با فشار خارج کنید تا جایی که احساس کنید دیگر هوایی در ریه‌ها نیست. برای هر یک از پره‌های بینی، ۱۰ بار تمرین را تکرار کنید.
ka'mya'b
تمرین پاک‌سازی ذهن به دو روش صورت می‌گیرد: الف- یادداشت درمانی: دفتر ویژه شخصی تهیه کرده و هر روز همواره هر آنچه که به اتاق ذهن هجوم می‌آورد و می‌خواهد در آنجا اسکان یابد، بار آن را تخلیه کرده و بر روی کاغذ انتقال داده و مکتوب نمایید تا بدینوسیله دائماً ذهن خود را از امواج مزاحم وارده، خلاص کرده و به آرام‌سازی و تمرکزدهی ذهن کمک شود. ب- خودگفتاردرمانی: در یک اتاق خلوت به دور از هرگونه مزاحمت افراد، تنها بنشینید و هر آنچه را که در ذهن دارید، بگویید. آنقدر بگوئید تا ذهن خویش را از امواج و انرژی‌های گوناگون منفی تخلیه کرده و خود خسته شوید. آنگاه احساس می‌کنید سبک و آرام شده‌اید.
ka'mya'b
ب- خودگفتاردرمانی: در یک اتاق خلوت به دور از هرگونه مزاحمت افراد، تنها بنشینید و هر آنچه را که در ذهن دارید، بگویید. آنقدر بگوئید تا ذهن خویش را از امواج و انرژی‌های گوناگون منفی تخلیه کرده و خود خسته شوید. آنگاه احساس می‌کنید سبک و آرام شده‌اید.
ka'mya'b
علّت بسیاری از مردود شدن‌ها در دوره ابتدائی، این است که در آغاز کار به دانش‌آموزان، کارهایی را که قادر به انجامش باشند، آموزش نمی‌دهند و یا ناقص و ناصحیح آموزش می‌دهند، لذا به همین دلیل دانش‌آموز به خاطر عدم موفقیّت، احساس ضعف اعتماد بنفس و ضعف تمرکز فکر در یادگیری می‌کند. در چنین شرایطی باید موقعیّت کلاس و آموزگار و دانش‌آموز را در صورت مقتضی تغییر داد تا تمرکز فکر او تقویت گردد.
Niles Group
راه‌های تقویت تمرکز فکر، انجام تلقینات مثبت و سازنده به ضمیر ناخودآگاه می‌باشد.
sepehr

حجم

۴۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۴۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۴,۸۰۰
تومان