دانلود و خرید کتاب عادت هایمان را تغییر دهیم مایو اوشین ترجمه فاریا جنیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عادت هایمان را تغییر دهیم اثر مایو اوشین

کتاب عادت هایمان را تغییر دهیم

معرفی کتاب عادت هایمان را تغییر دهیم

مایو اوشین در کتاب عادت هایمان را تغییر دهیم، دانش شکستن عادت‌های بد و ایجاد عادت‌های خوب را در اختیار ما قرار می‌دهد. این اثر با ترجمه فاریا جنیدی در نشر مانیان به چاپ رسیده است. 

درباره کتاب عادت هایمان را تغییر دهیم

اگر همین امروز به شما بگویند که به راحتی می‌توانید با تمام عادات بدتان خداحافظی کنیم و در عوض عادت‌های خوب را جایگزینش کنید، انتخاب شما کدام عادت‌هایتان است؟ بسیاری از ما می‌دانیم کارهایی که انجام می‌دهیم و برایمان به عادت بدل شده‌اند، اشتباهند. اما همچنان به رفتار خودمان ادامه می‌دهیم. دلیلش واضح است: ما فکر می‌کنیم که ترک عادت موجب مرض است و از عادتمان دست نمی‌کشیم. غافل از اینکه مسیری که در آن قدم گذاشته‌ایم، خودش نابودی تدریجی را در پی دارد. اما اگر به دنبال راه‌حلی درست و دقیق هستید، کتاب عادت هایمان را تغییر دهیم می‌تواند به شما کمک کند. 

مایو اوشین در این کتاب ابتدا توضیح می‌دهد که چرا ترک عادت‌های قدیمی برای ما سخت است. او سازکاری علمی را شرح می‌دهد که سبب می‌شود کنار گذاشتن برخی از رفتارهایمان برایمان اینچنین سخت باشد. در ادامه و با آگاهی از تاثیر مغز، راهکارهایی را در اختیارمان قرار می‌دهد که به ما امکان شکستن زنجیره عادت‌های بد و ایجاد عادت‌های خوب را می‌دهد. 

کتاب عادت هایمان را تغییر دهیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تمام کسانی که دوست دارند مسیر زندگی خود را به کمک عادت‌هایشان تغییر دهند، مخاطبان کتاب عادت هایمان را تغییر دهیم هستند. 

بخشی از کتاب عادت هایمان را تغییر دهیم

 اگر به عادتهایی که هم اینک دارید فکر کنید میبینید که دلیل اولیه همه آنها یک محرک یا کنش است. برای مثال فرض کنید شما عادت دارید هر روز ساعت دوی بعد از ظهر در محل کارتان به سراغ شبکه‌های اجتماعی مجازی بروید و در آنها چرخی بزنید. در واقع در ساعتی که دچار خستگی یا تنهایی میشوید یا استرس کاری به سراغتان می‌آید (محرک یا کنش) موبایلتان را بر میدارید و وارد شبکه‌های اجتماعی میشوید (رفتار یا واکنش) و بلافاصله با گردش در اخبار، کامنتها، لایکها و گفتگو با دوستانتان هورمون دوپامین در خون شما ترشح میشود و احساس آسودگی و رفع خستگی میکنید. (پاداش یا مطلوب)

یعنی درست در زمانی که احساس خستگی میکنید مغز، گشتن در شبکه‌های اجتماعی و آسوده شدن از استرس و خستگی را پیش بینی میکند.

اگر پاسخ شما به محرکی همواره یکسان باشد و رفتاری را بارها تکرار کنید در نهایت بروز آن رفتار در شما نا خودآگاه میگردد و یک عادت شکل میگیرد.

بهتر است در ادامه مطالعه این کتاب عملکرد زنجیره عادت را همواره به خاطر داشته باشید.

حالا ببینیم چطور با درک این موضوع میتوانیم عادت‌های خود را تغییر دهیم.

قدم اول

کنش یا محرک را بشناسید:

میدانیم که محرک، نخستین حلقه زنجیره عادت است و شناخت آن به عنوان منشأ میتواند اولین قدم در راه تغییر باشد. بسیاری از کارهای روزمره ما به صورت ناخودآگاه و غیر ارادی انجام می‌گیرند بدون آنکه ما واقعا به آنچه انجام می‌دهیم یا علت انجام آن فکر کنیم.

ً مثلا شما عادت دارید هر روز قهوه بنوشید. از خودتان سؤال کنید آیا به این خاطر قهوه مینوشم که خستگی‌ام برطرف شود یا چون از مقابل یک کافی شاپ عبور میکنم قهوه مینوشم یا شاید تنها به این علت که ساعت نُه است این کار را میکنم؟

ًنوعا محرکهای ما در یکی از دسته بندی‌های زیر قرار می‌گیرد:

مکان

زمان

احساسات

اشخاص

رخداد پیشین

نظرات کاربران

کاربر ۳۳۴۸۶۰۶
۱۴۰۰/۰۴/۱۶

بسیار کاربردی است . ۴۴ صفحه هم بیشتر نیست و خیلی سریع شما را به هدف مورد نظر می رساند. حاوی نکات جالبی است. متشکر از طاقچه و نویسنده.

nagh2018
۱۴۰۰/۰۷/۲۴

من در مورد قدرت عادت و تاثیر عادت کتاب زیاد خوندم و به نظرم این کتاب بدون هیچ اضافه گویی با پیشنهادهای عملی و صریح به علاقه مندان به تغییر عادت کمک می کند.

Shirin
۱۴۰۲/۰۴/۲۴

این کتاب در مورد تغییر عادت ها نوشته شده و خلاصه و فشرده تکنیک های کاربردی و مفید در خصوص تغییر عادت ها یاداوری می‌کنه اگر حوصله کتاب های حجیم ندارید این کتاب پیشنهاد میکنم حتما مفید خواهد بود.ممنون از

- بیشتر
yans
۱۴۰۱/۱۰/۲۰

کتاب خوبیه و با خلاصه برداری از کتاب و تهیه یه برنامه عملی میتونیم تاحدی عادتهای بدمون را کنترل و کم کم کمرنگ و در نهایت نابودشون کنیم.

mf13831120
۱۴۰۲/۰۷/۲۳

10/9

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۷۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

حجم

۳۷۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

قیمت:
۲۷,۳۰۰
تومان