دانلود و خرید کتاب رأس ساعت ۹ یلدا اشتری گرگری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رأس ساعت ۹ اثر یلدا اشتری گرگری

کتاب رأس ساعت ۹

معرفی کتاب رأس ساعت ۹

کتاب رأس ساعت ۹ اثری از یلدا اشتری گرگری است. این کتاب به بررسی تأثیرات اهمال‌کاری بر جوانب مختلف زندگی می‌پردازد، راه‌های مقابله با اهمال‌کاری را پیشنهاد می‌کند و تمریناتی مؤثر برای کاهش اهمال‌کاری ارائه می‌کند.

درباره کتاب رأس ساعت ۹

اهمال کاری یکی از مسائلی است که همه ما به نوعی در زندگی با آن درگیر هستیم. تاثیرات منفی آن را هم چشیده‌ایم. مثلا اگر کاری بر عهده ما باشد که انجام دادنش چندان خوشمان نیاید با بهانه‌هایی مانند، حالا زود است، رأس ساعت ۹ می‌روم سراغش، فردا زمان مناسبی است و ... از انجام دادنش سر باز می‌زنیم.

یلدا اشتری گرگری در این کتاب درباره اهمال‌کاری و تفاوت آن با تنبلی توضیح داده است. در ادامه به تأثیر و ارتباط آن با عزت‌نفس و استرس پرداخته و از دلایل و بهانه‌های افراد اهمال‌کار گفته است. اما نکته مثبت این کتاب این است که تمرین‌ها و راهکارهایی برای مقابله با اهمال کاری پیشنهاد می‌کند. با کمک تمرین‌های این کتاب اول می‌توانید میزان اهمال‌ کاری خود را بسنجید و سپس متناسب با آن، به مقابله برخیزید.

کتاب رأس ساعت ۹ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه افراد می‌توانند از کتاب رأس ساعت ۹ استفاده کنند. چون همه ما در هر سن و سالی که باشیم، تکالیف و وظایفی داریم که اشتیاقی برای انجامش نداریم و آن را عقب می‌اندازیم. فرقی هم ندارد که دانش‌آموزی باشیم که از خواندن ریاضی بیزار است یا استاد دانشگاهی که وقت دندان‌پزشکی‌اش را کنسل می‌کند! 

بخشی از کتاب رأس ساعت ۹

اهمال کاری یعنی میل به رها کردن یا به آینده موکول کردن و یا امتناع از به اتمام رساندن کاری است که تحت کنترل فرد میباشد. به زبان ساده یعنی کارهایی را که ما از قبل تصمیم به انجام آنها داشته‌ایم؛ با وجود اینکه میدانیم تأخیر در انجام آنها به ضرر ما خواهد بود، به صورت داوطلبانه به تعویق می‌اندازیم. در صورتی که این تعویق ممکن است بر عملکرد یا احساس ما نسبت به خودمان تأثیر بگذارد.

ًدر چنین مواقعی کار را به بعد موکول کردن موقتا شخص را راضی نگه میدارد.

انسان در شبیه سازی و تخمین آینده خطاهای زیادی دارد و نمیتواند به درستی حدس بزند که وقتی کار امروز را به فردا می‌اندازد، فردا چه احساسی را تجربه خواهد کرد؟ شاید اگر میتوانست تلخی و سختی‌های احساس فردا را درست پیشبینی کند، در حد توان از اهمال کاری دوری میکرد.

لذتهای آینده را فدای لذتهای آنی نکنیم.

انسان وقتی دچار اهمال کاری است که کارها و وظایفش را به صورت داوطلبانه و عمدی به تعویق بیندازد و با اینکه میداند الآن زمان درست انجام کار است، نسبت به آن آگاهی کامل دارد و هیچ چیز و هیچ کاری به جز اکراه و بی میلی خود شخص مانع از انجام کار نیست.زمانی میتوان اهمال کاری را به عنوان یک مشکل و اختلال رفتاری موردتوجه قرار داد که شامل ویژگیهای زیر باشد:

موجب کاهش کارایی شود.

کارها و فعالیت حیاتی و ضروری را تحت تأثیر قرار دهد.

در حالت کلی موجب تأخیر در انجام فعالیتها شود.

اهمال کاری یک دام یا تله است.

نظرات کاربران

کاربر ۳۴۳۰۰۵۰
۱۴۰۰/۰۵/۰۲

با سلام. کتاب بسیار خوب و کاربردی هست. توصیه میکنم این کتاب رو حتما مطالعه کنید. روش ها و تمرین های ارائه شده برای جلوگیری از اهمال کاری بسیار کاربردی است.

Sajad Lashgari
۱۴۰۰/۰۷/۲۵

کتاب خلاصه و مفید در مورد خیلی از افراد جامعه که دچار پشت گوش اندازی کار هاشون هستن هستش راه حل هایی رو هم گفته بنظرم کم حجم بودنش خیلی خوبه و این که حتی نویسنده شماره تلفن خودشو ارائه کرده

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۵۲,۷۸۰
تومان