دانلود و خرید کتاب ما والدین بچه شیعه هستیم محمد گوگانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ما والدین بچه شیعه هستیم اثر محمد گوگانی

کتاب ما والدین بچه شیعه هستیم

معرفی کتاب ما والدین بچه شیعه هستیم

کتاب ما والدین بچه شیعه هستیم اثر محمد گوگانی و سحر محبعلی در انتشارات گوی به چاپ رسیده است.

 این کتاب دفترچه راهنمایی خلاصه و کاربردی برای تربیت مذهبی خردسالان است.

درباره کتاب ما والدین بچه شیعه هستیم

در کشور ما ادبیات کودک بخش بزرگی از بازار نشر را در اختیار دارد تا حدی که در نمایشگاه‌های کتاب، وجود سالن‌های گوناگون کتاب‌های کودک و هزاران عنوان کتاب در این زمینه امری کاملا طبیعی است. حتی در کنار آن کتاب‌هایی برای پدرو مادرها و مربیان با در زمینه‌های تربیتی و روانشناسی و… وجود دارد. 

در شیوه تربیت اسلامی، فرزندان اماناتی در دست والدین هستند و پروردگار ناظر بر عملکرد تربیتی آن‌ها است و بایددر برابر خداوند پاسخگو باشند. این مدل تربیتی براساس توحید مداری و ولایت ائمه است، درحالی‌که در سایر الگوهای تربیتی هدف اصلی، مهارت‌ها است، در آن روش کنترل و اجتماعی کردن فرزندان اصل است و به تربیت دینی فرزندان توجه چندانی نمی‌شود. 

این کتاب ضمن تعریف کاربردی از «تربیت دینی کودک» با محوریت تربیت کودک زیر ۷ سال در تشیع، به اهمیت و وجوه این موضوع اشاره کرده و چالش‌ها و تفاوت‌های این حوزه در حد خلاصه سنجیده است.

 این تفاوت‌ها بیشتر به ماهیت نگاه انسان‌گرایانه و نگاه دینی و آمیختگی ایجاد شده در عصر معاصر باز می‌گردد. می‌توان برای مطالعه بیشتر مفاهیم پایه و تعاریف موجود به‌خصوص مفهوم اومانیسم دینی، به کتاب «خدای انسان‌گونه» رجوع کرد.

 برای عبارت سهل و ممتنع «تربیت دینی کودک» تعاریف مختلفی ناشی از نوع نگاه به مقوله دین موجود است، مثلاً برخی از نظریه‌پردازان مسلمان کشور معتقدند تربیت دینی کودک به معنای تربیت بُعد دینی کودک است. یعنی؛ مجموعه اعمال عمدی که با هدفِ آموزش گزاره‌های اعتقادی یک دین، و پرورش ایمان و التزام عملی به آن آموزه‌ها صورت می‌گیرد. 

 کتاب ما والدین بچه شیعه هستیم را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم 

 کسانی که دغدغهٔ تربیت دینی کودکان خود را دارند این کتاب را بخوانند.

بخشی از کتاب ما والدین بچه شیعه هستیم 

برای عبارت سهل و ممتنع «تربیت دینی کودک» تعاریف مختلفی ناشی از نوع نگاه به مقوله دین موجود است، مثلا برخی از نظریه‌پردازان مسلمان کشور معتقدند تربیت دینی کودک به معنای تربیت بعد دینی کودک است. یعنی؛ مجموعه اعمال عمدی که با هدف آموزش گزاره‌های اعتقادی یک دین، و پرورش ایمان و التزام عملی به آن آموزه‌ها صورت می‌گیرد. (واژه دینی قید اضافی برای تربیت است) در این معنا بعد دینی انسان هم عرض ابعاد دیگر او مانند بعد عقلی، بعد عاطفی، بعد اجتماعی، بعد جنسی و دیگر ابعاد انسان است: بنابراین همانطور که می‌توان درباره بعد عقلی انسان و چگونگی تربیت این بعد سخن گفت، تربیت بعد دینی او نیز به‌عنوان فرایندی عملی قابل بررسی و مطالعه علمی است. مطابق این تعریف انسان درکنار وجه دینی وجوه غیردینی هم دارد که در تربیت دینی سعی می‌شود بعد دینی را تقویت نمود. می‌توان با کمی تسامح این نگاه را دیدگاه رایج موجود در کشور(و نه این گفتار) دانست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۱۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۹۱۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان