دانلود و خرید کتاب طراحی نطق و سخنرانی اقناعی جمال قمری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طراحی نطق و سخنرانی اقناعی اثر جمال قمری

کتاب طراحی نطق و سخنرانی اقناعی

معرفی کتاب طراحی نطق و سخنرانی اقناعی

کتاب طراحی نطق و سخنرانی اقناعی، نوشته جمال قمری یکی از کتاب‌های مجموعه کتاب‌های مذاکره و فروش حرفه‌ای است. او در این کتاب به این سوال پاسخ می‌دهد: چگونه با یک متن اقناعی ، مخاطبان سخنرانی را متقاعد کنیم؟

درباره کتاب طراحی نطق و سخنرانی اقناعی

یک نطق می‌تواند تاثیر بسیاری بر مخاطبان شما داشته باشد. اگر مخاطبان شما با متنی که شما برایشان آماده کرده‌اید، اقناع شوند و از آن لذت ببرند، می‌توانید امیدوار باشید که نیمی از مسیر را رفته‌اید. سوال اصلی این نیست که ما باید چه مطلب و محتوایی آماده کنیم، بلکه این است که مخاطبان ما دوست دارند چه چیزی بشنوند. قبل از اینکه متن سخنرانی خود را آماده کنید از خودتان بپرسید آیا مخاطب می‌خواهد با دیدگاه‌های استراتژیک سطح بالا روبه‌رو شود یا به شنیدن مجموعه‌ای از جزئیات علاقه دارد؟ آیا مخاطب به‌دنبال شنیدن سخنان انگیزه‌بخش است یا می‌خواهد به نطقی اطمینان‌بخش گوش دهد؟ آیا مخاطب از قبل چیزی درباره موضوع می‌داند یا اطلاعاتش در این زمینه صفر است؟ آیا تلاش برای خنداندن مخاطب کار صحیحی است؟

هرچند نمی‌توان همیشه پاسخی سرراست برای این سوالات در نظر گرفت اما در نهایت باید دانست که ما باید از مخاطب آغاز کنیم و متن خود را بنویسیم. اگر در حین نطق متوجه شدید که مخاطبان سرشان را در تلفن همراهشان فروبرده‌اند و مشغولند، بدانید که نطقتان چندان تاثیرگذار نبوده است ولی می‌توانید از همین تجربه هم درس بگیرید. این نکته را به همراه کلی نکات دیگر که می‌توانند مسیر مشخصی برای نطق و سخنرانی شما درست کنند و پیشرفت و موفقیتتان را تضمین کنند، در کتاب طراحی نطق و سخنرانی اقناعی بخوانید. 

کتاب طراحی نطق و سخنرانی اقناعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب طراحی نطق و سخنرانی اقناعی می‌تواند به پیشرفت شغلی کارشناسان فروش و بازاریابان، کمک‌های بسیاری بکند. 

بخشی از کتاب طراحی نطق و سخنرانی اقناعی

به مخاطب فکر کنید نه به موضوع

همه ما درباره کار، تخصص و علایقمان اطلاعات بسیار زیادی داریم و اگر فرصتی به دست آوریم بی‌وقفه درباره‌شان صحبت می‌کنیم. اگر مخاطب صحبت‌هایمان کسی باشد که واقعآ این موضوعات برایش اهمیت داشته باشد، مشکلی به‌وجود نمی‌آید اما متأسفانه، اکثر نطق‌ها در برابر گروه‌هایی از مخاطبان ادا می‌شوند که تضمینی در مورد سطح علاقه و اشتیاق آنها به موضوع وجود ندارد.

بنابراین اولین سؤال ما این نیست که سخنران می‌خواهد درباره چه چیزی صحبت کند، بلکه باید بپرسیم مخاطب می‌خواهد چه چیزی را بشنود. 

اگر طبق معمول، حضّار به گروه‌هایی متنوع با مشخصاتی مختلف تعلق داشته باشند، علایق مشترکشان چیست؟ چطور می‌توانیم بدون حمایت از گروهی خاص، سایر گروه‌ها را جذب کنیم؟ اگر تحت فشار قرار بگیرید، کدام گروه برای‌تان بیشترین اهمیت را دارد؟

این سؤالات همیشه پاسخ‌های سرراستی ندارند؛ اما اگر از مخاطب و نه موضوع شروع کنید، در مسیر درستی قرار گرفته‌اید و این کلیدی است برای نگارش نطقی عالی.

مخاطبان چه چیزی را باید به خاطر بسپارند؟

وقتی مخاطب داخل سالن (و احتمالا خارج از سالن) را شناختیم، تفکرمان هم در مسیری درست قرار می‌گیرد. حالا، برای ورود به مرحله دوم آماده هستیم و می‌توانیم تصمیم بگیریم مخاطبان چه چیزی را به خاطر بسپارند.

من همیشه از کسانی‌که برای طراحی سخنرانی از من مشورت می‌گیرند یک سؤال می‌پرسم: دوست دارید یک عضو عادی از جمعیت مخاطب، روز بعد که از خواب بیدار می‌شود چه چیزی از نطق شما را به یاد داشته باشد؟ معمولا اولین پاسخی که می‌شنوم این است: «همه‌اش را» یا «همه نکات مهم را».

متأسفانه احتمال آنکه مخاطب همه نطق یا همه نکات مهمش را به یاد داشته باشد به همان اندازه‌ای است که احتمال دارد همه ترکیبات مندرج در پشت بسته‌بندی چیپس را به‌خاطر سپرده باشد. ما همه زندگی‌مان را صرف گوش دادن، مطالعه و جذب اطلاعات می‌کنیم و مغزمان نیز روش بسیار کارآمدی برای بیرون انداختن اکثریت قریب‌به‌اتفاق اطلاعات دریافتی دارد. یکی از فعالیت‌هایی را که واقعآ دوست دارید در نظر بگیرید: تماشای مسابقه فوتبال، خواندن رمان یا گوش دادن به موسیقی. حالا سعی کنید هر دقیقه از مسابقه یا برنامه یا هر صفحه از رمان را به‌خاطر بیاورید. واقعآ ممکن نیست. البته چند نکته کلیدی و خلاصه‌ای بسیار مختصر را به‌خاطر خواهید داشت، مثل: خوب بازی کردیم و بردیم؛ جورج چندان مرد بدی هم نیست؛ بار کاملا در آتش سوخت اما کسی کشته نشد.

نطق هم چنین وضعیتی دارد. امکان ندارد مخاطبتان همه محتوا را به‌خاطر بسپارد. اگر مخاطب یک پیام کلیدی را با خود به خانه برده باشد و صبح روز بعد آن را به‌خاطر بیاورد، موفق شده‌اید. این پیام ممکن است هر چیزی باشد؛ مثلا، «این کسب‌وکار آینده روشنی دارد» یا «اگر خودت تغییر نکنی، هیچ چیز تغییر نمی‌کند» یا «انتخاب من به سود شماست» یا «اگر بیمه نشوی، آینده تلخی در انتظار توست» یا «این ماشین چمن‌زنی نه بنزین لازم دارد نه برق» یا «بهتر است نرخ مالیات کم شود». پس از آنکه پیام کلیدی مدنظرتان را انتخاب کردید، می‌توانید نطق‌تان را به صورت عقب‌گرد طراحی کنید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

حجم

۲۱۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان