نظرات درباره کتاب خودشناسی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب خودشناسی اثر آلن دوباتن

نظرات کاربران درباره کتاب خودشناسی

۳٫۶
(۹۵۳)
صبا بانو:)
آلن دوباتن در این کتاب که جزو مجموعه کتاب‌های مدرسه زندگی است درباره سرفصل‌های کلی در امر خودشناسی صحبت می‌کند. ساختار کتاب هم به این صورته که اول اون سرفصل رو توضیح می‌ده، بعد تمرین‌هایی در این زمینه مطرح می‌کنه. کتاب به شدت جمع و جور و ساده ایه. برای همین توصیه می‌کنم یه فرصتی بذارین و این کتاب رو بخونین. البته واقعا با یک بار خوندنش خیلی تاثیری در زندگی شما ایجاد نمی‌شه. بلکه مدام باید سرفصل های کتاب رو مرور کنید. در زمینه خودشناسی، پیشنهاد می‌کنم کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید از جفری یانگ رو هم بخوانید.
کاربر 6780287
کتاب آلن دو باتن صوتی موجود است
کاربر 1935190
ممنون بابت توضیحات و پیشنهادتون
کاربر 912542
سلام منم تازه میخوام کتاب خوندنو شروع کنم اما واسه جذب خوندن کتاب واینکه زود خسته نشم وکناربزارم چون بارها این کاررو کردم ازتون کمک میخوام پیشنهادمیکنید از چه کتابی شروع کنم رمان تاریخی ادبیات روانشناسی کدومش؟؟؟؟؟؟؟
Mina Sadeh
اگه توی خودتون گم شدید، و من سرزنشگر قوی ای دارید این کتابو پیشنهاد میکنم‌.
esmaeil nosrati
من سرزنشگر قوی بهترین کلمه ای که درباره چیزی که تو درونم هست شنیدم عالبود
Ali
نمدونم. فقط قالَ رسول الله. مَن عَرفَ نَفسَ فقَد عَرَفَ رَبِّ هرکه خود را شناخت خدای خود را شناخته است. انسان شناسی(خود شناسی) از استاد شجاعی رو به همه توصیه میکنم. این کتابم. نظری ندارم.
کاربر 3627076
خوب بود
مهدیس شبانی
لطفا رایگان کنید
کاربر 5215889
چرا دقیقا رایگان باید باشه؟
Mehran malekzade
خداوکیلی دیگه سه تومن پول ادامسه 😅😅
amir
چرا؟ هزینه برای چیزی که باعث رشد فردی خودمون میشه مهم ترین سرمایه‌گذاری برای زندگیمونه فرض کنید سه ویلا و چهار ماشین از کلاس اس بنز و سری هفت بی ام و ،یک مازراتی؟ با ۳۵%سهام یک شرکت معتبر رو از ان خود داشته باشید ! از درون احساس خوبی نداشته باشید نسبت به خودتون کدوم دارایی خودتون ارزشمند دیده میشه براتون؟ حالا ببینید واقعیت زندگی را که نه ماشین های لوکس و نه چندویلا و سهام و...در اختیار نداریم ارزشمند نیست هزینه نامحسوسی کنیم و کمی،کمی از ته دل شاد باشیم؟ اما در هر صورت حق باشماست شرایط سخت و نابه هنجار است فرو رفته در مشکلات اقتصادی و دست و پنجه نرم کردن با بدهی های بانکی و ... اگر رایگان شود چند هزار تومنی کمتر خرج کرده ایم؟
simplefunction
کتاب فوق العاده یی هست خصوصا درباره عشق ورزیدن به خود و درباره هیجان و احساساتی که سرکوب میکنیم. البته محتوایاتش کم هست اما بهتون سر نخ میده که برید دنبالش و دنبال اگاهی بیشنر باشیم
F
ممنونم خیلی مفید بود دوست خوبم
mohammad
ممنونم ازتون برای این توضیح کوتاه و مفید
Samira.zavie
کتاب راهکارهایی در مورد چگونگی رسیدن به شناختی از خودمونه. با اینکه کم حجمه منتها نیاز به زمان بیشتری برای مطالعه داره چرا که محتوا و بار معنایی کتاب بسیار عمیق است. خواندنش نیز بسیار لذت بخش است.
Samira.zavie
دقیقا 🌺🌺
mohammadreza karami
کاملا موافقم،به تعداد صفحه ها اصلا نباید توجه کرد.ممکنه یک کتاب 50 صفحه ای بخاطر با ارزش بودن مطالبش اندازه یک کتاب 200 صفحه ای خوندنش زمان ببره
یوسفی
بنظر من کتاب خوبیه و لازمه که هر کسی این کتاب را بصورت کاربردی بخونه و خوب درک کنه
بنده خدا
بخوانید و لذت ببرید و به مقام و موقعیت علمی نویسنده کتاب درود بفرستید. برای مترجم کتاب نیز یک کف مرتب بزنید و اگر این تشویق برای او نفعی به همراه نداشت، با ذکر صلواتی، روح اموات او را شاد کنید و برایش آرزوی تندرستی نمایید. البته شاید برای من که زبان ادبی یک کتاب از اولویت های اول انتخابم در خواندن آن کتاب می باشد، هنر مترجم در برگردان نسبتا" ادبی کتاب، عاملی برای شور و شوق مطالعه این کتاب بوده باشد. و اما... هرچند کتابهای روان شناسی زیادی نخوانده ام، ولی همین یکی را هم که با موفقیت به انتها رساندم، درس های زیادی به من آموخت و چقدر از این بابت خرسندم. البته بعد از توفیق الهی و برخورداری از بخت خوب در گرداندن قرعه شانس و دریافت جایزه یک هفته استفاده رایگان از قسمت بی نهایت در طاقچه و البته انتخاب این کتاب عالی جهت مطالعه، از تیم طاقچه و اپلیکیشن خوب، متعهد، منظم، دست و دلباز و باصفای آن هم تشکر می کنم که این فرصت طلایی را در اختیار امثال بنده نهاده و با ایجاد شرایط مساعد برای مطالعه، فرصت استفاده حداکثری برای عاشقان کتاب فراهم کرده است. در جای جای کتاب، علاوه بر تایید گفته های نویسنده، به دلیل همراهی گام به گام وی با افکار و احساساتم، (آنچنان که گویی وی به همراه یک دوربین، خود را به اعماق درونم کشانده و در رودخانه رگهایم در رفت و آمد بود!) متعجب می شدم و برای ژرف نگری، دقت و توجه او به جزئیات ضمیر انسان، در دل آفرین می گفتم. برای من که چنین بود، امیدوارم برای شما هم چنین درس آموز و لذت بخش باشد و بتوانید چنین حسی را هنگام خواندن تجربه کنید. حین خواندن کتاب، حال و روزی گوناگون داشتم. در حین خواندن، هم اشک حسرت ریختم، هم به خودم و افکار و عقایدم خندیدم، هم تاسف خوردم، هم از دست خودم عصبانی شدم، گاهی هم به خودم امیدوار شدم و زمانی... بدون اغراق عرض می کنم؛ همه این حالات ضد و نقیض در حین خواندن کتاب، اثراتی بود که کلام نویسنده (و البته مترجم خوب آن) بر من گذاشتند، نه اینکه گرفتار احساسات و تعصب شده باشم و یا بدتر از آن بخواهم مبالغه ای در این باره کرده باشم. به همین جهت بسیار خوشحال خواهم شد از اینکه بتوانم در میانه های راه زندگی، با خواندن چنین کتاب ارزشمندی، حداقل بخش های باقی مانده از مسیر سنگلاخ زندگی ای که از قبل برای خود و اطرافیانم فراهم کرده بودم را تسهیل کنم و ضمن امیدواری به رحمت خداوند، برای انجام روش های نادرستی که در طول سالیان سال برای تربیت خود و خانواده ام در پیش گرفته بودم، از درگاه او طلب رحمت و مغفرت نمایم. در این کتاب، نویسنده هم شرح مشکل می کند و هم راهکار ارائه می دهد و این نکته مهمی در باب کتابهای روان شناسی است. مطالب کتاب عمدتا" به دور از زیاده گویی و مثال های بی مورد و اضافی است و اغلب در بردارنده مطالب جالب و نکاتی علمی - روان شناسی است. پس، آی دوستان کتابخوان و کتابدوست و از آن مهم تر، شما که تلاش می کنید تا از رهگذار خواندن یک کتاب خوب، آن هم کتابی از نوع روان شناسی، بخش هایی از اشتباهات زندگی تان را جبران کنید یا در پی کسب مسیرها و روش های تازه موفقیت در زندگی باشید؛ این شما و این هم کتاب خوب و تاثیرگذار: خودشناسی موفق باشید. ۱۲ فروردین۱۴۰۰
کاربر 912542
خیلی عالی توضیح دادی وتوصیف کردی موفق باشی
♡nilla♡
💚💚💚💚
کاربر 3667664
عاقبت بخیر باشید الهی
Mohammad
(۲-۲-[۲]) سواد نویسنده ش قابل تحسینه؛ لحن دوستانه ای داشت، باید چندبار دیگه هم بخونم
neda
سلام دقیقا .
حسینی اصیل
سلام ببخشید به طور اشتباه گزارش تخلف رو زدم.
saba
من فکر میکنم این کتاب جز اون دسته از کتاب هایی هست که باید چند بار خونده بشه تا تاثیرش رو حس کنی، به شدت پیشنهاد میشه😍
کاربر ۲۳۸۹۹۷۶
خوبه کتابی از ترکیب روانشناسی و فلسفه بود
hamed Amel
کتابی تا حدودی فلسفی ، کمک به طرح سوال های خودشناسی
فرزاد
کتاب بسیار خوب و تاثیر گذاریه، ترجمه خوب و روان
moonajaat
من رویکرد آلن دوباتن و نظراتش درباره ی ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و فردی رو خیلی قبول دارم ،اگر می خواهید این کتاب رو بخونید حتما یک دفترچه و خودکار کنار دستتون بذارید و تمریناتش رو انجام بدید .چون ما اومدیم با خوندن این کتاب بیشتر به خودمون نزدیگ بشیم ،اون رفاقته صمیمانه تر بشه نه اینکه صرفا روخوانی کنیم . با این روش مطالعه تون مفید تر خواهد بود . خودم همین کارو کردم و کمک بزرگی بود 🙃
مهشاد
۳۰درصد تخفیف اشتراک ، هرکی میخواد استفاده کنه S99WC873BB33B
زهرا بانو
واسه کد میای امتیاز کتاب رو پایین میاری که چی...؟
مَقامِ مُعَظَّمِ مُعَلِّمی
چی هست،؟
emanuel
ممنون بابت ارسال کد
~MON¡REH~
کمی کاربردی بود ولی به نظرم یکم پیچیده اومد و خیلی صریح و کامل نبود .
moonajaat
بنظرم مشکل از ترجمه بود
Zahra Sh
من سعی کردم با کتاب ارتباط بگیرم اما گنگ بود و نتونست اونطور که باید به من حس کاربردی بودن بده خیلی کتاب ها هستند که معروفن اما نمیتونن خوب باشن برای ما اگر مطالعه قوی در حوزه خودشناسی و روان شناسی دارید خیلی کمک کننده نیست برای مثال سعی کرده که با مطرح کردن حدود ۱۵ سوال به ما ضعف های شخصیتی رو نشون بده اما این سوالات رو هر کسی میتونه طبق ایده آل خودش جواب بده نه واقعیت خودش چون توصیفی هستن
دانش دوست!
سخن شما هم درست است و هم نادرست. افرادی که در باب خودشناسی، مطالعات و تفکرات مقدماتی را پشت سر گذاشته و پله های اول نردبان بی نهایت خودشناسی را طی کرده اند خواندن کتاب های مقدماتی و کلی گو، بدردشان نمی‌خورد و حتی برایشان ملالت زاست. ولی افراد تنبل کم مطالعه ای مثل من_به ویژه‌ای اصالت شیرازی:)) _ از خواندن کتابهای سطح پایین خودشناسی و معرفه النفس هم بهره ها خواهند برد. کاچی به از هیچی.
Elias
خیلی کلی و صحبت های معمولی توی کتاب زده شده برای من جالب نبود و احساس کردم کتاب خیلی سطحی هست
نَــسـی
کتاب خوبیه به شرطی که با حداکثر تمرکز خونده بشه. این کتاب به ابعادی از (خویش) میپردازه که ذهن ما هیچوقت باهاش اشنا نبوده، از این نظر عالیه!
nahidnori
چرا من پول کتابو پرداخت کردم اما کتاب باز نشد؟! واقعا که این کارا یعنی چی؟ ارزششو داره اصلا😑
کاربر ۱۵۵۹۶۴۹
چرا زود بدبینانه نگاه میکنید، نرم افزارها اغلب چنین مشکلاتی دارند، کتاب رو پاک کنید دوباره بارش کنید
محمد حسین
برخلاف انتظارم، بسیار کلی و سطحی بود، مطالبی که همه میدونیم - حداقل درصد زیادیش جزو اطلاعات عمومی زندگی و تجربه های زیستیه اشخاصه - تکرار شده منتها با لعابی از روانشناسی، شبه فلسفه و شبه اخلاقیات. معتقدم این رویکرد به خودشناسی راه به جایی نداره چون به جای ارایه یک طرح مشخص از انسان، یکی به نعل میزنه و یکی به میخ ... و نهایتا انسان در جمع بندی کتاب موجودی ناشناخته میمونه که تلاش برای شناختش به نتیجه ای منتهی نخواهد شد - لااقل تا حدودی زیادی منتهی نخواهد شد، همونطور که دو باتن میگه - و این مسئله، به طریقی که کتاب استدلال میکنه باعث میشه که بیش از پیش به ناتوانی مولف در بیان و شناخت اون طرح کلی برمیگرده سعی کردم نظرات شخصیم رو بیان کنم، و نه تحمیل. اما قضاوتش با شما دوستان عزیز!
کشاورز
آفرین👏 واقعا کتاب خوبی نیست!

حجم

۴۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۴۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
۱۳,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۳صفحه بعد