نظرات کتاب همه دروغ می‌ گویند

نظرات کاربران

sama
چرا کتاب های نشر گمان حتی به تعداد محدود توی طاقچه بی نهایت قرار نمی گیرن یا تخفیف نمیخورن؟
bud
نشر گمان نمیخواد
Z.Borhan
الان که کتابای معرفی شدۀ پادکست بی‌پلاس ۵۰٪ تخفیف دارنم‌ این یکی بین بقیه تخفیف نخورده. شاید به خاطر نوع قرارداد ناشر با طاقچه هست که امیدوارم رویه‌شون عوض بشه و ناشرا هر چه بیشتر به طرح طاقچۀ بی‌نهایت همکاری کنن
محمدرضا
سوال خوبیه
احسان
این کتاب اهمیت تخصص دانش داده و داده کاوی را بیان می‌کند. مثالهای قابل تامل و البته قابل بحثِ کتاب عامدا طوری انتخاب شده اند که نشان دهند دانش داده چگونه می‌تواند پیش‌فرض‌های موجود ذهنی را به چالش بکشد و همچنین امکاناتی که این دانش مهیا کرده. را به خوبی نشان میدهد. با این حال نویسنده باز هم از مخاطرات و بحثهای اخلاقی پیرامون دانش داده مغفول نمانده. هر چند خیلی کم به این موضوع پرداخته. علاوه بر این کتاب خیلی مختصر و مفیدی نیز مباحث را مطرح میکند. برای آشنایی بیشتر با کتاب می توانید مقالاتی که رسانه نیویورک تایمز با همکاری او منتشر کرده را مطالعه کنید. علاوه بر اینکه کتاب اقتصاد ناهنجاری های اجتماعی یا همان freakonomics ( که نویسنده نیز تحت تأثیر این کتاب بوده) مباحث مشابه به این کتاب را البته از زاویه تقریبا متفاوتی بیان میکند‌. در انتها نیز دو انتقاد به ترجمه و انتشار این اثر دارم. یکی اینکه کتاب یک نویسنده داره نه به این شکلی که روی جلد اومده و در شناسنامه کتاب در طاقچه درج شده دو تا. اسم نویسنده جوریه که انگار اسم دو نویسنده مجزا ست و این ناشر رو به اشتباه انداخته حتی طاقچه رو. اسم کامل ایشون Seth Stephens-Davidowitz یا سث استیونز داویدویتز ه که باید اصلاح بشه. و دیگه اینکه این کتاب دو نوع یادداشت داره یکی پانویس و دیگری یادداشتهایی که در چاپ آخر فصل آورده شدند. هرچند در نسخه چاپی این تمایز مسئله ساز نیست با این حال مراجعه به یادداشتها در نسخه طاقچه بسیار دشواره که به نظرم بهتره در یک قالب تجمیع بشن (در نسخه طاقچه پانویس‌ها لینک شدن ولی یادداشتها لینک نشدن)
pejmannavi
ممنون. توجه من رو به کتاب جلب کردی. به نظر میاد موضوعش مورد علاقه ام باشه.
Pūyān
هیچ کتابی تا به حال ندیده بودم که بتونه کاربرد علم داده‌کاوی رو به این زیبایی برای عُموم بیان کنه. عالی بود. داده‌کاوی حوزه‌ی نوپیدایی هست که به مرور داره در همه‌ی حوزه‌های دیگر هم رخنه می‌کنه – از تشخیص‌های پزشکی گرفته تا مطالعات جامعه‌شناسی، که این کتاب هم پر هست از چنین مثال‌هایی. خوندنش رو حتماً توصیه می‌کنم (البته من اصل کتاب رو خوندم و نمی‌دونم ترجمه‌ی حاضر ترجمه‌ی خوبی هست یا نه). ----------------- آپدیت: خود کتاب که قبلاً هم گفتم عالی هست؛ اما این ترجمه‌اش به شدت سانسور شده و حتی قسمت‌های مختلفی از اون رو کاملاً حذف کردند. به عنوان نمونه، فصل چهارم قسمتی داره مربوط به پنهان‌کاری گرایش‌های جنسی افراد که در این ترجمه حذف شده.
ࡅ߭ܥ‌‌ߊ
حتی خود کتاب هم دروغ میگه !
hossein hayati
everybody lies
محمد
سلام میشه عنوان کتاب بگی به انگلیسی
manik
یک هفته اینترنت رو قطع کردن! دنبال ملی کردنشن!عصبانیم ناراحتم سرخورده ام آیا شما هم این احساس منو دارین!؟ هر روزی که میگذره فضا خفقان آورتر میشه هرروز بدتر از دیروز... به همه معترضان و مخالفان انگ شورشگر و اغتشاشگر زدن همه رو با یک چوب زدن! طی این هفته ای که گذشت خیلی احساس تنهایی کردم و فهمیدم ما اینهمه نیستیم. میدونم خیلی بی ربطه که اینجا همچین نظری دادم.. ولی بله مردم و ما همه دروغ میگیم... این کتاب رو دارم میخونم تموم بشه نظر میدم. اینم میدونم این نظر حذف میشه
Hadi Ezzati
خیلی دردناکه بعد از تقریبا ۴ سال همه چی بدتر شده و میشه.
Gordafariid
چقدر این کامنت قدیمی آینده رو نشونمون داده بود و اون موقع شاید خیلی هامون درکش نکردیم ولی الان . . .
zahramirzaei
اوضاع بعد از سه سال همینه ..
roli
طاقچه لطفا این کتبو تو بی نهایت بزار
zoli
توی بینهایت قرار بدید لطفا
fahime
کتاب حاضر -با این عنوان جذابش- در مورد کاربردهای بیگ دیتا (کلان داده) و داده‌کاوی در علوم اجتماعی و اقتصادی‌ست. نویسنده ابتدا با مقایسه‌ی نتایج حاصل از پیمایش‌ها و آمار و اطلاعات موجود نشان می‌دهد پیمایش‌ها می‌توانند گمراه‌کننده باشند (به دلیل تمایل انسان‌ها به خوب جلوه دادن خود). سپس در چندین فصل کاربردهای داده‌کاوی را مفصلا تشریح می‌کند و در انتها به محدودیت‌ها و مشکلات ناشی از فراگیر شدن داده‌کاوی می‌پردازد. شخصا از مباحث مربوط به شهود و تفاوت همبستگی و علیت بسیار لذت بردم. بسیار جذاب و پرکشش نوشته شده و ترجمه‌ی محشری دارد. به نظر من جذابیت مباحث مطرح شده در کتاب به قدری‌ست که علاوه بر متخصصین داده، علاقمندان به موضوعات اقتصادی و اجتماعی نیز از خواندن کتاب لذت ببرند. به شدت پیشنهاد می‌شود.
alireza arab
یک کتاب بسیار مفید برای همه بخصوص بچه های کامپیوتر یک دید خوبی نسبت به کلان داده و تحلیلش بهتون میده
مصطفی
لطفا در بینهایت قرار بدهید
Mina_gh
بذاریدش توی بی نهایت لطفا🙏🏻🙏🏻🙏🏻

حجم

۱٫۲ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۷صفحه بعد