دانلود کتاب صوتی بیگانه با صدای علی‌رضا حیدر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بیگانه اثر آلبر کامو

دانلود و خرید کتاب صوتی بیگانه

نویسنده:آلبر کامو
انتشارات:انتشارات جامی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی بیگانه

کتاب صوتی بیگانه اثری از آلبر کامو است که با ترجمه امیر لاهوتی و صدای علی‌رضا حیدر می‌شنوید. این داستان از زندگی مردی به نام مورسو می‌گوید. او که مرتکب قتل شده است، در زندان در سلول خود نشسته و به انتظار زمان اعدامش، زندگی‌اش را مرور می‌کند. 

این اثر اولین بار در سال ۱۹۴۲ منتشر شد و متن آن از اصلی‌ترین آثار فلسفه اگزیستانسیالیسم به شمار می‌آید.

درباره کتاب صوتی بیگانه

بیگانه داستان زندگی مورسو است. مردی که با دیگران متفاوت است و همین تفاوت‌ها باعث شده تا زندگی‌اش با مشکلات زیادی روبه‌رو شود. مورسو مردی عرب را کشته است و حالا در سلولش به انتظار روز اعدامش نشسته است. 

کتاب دو بخش دارد. بخش اول زمانی است که تلگرافی به دستش می‌رسد که در آن خبر مرگ مادرش را نوشته‌اند. مادرش که در یک خانه سالمندان زندگی می‌کرده، از دنیا رفته است و حالا او برای شرکت در مراسم خاکسپاری‌اش از زندان مرخصی می‌گیرد. اما حضور او در آن مکان و رفتارهایش، هیچ نشانی از اندوه و ناراحتی ندارد. او در همان جا با زنی رابطه برقرار می‌کند. با او به ساحل دریا و آبتنی می‌رود و ... کامو به خوبی موفق شده تا رفتارهای او را طوری نشان دهد که تفاوت‌هایش را برجسته‌تر کند. این بخش، روایتی است از روزهای مرگ مادر و بعد، راوی، ماجرای قتلی را که مرتکب شده است، بیان می‌کند. 

بخش دوم کتاب بیگانه، در فضای زندان می‌گذرد؛ یعنی درست همان جایی که مورسو به انتظار روز اعدامش است. او در این روزها از خودش و احساساتش صحبت می‌کند و ما، همزمان، روند پرونده را نیز، دنبال می‌کنیم.

کتاب صوتی بیگانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به خواندن آثار ادبی معاصر و بزرگ دنیا علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی بیگانه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره آلبر کامو 

آلبر کامو (Albert Camus)، فیلسوف و روزنامه‌نگار مشهور، ۷ نوامبر ۱۹۱۳ در الجزایر فرانسه در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد. زمانی که چهارده سال بیشتر نداشت، پدرش را از دست داده و همراه با مادر و برادرش در فقر زندگی کرد. تجربه‌ای که درباره آن چنین می‌گوید: «فقر مانع این شد که فکر کنم زیر آفتاب و در تاریخ، همه چیز خوب است. آفتاب به من آموخت که تاریخ، همه چیز نیست»

 او با داستان‌های زیبایی که آفرید در سال ۱۹۵۷ موفق شد تا جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کند. به دلیل «آثار مهم ادبی که به روشنی به مشکلات وجدان بشری در عصر حاضر می‌پردازد» او پس از رودیارد کیپلینگ جوان‌ترین برنده‌ جایزه نوبل است. آلبر کامو در طول دوران فعالیتش رمان‌ها و نمایشنامه‌های بسیاری را نوشت طاعون، سقوط، بیگانه، نمایشنامه کالیگولا، نمایشنامه صالحان، افسانه‌ سیزیف از آن جمله‌اند.

آلبر کامو در سال ۱۹۴۹ یک اتحادیه بین‌المللی را تأسیس کرد. اساس کار این اتحادیه، «محکوم کردن هر دو ایدئولوژی شکل گرفته در آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی» بود. آندره بروتون نیز یکی از اعضای آن بود. علاوه بر این، یک ازدواج ناموفق داشت که بعد از یک سال به جدایی انجامید. ازدواج بعدی او با فرانسیس فو دو فرزند دختر به نام‌های کاترین و ژان به آن‌ها هدیه داد اما کامو از ثبت قانونی این ازدواج طفره می‌رفت. بعد از همبازی شدن با ماریا کاسارس، او دلباخته این دختر هنرپیشه شد. خطاب به عشق، مجموعه نامه‌های عاشقانه‌ او و ماریا کاسارس است.

آلبر کامو در ۴ ژانویه ۱۹۶۰ در ۴۶ سالگی در ویل‌بلویل فرانسه به علت یک سانحه‌ رانندگی چشم از دنیا فروبست. 

نظرات کاربران

elebal
۱۴۰۰/۰۴/۱۲

گوینده این کتاب متاسفانه کتاب را درست نخواند و اشتباهات زیادی در بازخوانی کتاب داشت که لذت شنیدن را کاهش میدهد

MAH RO
۱۴۰۱/۰۱/۰۶

صدای گوینده گیرایی خوبی داره اما یه قسمت های خوب روایت نشده با این که متن روانی دارن اما برای من حس ترقیب به گوش کردن ایجاد نمیکرد

زمان

۴ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۲۷۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۲۷۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان